۰ نفر
۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷

ایسنا گزارش داد: بیل باغبانی که «جورج برنارد شاو» به «ری بردبری» هدیه داده به زودی حراج می‌شود.

ری بردبری نویسنده معروف رمان «فارنهایت 451» که علاقه‌ زیادی به جرج برنارد شاو نمایشنامه‌نویس سرشناس ایرلندی داشت، دسته بیلی را از او هدیه گرفت. این ابزار باغبانی به زودی به صورت آنلاین در معرض فروش قرار می‌گیرد.

شاو این بیل را بسیار دوست داشت اما آن را به عنوان هدیه کریسمس به بردبری هدیه داد و خالق «فارنهایت 451» آن‌چنان از داشتن این بیل خوشحال بود که قطعه شعری را درباره‌ آن سرود.

شاو برنده نوبل ادبیات سال 1925 در هشتادمین سالگرد تولدش از این ابزار برای کاشت یک درخت توت استفاده کرد. بردبری هم پس از دریافت این هدیه خاص در شعری از آن یاد کرد و درباره‌ تاثیر نویسنده‌ برنده نوبل محبوبش نوشت.

بردبری که از معروف‌ترین نویسندگان قرن بیستم محسوب می‌شود،‌ سال 2012 در سن 91 سالگی درگذشت. او در طول عمرش بارها از تاثیر شاو بر نحوه‌ ‌نگارشش سخن گفت و او را «بزرگترین نمایشنامه‌نویس» قرن خود خواند. بردبری خالق رمان‌های علمی تخیلی و ژانر وحشت در سال 1953 مشهورترین رمانش با عنوان «فارنهایت 451» را منتشر کرد. اویعلاوه بر داستان‌های علمی - تخیلی، به نوشتن چندین نمایشنامه و فیلم‌نامه نیز پرداخته که از آن جمله می‌توان به فیلم‌نامه‌ فیلم مشهور «نهنگ سفید» بر اساس داستانی از «هرمان ملویل»، نویسنده‌ داستان‌های کوتاه آمریکایی، اشاره کرد که به کارگردانی «جان هیوستون» (سال 1956) ساخته شد.

کتاب‌ها و داستان‌های کوتاه بردبری بارها به صورت فیلم، نمایشنامه‌ رادیویی و تلویزیونی و نیز کتاب‌های کمیک درآمده‌اند که فیلم «فارنهایت ۴۵۱» به کارگردانی «فرانسوا تروفو» از آن دسته است.

به گزارش گاردین‌، پلاکی روی این بیل یادگاری نصب شده که در آن نوشته است: برنارد شاو در هشتادمین سال‌روز تولدش به تاریخ 26 جولای 1936 با این بیل درخت توتی را در فضای سبز عمومی «گریت مالورن» کاشت.

25 سپتامبر روزی است که بیل شاو و بردبری به صورت آنلاین در حراجی لس‌آنجلسی به قیمت تخمینی 5000 دلاری به فروش گذاشته می‌شود.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =