نسیم آنلاین نوشت:

توزیع کارت‌های اعتباری جهیزیه از هفته ازدواج آغاز می‌شود. معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان، از توزیع کارت‌های اعتباری پنج و ۱۰ میلیون تومانی جهیزیه از هفته ازدواج خبر داد و گفت: پول نقد این کارت‌ها قابل برداشت نیست

محمود گلزاری ‌ در خصوص طرح ارائه کارت‌های اعتباری جهیزیه به زوج‌های جوان گفت: در حال چانه‌زنی با تولیدکنندگان بر سر میران تخفیف‌های ارائه شده به زوج‌ها هستیم.
او گفت: خوشبختانه بانک ملی با توان مالی خوبی به این قضیه ورود کرده و تاکنون جلساتی را درباره جزئیات اختصاص این کارت ها با این بانک داشته‌ایم که نتایج نهایی آن در هفته ازدواج اعلام می‌شود.
معاون ساماندهی امور جوانان ادامه داد: امیدواریم آنطور که بانک ها و تولیدکنندگان لوازم خانگی به ما اعلام کرده‌اند، توزیع کارت‌های اعتباری جهیزیه از هفته ازدواج آغاز شود.
گلزاری با بیان اینکه اعتبار کارت‌های جهیزیه پنج و 10 میلیون تومان است، گفت: این مبلغ در واقع به عنوان وام و با سود 16 درصد به جوانان داده می‌شود، اما در تلاش هستیم سود آن را به 12 درصد کاهش دهیم؛ مدت بازپرداخت این وام نیز بیش از دو سال است.
او گفت: این شرایط در حالی است که اگر فردی بخواهد این مبلغ را به صورت وام از بانک‌ها بگیرد، باید سود 25 درصد بدهد که در واقع به صرفه نیست.
گلزاری در پاسخ به این سوال که این کارت‌های اعتباری قرار است به چه تعداد از زوجین و با چه شرایطی اعطا شود، گفت: تعداد را صنایع و تولیدکنندگان باید به ما اعلام کنند. پیشنهاد ما این است که اولویت دریافت کارت‌های اعتباری با زوج‌هایی باشد که بیش از سه سال از زندگی مشترکشان نگذشته باشد و یا از توان مالی خوبی برخوردار نیستند و یا اینکه از گرفتن وام ازدواج بی‌بهره مانده‌اند.
جمعه چهارم مهرماه مصادف با اول ذیحجه، سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) با عنوان "روز ازدواج" نامگذاری شده است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =