واحد مرکزی خبر نوشت:

دو حادثه امنیتی در کاخ سفید ظرف تنها چهل و هشت ساعت، موجب مطرح شدن سئوالاتی جدی درباره محافظت از محل اقامت رییس جمهور آمریکا و خانواده وی شده است.
به گزارش سی ان ان، میشل کازینسکی خبرنگار سی ان ان در کاخ سفید گفت برای همه افرادی که در کاخ سفید کار می کنند امنیت این محل در راس اولویت ها قرار دارد. مکانهایی مانند کاخ سفید در واقع مکانهایی مناسب برای برگزاری اعتراضات مختلف و نیز اهدافی بسیار خوب برای دیگر افراد به شمار می رود. افرادی که در کاخ سفید کار می کنند باور نمی کنند که یک نفر بتواند از حصارهای بلند کاخ سفید بپرد، همه مسیر نرده ها تا ساختمان را بدود و از درب اصلی کاخ سفید خارج شود. آنچه همه انتظار دارند تدابیر امنیتی بیشتر، نظارت بیشتر در محوطه کاخ سفید و حتی بازرسی کیف افراد مشکوکی است که در مقابل کاخ سفید توقف می کنند. با این حال بسیار جای تعجب است که عمر گونزالس حدود ساعت ده و نیم جمعه شب توانست خود را از محوطه کاخ سفید به داخل آن برساند. براساس تصاویر جدیدی که منتشر شده است وی هفتاد یارد فاصله نرده های کاخ سفید تا ساختمان اصلی را در بیست ثانیه می دود و به رغم تهدید ماموران امنیتی وارد کاخ سفید می شود و در آنجا بازداشت می شود.
خانواده اوباما در هنگام این حادثه در محل حضور نداشتند.
با این حال در جیب گونزالس چاقویی ضامن دار با تیغه ای سه و نیم اینچی پیدا شد.
در پی این حادثه تحقیقات داخلی درباره این حادثه آغاز شده است. اعلام شده است که در بازداشت این فرد از سگ های نیروهای امنیتی استفاده شده است با این حال چرا نیروهای امنیتی نتوانستند پیش از ورود وی به داخل کاخ سفید وی را متوقف کنند همچنان سئوالی است که وجود دارد. در بیانیه ای که سازمان اطلاعات آمریکا منتشر کرده است آمده است به رغم اینکه نیروهای امنیتی خویشتن داری زیادی به خرج داده اند و کاملا براساس نظم و قانون عمل کرده اند با این حال محل بازداشت فرد متجاوز غیرقابل قبول است.
به رغم اینکه افسران مستقر در بام کاخ سفید و افسری که در مقابل ورودی با گونزالس روبرو شد می توانستند وی را هدف گلوله قرار دهند اما این کار را نکرده اند.
خبرنگار سی ان ان گفت یک مقام مسئول به سی ان ان گفته است این گونه حوادث معمولا با پیش زمینه صورت می گیرد. گونزالس هنگام ورود به محوطه کاخ سفید به نظر مسلح نمی رسید و هیچ چیز حجیم و نیز هیچ کیفی با خود نداشت. این فرد همچنین سابقه بیش از یک دهه خدمت در ارتش از جمله عملیات نظامی در عراق را دارد. به نظر می رسد این فرد مشکل روانی داشته و نیروهای امنیتی کاخ سفید نیز وی را شناسایی کرده بودند. اعضای خانواده گونزالس اعلام کرده اند این فرد اخیرا به مشکلات روانی دست و پنجه نرم می کرد. وی به علت معلولیت از ارتش بازنشسته شده بود.
در فاصله کمتر از بیست و چهار ساعت پس از این حادثه، یک مرد اهل نیوجرسی که تلاش داشت وارد کاخ سفید شود بازداشت می شود. این حادثه موجب شده است بسیاری از ناظران این اهمال نیروهای حفاظت از شخصیت ها را آخرین خطای آنها توصیف کنند.
طی سالهای اخیر نیروهای حفاظت از شخصیت های آمریکا رسوایی های زیادی به بار آورده اند.
در سال دو هزارو نه میلادی یک زوج بدون دعوت در یک مهمانی در کاخ سفید حاضر شدند.
در سال دو هزارو دوازده نیز ماموران حفاظت از شخصیت ها یک رسوایی غیراخلاقی در هتل محل اقامت اوباما به بار آوردند و بسیاری از موارد دیگر، با این حال کاخ سفید اصرار دارد به نیروی حفاظت از شخصیت ها اطمینان کامل دارد و به طور قطع اصلاحاتی بر اصول رفتار حرفه ای و تعهدی که مردم آمریکا از این نیرو انتظار دارد اعمال خواهد شد.
با این حال به نظر می رسد این جمله بیشتر شبیه به یک بیانیه است تا یک دستور العمل.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    17 2
    چقدر جدی؟؟؟؟