وزیر بهداشت گفت: در بخش های آموزش و پژوهش در حوزه پزشکی برنامه های خوبی طراحی شده که امسال قرار است به ثمر برسند. علاوه بر این امسال تغییرات جدی در حوزه آموزش اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر بهداشت در اولین روز سال تحصیلی دانشگاه های علوم پزشکی کشور  در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: « دانشگاه تهران برای همه ایرانیان مایه افتخار است و برای مسلمانان جهان خدمات بسیار برجسته ای را ارائه داده  که امیدواریم در آینده این خدمات بیشتر شود.»

هاشمی گفت: «می توان گفت فضای این دانشگاه نه در زمینه دانش بلکه در مورد منش و رفتار ایرانیان، یکی از مهمترین کانون هایی است که در یک سده اخیر باید به آن افتخار کرد. چون در طول این صد سال در کنار همه اتفاقات، دانشگاه تهران در کنار مردم بوده است.»

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه باید قدر این دانشگاه را بدانیم، گفت: «وظیفه بسیار خطیری بر عهده مسئولان این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی تهران وجود دارد. چون بسیاری از استادان در گذشته خستگی ناپذیر تلاش کردند تا این سرمایه را که یک ثروت ملی است، در اختیار ما قرار دهند. این دانشگاه افراد ارزشمندی مثل دکتر قریب و افراد خدومی که برای خدمت به مردم سر از پا نمی شناختند را در درون خود پرورش داده است پس قدر این فرصت را باید دانست.»

دکتر هاشمی در ادامه گفت: «با توجه به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری این دانشگاه نماد علمی کشور است، حساسیت ها در استفاده از نیروها و بکارگیری آنها در این دانشگاه باید متفاوت باشد و در آن باید به روی همه ایرانیان باز باشد. ضروری است جمع هایمان در دانشگاه پرشور و پر نشاط و با حضور اکثریت دانشجویان کشور باشد. چون از اهداف جمهوری اسلامی ایران این است که محیط دانشگاه با نشاط و امید آفرین باشد. باید این فرصت ها را برای دانشجویان ایجاد کرد تا آنها دانشگاه را خانه خود بدانند.»

به گفته هاشمی، دانشگاه باید فضایی روح بخش داشته باشد. احساسات این قشر را سرمایه ای بدانیم در مسیری که انتخاب کرده ایم. با این نگاه آینده و استقلال و امنیت کشور بیشتر تأمین خواهد شد. چون کشور متعلق به دانشجویان است و به خصوص در این شرایط حساس، نیازمند علم اندوزی و دانش آنها است. آنچه در زندگی بشر باقی می ماند اخلاق و علم است. که حاصل جمع آنها همان عمل صالح و قله رستگاری است. همانطور که پیامبر ما نیز پیامبر اخلاق بود. اخلاق، علم و دانش نیاز امروز جامعه ما ضمن پرهیز از تمام فرافکنی ها است. باید به آینده این کشور که دنیا به آن محتاج است، امیدوار باشیم.»

به گفته وزیر بهداشت، کشور ما دارای منابع باورنکردنی در دنیا است و ما اول انرژی جهان به شمار می آییم هم از نظر انسانی و هم از نظر خدادادی. روزهای افتخار آمیزتری را پیش رو خواهیم داشت و می توانیم این مسیر را از طریق اخلاق و دانش هموار کنیم.

وزیر بهداشت همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: «خیلی از سرداران بزرگ جنگ دانشجو بودند و راه اخلاق و دفاع از کشور را پیش گرفتند. زندگی آنها الگوی خوبی فراروی ما می تواند باشد.»

او با بیان اینکه وزارت بهداشت در یک سال گذشته درگیر شروع طرح تحول سلامت بود، گفت: «در بخش های آموزش و پژوهش برنامه های خوبی طراحی شده که امسال به ثمر خواهند نشست. ضمن این که تغییرات جدی امسال در حوزه آموزش اتفاق خواهد افتاد. این تغییرات برای ارتقای کیفی دانش علوم پزشکی در کشور خواهد بود و امیدواریم مقدمه ای باشد برای اینکه افرادی که تربیت می کنیم، با توانمندی علمی بیشتر و مهارت های برجسته تری به مردم خدمت کنند.»

دکتر هاشمی خطاب به دانشجویان گفت: «فرصت ها مثل ابر می گذرند و باید طوری عمل کنیم که غصه گذشته را نخوریم. زندگی افت و خیزها و روزهای سخت زیادی داد و کسانی موفق هستند که در این دوران خوب خود را بسازند و به راحتی از موقعیت هایی که آنها را مقتدر تر می کند، عبور نکنند.»

45236

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =