تسنیم نوشت:

منابع عراقی و کُردی زوایایی بیشتری از گروهک تکفیری دولت اسلامی عراق و شام شامل سرکردهای خطرناک آنها در نینوا و درآمد روزانه آنها فاش کردند.

به گزارش پایگاه النهرین، منابع اطلاعاتی و عشایری عراقی از اسامی مهمترین سرکرده های داعش در موصل و دیگر شهرهای توابع آن پرده برداشتند.

محسد مراد عضو تجمع شیوخ عشایر استان موصل گفت: این اسامی عبارتند از قصی عبدالمحسن مسئول دار الفتاوی، عادل محمد فهد مسئول دینی، جرار الفصم مسئول خدماتی، نهبان واصف رمیض مسئول نظامی و محمد ناهیم الجبوری مسئول پرونده جذب نیروهای مسلح در نینوا و تلعفر هستند.

از سوی دیگر فرات التمیمی نماینده وابسته به تشکل المواطن گفت: روستاهای سنسل و حنبس به مثابه پایتخت داعش در آنچه امارت شمال المقدادیه نامیده می شود است و در آن بیش از صد فرد مسلح با تابعیت های عربی و خارجی حضور دارند و این علاوه بر عراقی هاست که این گروهک بیعت کرده اند و بی گناهان را می کشند و به ویرانگری ادامه می دهند.

وی افزود: ثبات در دیالی زمانی محقق می شود که پایتخت داعش پاکسازی شود.دولت باید برای پایان دادن داعش و نابودی مراکز اصلی آن در دیالی اقدام فوری انجام دهد.

این در حالی است که مسرور بارزانی رئیس دستگاه اطلاعات اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: داعش به سلاح زیادی در جریان درگیری ها با ارتش سوریه و عراق به دست آورده است.همه از قدرت داعش با توجه به سلاحی که به دست آورده است نگران هستند.

تقریبا 40 هزار تروریست در عراق و سوریه می جنگند و احتمالا نسبت مساوی در عراق و سوریه را تشکیل می دهند.

وی افزود: داعش همچنان به جمع آوری اموال ادامه می دهد.داعش از فروش نفت،گندم، مالیات و خراج روزانه شش میلیون دلار به دست می آورد اما در عین حال باز هم اقدام به جمع آوری اعانه می کند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    15 99
    این اقای ظریف همونی هست که روز 13 ابان سال 93 امد دانشگاه تهران گفت اصلا مگه میشه امریکا از ما بترسه . اون هم کشوری که با یک موشک کل سیستم دفاعی مارو از بین میبره . بعد دولت حسن روحانی امدی یک همچنین کسی با همچنین تفکری فرستاده برای مذاکره با امریکا . دم همتون گرم .
    • کامران ES ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      10 1
      دوست عزیز فکر کنم شما از زمان خیلی جلویی چطوری به این مهم دست پیدا کردی ؟؟؟ تا 13 ابان 93 خیلی مونده صصصصصصصصصصصصصصصصبح بخخخخخخخخخخخخخخیر
    • بی نام A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      2 0
      عزیز،دستگاه دیپلماسی و روابط خارجی جای شعار و احساس نیست باید با عقلانیت و منطق و بر اساس منافع ملی با کشورها رابطه داشت. کاری که دکتر ظریف و همکارانانش به بهترین نحو در حال انجامش هستند و خرابکاریهای گذشته را بازسازی می کنند.
    • نعیم IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      1 0
      اقای ظریف یک دیپلمات کار کشته است و به همین دلیل در بحرانی ترین شرایط وزیر امور خارجه گردید
  • ایرانی A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    6 2
    اینکه برای جلو گیزی از دور زدن تحریمها ایران به اموال هرشخصی در دنیا حمله میکردند بر کسی پوشیده نیست حالا چطور منابع مالی داعش که از امکاناتی که قابل مقایسه با کشور ایران نیست نمی تونن جلو گیری کنند ؟ واون قطع نامعه های پشت سر هم رابرای دفاع از مردم دیگه اینجا منافع کشور ها را تامین نمی کنه ؟
  • میلاد وصلی A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    10 1
    13 آبان 93 ؟ 43 روز بعد قراره بگه؟