تسنیم نوشت:

مشاور رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: قول می‌‌دهم ظرف ۱۵ تا ۲۰ روز آینده به دلیل سرمای هوا به طور کامل مگس‌های سفید از بین بروند.

اسماعیل کهرم در خصوص وضعیت فعلی مگس‌های سفید گفت: شرایط بیولوژیک برای مگس‌هاس سفید جواب نمی‌دهد چراکه هیچ جانور دیگری علاقه‌مند به خوردن این حشرات نیست.
او با بیان اینکه اگر شته بود با رهاسازی کفش‌دوزک می‌توانستیم آنها را از بین ببریم، گفت: مگس‌های سفید مانند پشه ریز برای انسان‌ها هیچ ضرری ندارد و باید منتظر هوای سرد باشیم تا این حشرات با وزش باد کاملاً از بین بروند که باید بگویم اکنون در حال نابود شدن هستند.
مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه نمی‌توان گفت که چون محیط کثیف بوده اکنون شاهد چنین حشراتی در سطح شهر هستیم، گفت: احتمال دارد این‌ حشرات به اصطلاح مگس‌ سفید جهش‌های ژنتیکی باشند.
کهرم گفت: خوشبختانه این حشرات را در آغاز فصل پاییز در سطح شهر شاهد هستیم که این امر به دلیل وجود سرمایی که پیش‌رو است، جای امیدواری دارد.
او ادامه داد: قول می‌دهم 15 تا 20 روز آینده مگس‌های سفید به دلیل آغاز سرمای هوا به طور کامل نابود شوند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • يك حشره شناس IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    18 1
    منظورتون چيه؟ مگس سفيد يك آفت گلخانه اي هست كه اتفاقا زنبور اينكارسيا فورموزاببخشيد فارسي نوشتم انگليسي رو براي ارسال قبول نمي كنه به طور موثر اين حشره را كنترل مي كند،حالا اين اطلاعات بي سوادي رو از كجا آورديد خدا مي داند در ضمن اسم اين حشره حدود 6 7 سالي هست كه به سفيد بالك تغيير نام پيدا كرده است حالا اگر در مورد مگس خانگي كه رنگ سفيد دارد صحبت مي كنيد اسم درست به كار ببريد
  • حشره شناس IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    14 1
    مگس سفید دشمنان طبیعی زیادی دارد که از پوره ها و تخم این حشرات تغذیه می کنند. از جمله یک زنبور به نام انکارسیا و یک سن شکارگر به نام نزیدیوکوریس. اما نکته مهم این است که این دشمنان برای کنترل آفت به حدود یک ماه زمان نیاز دارند. نکته دوم در مورد تغییرات ژنتیکی در مگس سفید این است که این تغییرات بعلت سمپاشی های گسترده در باغات، مزارع و گلخانه ها و مقاوم شدن این آفت به سموم شیمیایی بوجود آمده است. لذا برای مقابله با این جهش های ژنتیکی لازم است سمپاشی ها هدفمند شود و از آنجاییکه در این زمینه ضعیف عمل کرده ایم احتمال طغیان هایی از این نوع در مورد این حشره و سایر حشرات مضر وجود دارد.
  • علاقه مند به محیط زیست IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    6 1
    دست شما از این زحمتی که می کشین درد نکنه واقعاء اگر سرمای هوا نبود معلوم نمی شد که چه بلایی سر شهر و مردم میاد چند روز دیگه که هوای تهران آلوده بشه خانم ابتکار هم با قاطعیت خواهند فرمود که اگر باد بیاد ما آلودگی هوا نخواهیم داشت در ضمن زنبور انکارسیا و سنجاقک و طیف وسیعی از حشرات و همچنین خفاش و طیف وسیعی از پرندگان دشمنان طبیعی مگس سفید هستند که به علت مصرف گسترده سموم شیمیایی و سوء مدیریت نسل آنها از شهرها کنده شده و به جاش حشرات مضر زیاد شدن. اگر این حشره بد طعم بود و خورده نمی شد که الان کره زمین رو ورداشته بود معلوم نیست ایراد از ریاست سازمانه که مشاورین به این فرهیختگی رو انتخاب می کنه یا ایراد از مشاورا هستش که اطلاعات غلط به خورد ریاست می دن که البته با وجود این نوع بحرا
  • بی نام IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    2 0
    خوب 15 روز گذشت ... نه تنها کم نشدن بلکه زیاد شدن و اومدن داخل خونه ها ... البته فک نکنم تو پنت هاوس آقایون مگس های سفید برن ... پس جای هیچ نگرانی نیستش