تسنیم نوشت:

رئیس شورای شهر تهران گفت: هم‌اکنون جنگ ما در یک جبهه دیگر تحت عنوان جبهه علمی است و ما باید بتوانیم با پیشرفت علمی حرف اول را در منطقه بزنیم، چرا که این یکی از روش‌های گسترش ایدئولوژی و انقلابمان است.

مهدی چمران که به مناسبت بازگشایی مدارس در اول مهر، در هنرستان دخترانه آل یاسین در منطقه ۱۲ شهرداری تهران حضور یافت با اشاره به شروع هفته دفاع مقدس، شرایط شروع جنگ و دوران دفاع مقدس و روحیه رزمندگان اسلام را برای دانش‌آموزان تشریح کرد و افزود: این تفنگ­‌ها نبودند که ما را در دوران دفاع مقدس به پیروزی رساندند؛ بلکه این دل‌ها، شجاعت‌ها، شهامت‌ها و در نهایت شهادت‌ها بود که ما را به پیروزی رساند.

چمران با بیان اینکه دفاع ما دفاع مقدس بود، گفت: ما در مقابل دشمنانی بودیم که نیمی از دنیا صدام را حمایت می‌کرد، اما ما توانستیم با شجاعت کامل جلوی دشمنان بایستیم و در نهایت پیروز شویم و صدام و حامیانش نیز آرزوی خود را به گور بردند. امروز که ملت ما با اقتدار در مقابل ابرقدرت‌ها ایستاده است به بهای خون پاک شهدای عزیز است.

وی با اشاره به اینکه امروز جنگ ما در عرصه علم و دانش است، افزود: امروز جنگ ما مقابله با فرهنگ بیگانه است، چراکه آن‌ها می‌خواهند هویت ایرانی، اسلامی و مکتبی ما را بگیرند و ما را تهی از هر ارزشی کنند تا راحت‌تر شکسته شویم.

چمران در ادامه با اشاره به اینکه اکنون کشور در شرایط جنگ نرم‌افزاری قرار دارد، تاکید کرد: ما امروز بایستی در مسیر علم و دانش و در مسیر فرهنگ با این مسائل مقابله کنیم و تنها راه آن نیز پرداختن به علم و دانش و پرورش داشته­‌های مکتبی و مذهبی‌مان است.

وی تاکید کرد: ما باید علاوه بر توسعه مسائل علمی در مدارس به موضوع پرورش و تقویت ارزش­‌های مذهبی و مکتبی خود تاکید کنیم تا بتوانیم نسلی بالنده را تحویل جامعه بدهیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    9 0
    آقای چمران چرا شعار میدهید؟ پیشرفت علمی با چه امکاناتی و چه انگیزه ای؟ مادامیکه درامد یک فوتبالیست نالایق با درامد صدها جوان تحصیلکرده برابری میکند انتظار چه پیشرفتی دارید؟ مادامیکه جوانان تحصیلکرده فوج فوج جلای وطن میکنند و در کشورهای بیگانه با بهترین امکانات از آنها استقبال میشود کشور خودمان برای جلوگیری از این معظل چکار کرده است و چه انگیزه ای برای نحبگان علمی و جوانان تحصیل کرده فراهم اورده است؟
  • رضا CZ ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    12 0
    این اظهارات فکر می کنم از حوزه وظایف عضو شورای یک شهر خارج باشد
  • بی نام A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    11 0
    بحای اطهار نظر در مورد آی تی به فکر وضعیت پارک آیت ... کاشانی ما باشید ما متخصص آی تی کم نداریم ولی فضای سبز و پارک کم داریم که شما در حال بخشش آن مقدار کم نیز می باشید
  • بسيجي IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    1 0
    چ...اين كجا و آن كجا....عاشق شهيد چمرانم لطفا با اسطوره ما بازي نكن ...