۰ نفر
۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۸

نمایش «ریچارد سوم» به کارگردانی آیدا آب پرور شب گذشته 30 شهریور با حضور هنرمندان عرصه‌های مختلف اجرای خود را در تالار نام آوران تئاتر ایران در خانه موزه انتظامی آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در اولین اجرا، این اثر نمایشی میزبان هنرمندانی چون شهرام ناظری، گوهر خیراندیش، ابوالحسن مختاباد، بهروز بقایی، امیر دژاکام، فقیهه سلطانی، مسعود آب پرور، آزاده اسماعیل خانی، شهرام مقصودی، فریبا آهنگ و... بود.

قرار بود بعد از اجرای «ریچارد سوم» مراسم قدردانی از عزت الله انتظامی نیز به انجام شود اما وی که به همراه فرزندش مجید انتظامی قبل از اجرای نمایش در خانه موزه انتظامی و در کافی شاپ این مکان فرهنگی هنری حضور داشت به دلیل کسالت نتوانست به دیدن نمایش بنشیند و ترجیح داد که به منزل رفته و استراحت کند. اما گلنوش انتظامی فرزند مجید انتظامی به نمایندگی از خانواده اش در این اجرا حضور داشت. 

در پایان اجرا مهران رنجبر با تشکر از خانواده محترم انتظامی که از اجرای این نمایش حمایت ویژه ای کرده اند و شرکت بیک حامی مالی نمایش، گفت: «بسیار متاسفم که عزت الله انتظامی بزرگوار نتوانستند امشب در این مراسم حضور داشته باشند. آقای بازیگر حاجی واشنگتن سینمای ایران است و خاطرات بسیاری از دنیای سینمای در منزل استاد انتظامی به ثبت رسیده، متاسفم که وی امشب به دلیل بیماری در جمع ما نیست. »

او ادامه داد: «همچنین از امیر دژاکام مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری اندیشه ماهان که ما را مورد حمایت قرار دادند و مدیرعامل و کارکنان خانه موزه انتظامی بسیار سپاسگزارم.»

رنجبر با اشاره به حضور هنرمندان عرصه های مختلف در این اجرا عنوان کرد: «واقعیت این است که اجرای امشب این نمایش در حضور شما هنرمندان برای ما درس پس دادن بود چون روبروی تماشاگرانی چون شما بازی کردن بسیار سخت است و جسارت می خواهد.»

گوهر خیراندیش نیز بعد از پایان اجرا در پشت صحنه نمایش حاضر شد و ضمن تبریک به آب پرور و رنجبر برای خلق کاراکترهای مختلف نمایشنامه «ریچارد سوم» شکسپیر گفت: «این نمایش ساختاری سنجیده و تعمق برانگیز داشت. وقتی طراحی نمایش را از بیرون و به عنوان یک تماشاگر می بینیم خلاقیت و قدرت کارگردان بیشتر مشخص می شود. »

وی افزود: «مهران رنجبر در نگارش این نمایشنامه تلاش کرده به همه جنبه های ریچار سوم توجه کند اما با این وجود متن به شکلی نوشته شده که مخاطبان معمولی و افرادی که قبلا نمایشنامه «ریچارد سوم» شکسپیر را هم نخوانده اند، می توانند با نمایش ارتباط برقرار کرده و ریچارد را نه به عنوان شخصیت نمایشنامه شکسپیر بلکه به عنوان فردی مستبد و خونخوار بشناسند، همین نکته هوشمندی نویسنده و کارگردان را نشان می دهد. »

نمایش، «ریچارد سوم» کاری از گروه تئاتر «مادوتا» به سرپرستی مهران رنجبر و محصول موسسه فرهنگی - هنری اندیشه ماهان به مدیریت امیر دژاکام است که اجرای خود را از 30 شهریور ماه ساعت 20 در تالار نام آوران تئاتر ایران واقع در خانه موزه انتظامی آغاز کرده است.

این اثر نمایشی اجرایی فانتزی بر مبنای شکل و فرمی گروتسک است که روایتی نو را از دیدگاه یک اسب (اسب ریچارد) مطرح می کند. رنجبر این نمایشنامه را با اقتباس از «ریچارد سوم» ویلیام شکسپیر به رشته تحریر درآورده است. 

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =