شکارچیان با اسلحه جنگی محیط بانان را به رگبار بستند

تعقیب و گریز محیط بانان و شکارچیان غیر مجاز در پارک ملی بمو، منجر به زخمی شدن محیط بانان شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بامداد روز گذشته نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی بمو متوجه حضور ۴ شکارچی غیرمجاز مجهز به سلاح و ادوات شکار درون پارک شدند.

محیط بانان به تعقیب متخلفان پرداختند و پس از چندین ساعت تعقیب و گریز در کوه، شکارچیان اقدام به تیراندازی به سوی مامورین کردند.

شکارچیان با اسلحه جنگی دو نوبت محیط بانان را به رگبار بستند که بر اثر آن محیط بان نصرت دهقان (رئیس پارک ملی بمو) از ناحیه پای چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفت و محیط بان علیرضا جعفری از ناحیه پای چپ و سر و گردن بر اثر پرتاب سنگ ریزه های ناشی از برخورد گلوله ها به زمین به شدت آسیب دید.

شکارچیان غیرمجاز پس از این حادثه با استفاده از تاریکی شب متواری شده و از منطقه گریختند.

هر دو محیط بان پس از مجروح شدن توسط سایر نیروها به خارج از منطقه و سپس به بیمارستانی در شهر شیراز منتقل شدند.

محیط بان نصرت دهقان که از ناحیه پای چپ نزدیک زانو هدف گلوله قرار گرفته است عصر روز گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت.

کیوان هوشمند مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران در مورد دستگیری مظنونان به خبرآنلاین گفت: 2نفر مظنون در رابطه با این مساله دستگیر شده اند، تحت بازجویی قرار گرفته اند اما هنوز متهم بودن آنها به صورت قطعی تایید نشده است.

هوشمند ادامه داد: پوکه های و اسلحه ای که با آن به محیط بانان شلیک شده پیدا و شناسایی شده است که نوع اسلحه، اسلحه ژ3تشخیص داده شده است.

او درباره آخرین وضعیت محیط بانان مجروح گفت: علیرضا جعفری جراحت سطحی داشته از بیمارستان مرخص شده است اما آقای دهقان بعد از عمل جراحی همچنان در بیمارستان بستری هستند.

به گفته هوشمند، معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست به صورت تلفنی با این محیط بان مجروح صحبت کرده و جویای احوال او شدند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام NL ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    46 1
    باید از محیط بانان حمایت شود و تجهیزات مناسب داشته باشند،و ارزو دارم محیط بان در انتظار اعدام بخشیده شود
  • ابراهام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    40 1
    پس کی قراره این به اصطلاح نماینده های مجلس قانون حق تیراندازی محیط بان بدون مجازات بسوی شکارچیان رو تصویب کنن، اینجوری که هرچی شکارچی هست باخیال راحت شکار میکنه و محیط بان هم از ترس اعدام و زندان جرات تیراندازی رو نداره،از نماینده ها که هیچ آبی واسه مردم گرم نمیشه، حداقل خانم ابتکار و دولت کاری انجام بدن.
  • بی نام A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    4 0
    اسلحه جنگی؟؟؟؟ مطمئنید شکارچی بودن؟؟؟
  • بی نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    3 0
    اينها توطعه است براى اينكه حفاظت از حيات وحش را از دست سازمان محيط زيست در بيارن
  • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    5 0
    آخه این مملکت بی قانون بی درو پیکر محیط بان میخواد واسه چی ؟؟؟؟؟ این جوانهای بیچاره برای گذران زندگیشون وارد این شغل میشن . با این همه مخاطره ای که شغل محیط بانی داره و آینده ای که نداره وقتی لطمه ی جانی میبینند کی حاضره جوابگو باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    4 0
    تا كي پشتيبان شكارچيان چه قانوني چه غير قانوني هستيد اصلا چرا شكار تمام مجوز ها براي چند سال لغو و شكارچيان در صورت شكار حداقل 10 سال زندان و به محيط بان حق شليك صد در صد بدهيد
  • زمانی EU ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    5 0
    وقتی اولین همایش تخصصی حقوق حیوانات در پنج شنبه مورخ 20/6/1393 در سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت از محیط زیست به همت دیده بان حقوق حیوانات و فعالان زیست محیطی و حیات وحش و برخی از حقوقدانان برگزار گردید و بر رفع خلاء های قانونی مربوط به حقوق حیوانات و محیط بانان و ضرورت تدوین و تصویب " نظام جامع حقوق حیوانات" در ایران و تثبیت نظام حقوقی مزبور و حمایت از محیط بانان تاکیدشد برخی، با طعنه اشاره داشتند:" اولین همایش تخصصی حقوق انسان ها" کی برگزار می گردد؟غافل از انکه حقوق حیوانات و حقوق انسان ها در تعامل با یکدیگر در عرضه محیط زیست و حیات وحش قرار دارند و بی توجهی به هر یک، به مثابۀ نقض حقوق دیگر می تواند تلقی گرددشنیدن اخبار مستمر تعرض به محیط زیست و حیات وحش و محیط بانان تاسف بار است
  • بی نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    خدا لعنتشون کنه
  • بی نام US ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    1 0
    اولا اینجور ادما شکارچی نیستند قاچاقچی شکار هستند و زندگشون با فروش گوشت میگذره و همه جای جهان شکار هست وقتی طرف واسه یه تفنگ کلی پول میده و نمیتونه خودشو خالی کنه دست اندازی به محیط زیست زیاد میشه جواب در مدیریت شکار است نه در ممنوع مردن ان