ایسنا نوشت:

بیش از 140 تن از رهبران جهان امسال در مقر سازمان ملل در نیویورک گردهم می‌آیند تا درخصوص مسائل مهم روز گفت‌وگو کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، هر رهبر و یا رئیس دولت 15 دقیقه زمان در اختیار دارد تا هر آنچه در نظر دارد، در سازمان ملل مطرح کند. با این حال این محدودیت زمانی در برخی موارد نقض شده است که می‌توان به سخنرانی معمر قذافی، رهبر سابق لیبی در سال 2009 اشاره کرد که بیش از 90 دقیقه به طول انجامید.

روزنامه گاردین در ادامه برخی از سخنرانی‌های مهم این هفته سازمان ملل را اعلام کرده است که زمان آن‌ها به وقت نیویورک است.

سه‌شنبه

نشست تغییرات آب و هوا به ریاست بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل؛ این نشست درباره تعهدات دولت‌ها برای انجام اقدامی برای مبارزه با تغییرات جوی است و گمان می‌رود که حدودا یک روز به طول انجامد. باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا احتمالا ساعت 12:50 بعد از ظهر وارد نیویورک می‌شود و کمی پس از آن صحبت می‌کند. دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس نیز در اواسط روز سخنرانی دارد.

ساعت 14 باراک اوباما در نشست سالانه ابتکار جهانی کلینتون سخنرانی می‌کند. رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است توضیح دهد که دولتش چه اقداماتی را در راستای تقویت جامعه مدنی در سراسر جهان انجام داده است.

ساعت 16:30 نشست ویژه درباره سومالی به ریاست بان کی‌مون.

ساعت 16:30 نشست سوریه؛ فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس ریاست این نشست را به همراه جورج صبرا، رئیس شورای ملی سوریه بر عهده خواهد داشت و قرار است کنفرانس خبری آن‌ها در ساعت 18:30 برگزار شود.

چهارشنبه

روز اول مجمع عمومی سازمان ملل؛ تمام 140 رهبر و یا سران دولت‌ها فرصت خواهند داشت تا سخنرانی کنند. پس از دبیرکل سازمان ملل، دیلما روسف، رئیس‌جمهوری برزیل سخنرانی می‌کند و سپس باراک اوباما. سخنرانی اوباما حدود 10 صبح خواهد بود. پس از آن رهبران قطر، فرانسه، ترکیه، انگلیس و استرالیا سخنرانی می‌کنند.

ساعت 15 - 17 نشست شورای امنیت درباره داعش؛ رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است ریاست این نشست ویژه را بر عهده بگیرد و برای رسیدن به توافقی الزام‌آور تلاش کند تا کشورهای عضو را به قطع کمک مالی و ارسال شبه‌نظامی برای داعش وادار کند.

ساعت 15 - 17 دیدار حسن روحانی با کارشناسان سیاست خارجی؛ رئیس‌جمهوری ایران در این نشست که در هتلی در نزدیکی ساختمان سازمان ملل برگزار می‌شود، سخنرانی خواهد کرد و به سوالات پاسخ می‌دهد.

پنج‌شنبه

روز دوم نشست مجمع عمومی سازمان ملل؛ سخنرانی رهبران ایران، اوکراین، مصر، لتونی، جمهوری کنگو و عراق.

11 صبح تا 13 نشستی درباره ابولا؛ ریاست آن را بان‌ کی‌مون بر عهده خواهد داشت و پس از آن باراک اوباما در سال 11:15 سخنرانی خواهد کرد. انتظار می‌رود که رهبران جهان برای توقف گسترش این ویروس متعهد شوند.

نشست عصر درباره حق وتو؛ فرانسه میزبانی نشستی درباره حق وتوی شورای امنیت را بر عهده خواهد داشت. فرانسه از پنج عضو دائم شورای امنیت می‌خواهد که از حق وتوی خود در موارد حساس و مواردی که خودکامگی جمعی وجود دارد، دست بردارند. احتمالا این ابتکار عمل راه به جایی نخواهد برد.

جمعه

روز سوم مجمع عمومی؛ سخنرانان شامل کشورهای لیتوانی، یمن، افغانستان و فلسطین می‌شوند.

نشست حافظان صلح سازمان ملل؛ جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا ریاست این نشست را بر عهده خواهد داشت و این نشست تلاش خواهد کرد تا حامیان مالی را برای پشتیبانی از عملیات‌های حافظان صلح متحد کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    11 1
    بهترین فرصت برای این که پروژه ایران هراسی ابرقدرت ها را با شکست مواجه کنیم .