بازیگر با سابقه سینمای ایران با اشاره به اینکه «کانی‌مانگا» ساخته سیف‌الله داد از فیلم‌های ماندگار سینمای اکشن ایران است، یادآور شد از همکاری با داد نکات بسیاری آموخته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرامرز قریبیان دوشنبه شب در نخستین شب نمایش فیلم‌های دفاع مقدس سینمای ایران که به مناسبت هفته دفاع مقدس درمرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: «فیلم «کانی‌مانگا» نسبت به سایر فیلم‌های سینمای اکشن با وسواس بسیار زیاد و نگاه خوب مرحوم سیف‌الله داد و جلوه‌های ویژه حرفه‌ای ساخته شد و به همین دلیل از جمله فیلم‌های ماندگار سینمای اکشن است. در آن سال‌ها از فیلم‌های اکشن و استقبال زیادی می‌شد و معمولا از من یا جمشید هاشم‌پور برای ایفای نقش‌ها در فیلم دعوت به عمل می‌آمد.»

او افزود: «فیلم «کانی‌مانگا» نسبت به فیلم‌های این سبکی خیلی بهتر ساخته شد، چرا که وسواس و دقت در کار به ویژه در بخش جلوه‌های ویژه بسیار زیاد بود.»

قریبیان با یادآوری شخصیت آرام و متین زنده یاد سیف‌الله داد، تصریح کرد: «به یاد دارم که فیلمنامه اصلی فیلم را آقای داد بازنویسی کرد. من هر دو نسخه فیلمنامه را خوانده بودم و از جزییات و تغییرات ایشان بسیار نکته‌ها و چیزها یاد گرفتم.»

این بازیگر سینمای ایران که در سال ساخت فیلم «کانی‌مانگا» در «ترن» نیز ایفای نقش کرده و برای بازی در این فیلم جایزه بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره فیلم فجر گرفت، درباره تجربه بازی در این دو فیلم گفت: «هماهنگی به طور کلی در سینما بسیار مهم است، اما هماهنگی بین کارگردان و تهیه‌کننده از همه مهم‌تر است. اتفاقی که در «کانی‌مانگا» به خوبی افتاد هماهنگی بین کارگردان و تهیه‌کننده بود که در نهایت منجر به اجرای خواسته‌های سیف‌الله داد شد و صحنه‌های هلی کوپتر به تنهایی دو ماه فیلمبرداری شد و که از این جهت صحنه‌ها بسیار خوب از آب درآمد.»

او ادامه داد: «اما در فیلم «ترن» که شروع بسیار زیبایی دارد و بسیار به آن علاقه دارم، صحنه‌های انفجار به دلیل ناهماهنگی تهیه‌کننده فیلم با کارگردانش زنده یاد امیر قویدل غیرحرفه‌ای بود که در نهایت به زیان فیلم شد.»

قریبیان همچنین نظرش را درباره ایرج ناظریان دوبلوری که به جای او در کانی مانگاه صحبت می‌کند، گفت: «صدای مرحوم ناظریان برای ایفای نقش مناسب‌تر از هر کسی بود. البته مثل همه سینما دوستان معتقدم که صدای سرصحنه بهترین شکل صدا است. به یاد دارم که در فیلم «یاغی» من از پیشنهاد حرف زدن به جای نقش خودم استقبال کردم و بسیار خرسند شدم از اینکه در کنار منوچهر اسماعیلی از سلاطین دوبله ایران نشستم.»

او همچنین در پایان درباره موفقیت فیلم «کانی‌مانگا» در جذب مخاطب نیز گفت: «این فیلم داستانی جاسوسی و ساختار معمایی داشت. در کنار این ساختار صحنه‌های اکشن نیز به موفقیت کار کمک کرد و فکر می‌کنم همه اینها با هم منجر به اشتیاق و هیجان مردم برای تماشای این فیلم شد.»

هفته فیلم دفاع مقدس به مناسبت آغاز این هفته از 31 شهریورماه تا 6 مهرماه به همت باشگاه هواداران برج میلاد تهران برپاست.

«دوئل» به کارگردانی احمدرضا درویش سه‌شنبه اول مهرماه ساعت 18 با حضور پژمان بازغی به نمایش درمی‌آید.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    6 1
    در ضمن موسیقس متن فیلم ترن به خاطر استفاده های آنچنانی صدا سیما حیف شد
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    7 0
    فيلم كاني مانگا خيلي قشنگ بود و جلوه هاي ويژه اش از زمان خودش جلوتر بود، تهيه كنندش كي بوده؟