خبرگزاری قوه قضاییه نوشت:

رئیس اتحادیه گرمابه‌داران و سونا نرخ استفاده از گرمابه‌های تهران را ساعتی پنج هزار تومان اعلام کرد: نرخ گرمابه‌های تهران پس از هدفمندی یارانه‌ها از متری مکعب 25 تومان طی سه سال اخیر از 700 تومان به رقم فعلی افزایش یافته است.

سید مهدی سجادی نیری با اشاره به تعطیلی تدریجی گرمابه‌های استان تهران طی 15 سال گذشته اعلام کرد: تعداد گرمابه های تهران طی 15 سال از یک هزار گرمابه به 125 گرمابه تنزل یافته است.

او محل استقرار گرمابه های تهران را در منطقه جنوب تهران و منطقه بازار اعلام کرد و گفت: در منطقه غرب و شرق تهران هم تعدادی گرمابه وجود دارد که میزان تقاضا از آن ها در مقایسه با منطقه جنوب کشور بسیار کمتر است.

رئیس اتحادیه گرمابه داران و سونا، در ادامه بیشترین متقاضیان استفاده از گرمابه های تهران اقشار آسیب پذیر جامعه اعلام کرد و گفت: هم اکنون کارگران ساختمانی، و کارگران فعال در میادین میوه و تره بار بیشترین متقاضیان استفاده از گرمابه در تهران هستند.

او با بیان این که گرمابه شیک و به روز وجود ندارد ادامه داد:به طور کل می توان گفت از 20 سال گذشته گرمابه جدیدی ساخته نشده است. راه اندازی گرمابه در شرایط فعلی توجیه اقتصادی ندارد و نمی‌توان فقط بنا بر هوس مردم که شاید زمانی به گرمابه بروند مجموعه‌ای دایر کرد.

سجادی نیری همچنین از تمام شدن نسل دلاک و کارگر گرمابه خبر داد و ادامه داد: حمام‌های سنتی ایران در ترکیه ساخته شده و به نام ترکیه ثبت شده‌اند و از طریق تبلیغات دراین رابطه جذب گردشگر و درآمدزایی می‌کنند.

او با اشاره به این‌که واحدهای سونا در تهران تجمیع شده‌اند اعلام کرد: حدود یک سال و نیم گذشته رسته ماساژ به این اتحادیه اضافه شده تا به طور قانونی و طبق ضوابط ساماندهی شود و می توان گفت حجم اعظم واحدهای ماساژ که به طور مجزا و زیر نظر هتل‌ها و استخرها فعالیت می کنند مجوز قانونی برای فعالیت ندارند.

45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    37 5
    بد نيست اتحاديه گرمابه داران تهران، آدرس گرمابه هاي فعال شهر را بر روي نقشه مشخص كند يا آنها را در يك ليست اعلام نمايد .