کاروان ورزشکاران اعزامی به بازی های پاراآسیایی اینچئون 20 مهر راهی کره جنوبی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سایت خبری پارالمپیک؛ اين ورزشكاران بعد از چند ماه حضور در اردوهاي مختلف و انجام تمرينات سنگين اين روزها به آخرين مرحله تمرينات آماده سازي رسيده اند.
دكتر تسليمي مسئول پزشكي كاروان اعزامي به بازي هاي پاراآسيايي اينچئون است كه در باره برنامه هاي كميته پزشكي براي آماده سازي تيم هاي ملي گفت: «از چند ماه پيش برنامه هاي خود را براي انجام معاينات پزشكي و تحت نظر گرفتن كاروان اعزامي و همچنين تشكيل پرونده پزشكي دست به كار شديم.»
تسليمي ادامه داد: «13 رشته از فدراسيون جانبازان و معلولان و 5 تيم هم از فدراسيون نابينايان تحت نظر ما بودند كه آموزش هاي متعددي از جمله براي تغذيه و همچنين دوپينگ انجام شد تا بتوانيم يك كاروان آماده را راهي بازيهاي اينچئون كنيم.»
مسئول كميته پزشكي كاروان اعزامي به بازيهاي پاراآسيايي اينچئون درباره انجام تست هاي متعدد دوپينگ از ورزشكاران اعزامي اضافه کرد: «حداقل 30 مورد آزمايش دوپينگ انجام شده؛ تعدادي به طور رندوم و يك سري را هم بر اساس شناخت خودمان گرفتيم. از تيم وزنه برداري هم به طور كامل تست گرفتيم كه فقط دو مورد مشكوك داشتيم و بقيه كاروان در سلامت كامل به سر مي برند.»
تسليمي با اشاره به برنامه هاي كميته ملي پاراالمپيك در باره افزايش نظارت به ورزشكاران گفت: «تلاش داريم با آموزش به ورزشكاران اين مشكل را بر طرف كنيم. اين مسائل به راحتي با آموزش دادن بر طرف مي شود.»
او درباره وجود مصدوم در بين ورزشكاران اعزامي افزود: «خوشبختانه تمامي اعضاي تيم در سلامت كامل به سر مي برند و هيچ مانعي در سر راه اعزام آنها به بازيهاي آسيايي وجود ندارد. تقريبا تمامي ورزشكاران اعزامي تحت معاينه قرار گرفتند و خوشبختانه الان وضعيت تيم به گونه اي است كه هيچ ورزشكاري را نداريم كه نتواند در تمرينات تيمي شركت كند. البته ورزش بدون آسيب اصلا امكان ندارد به هر حال درد همراه ورزشكار هميشه بوده اما با اينحال خوشبختانه هيچ كس مشكل اساسي ندارد.»
تسليمي در باره شرايط حضور در دهكده بازي ها هم گفت: «در بازي ها به عنوان پزشك در كنار كاروان خواهم بود كه علاوه بر بنده چند فيزيوتراپ هم اعزام خواهند شد. البته در دهكده بازي ها هم مركز پزشكي مجهزي وجود دارد و ما همراه كاروان تمامي داروهاي مورد نياز را به همراه خواهيم برد.»

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =