۰ نفر
۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳

مهر نوشت:

فیلم سینمایی «موج مرده» ساخته ابراهیم حاتمی کیا برای اولین بار از سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه نمایش پخش خواهد شد.

فیلم ایرانی «موج مرده» محصول ۱۳۷۹ به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا روز یکشنبه 6 مهر ساعت 21 از شبکه نمایش سیما پخش خواهد شد.

"موج مرده" به عنوان اثری تاثیرگذار از كارگردان شناخته شده‏ سینمای پس از انقلاب اسلامی به دوره‏‌های مختلف انقلاب، جنگ، صلح و اثرات آن روی كانون زندگی اجتماعی پرداخته است و می توان با تماشای آن دیدگاه های حاتمی کیا را در مورد تغییرات اجتماعی بعد از جنگ تحمیلی مورد نقد و بررسی قرار داد.

در خلاصه داستان «موج مرده» آمده است: سردار مرتضی راشد از فرماندهان نیروی دریایی که در آستانه بازنشستگی قرار دارد، درصدد این است که از ناو آمریکایی وینسنس انتقام بگیرد. حبیب فرزند وی به علت دوری از پدر در دوران جنگ و كمبود محبت پدری روحیات متفاوتی دارد. وی در حین فرار از مرز آبی كشور به همراه دختری محلی به اسم سلما توسط گارد ساحلی دستگیر می‌شود و پدرش او را جهت تنبیه به كشتی سوخته میان دریا منتقل می‌کند. فاطمه (همسر مرتضی) كه به همراه سلما برای یافتن حبیب راهی كشتی شده بودند گرفتار طوفان می‌شوند و این میان اتفاقات دیگری در فیلم رخ می‌دهد که داستان آن را رقم می زند.

پرویز پرستویی، آزیتا حاجیان، قاسم زارع، کامبیز کاشفی، پوپک مرادعلی گلدره، محمد ناظری، علیرضا هدایتی، فرشید نوابی، سیامک موسوی، محمد قطاران نژاد، غلام رنجبر، علی اصغر نجات، حسین افشار، مسعود شعبانلو، مجتبی کاظمی در این فیلم نقش آفرینی می کنند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    11 24
    از اشتباهات البته سهوي استاد پرستوئي اين بود كه تو فيلم هاي حاتمي كيا بازي كرد.
    • امید A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
      14 4
      پس معلومه پرستویی رو نمیشناسی...
    • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
      7 7
      آره تو راست میگی.باید توی فیلمهای خائنانه بازی می کرد