ایسنا نوشت:

رئیس‌جمهوری آمریکا در مطلبی عنوان کرد که هیچ اطلاعاتی تاکنون درباره توطئه گروه تروریستی داعش علیه آمریکا شناسایی نشده است.
باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در مطلبی برای روزنامه تامپا بی تایمز در روز یکشنبه نوشت: جامعه اطلاعات ما تاکنون هیچ گونه توطئه مشخصی را از سوی داعش علیه آمریکا شناسایی نکرده است اما رهبران آن مرتبا آمریکا و متحدان ما را تهدید می‌کنند و آن‌ها می‌توانند تهدیدی روز افزون برای آمریکا باشند.

اظهارات باراک اوباما، رئیس‌جمهوری امریکا پس از آن مطرح می‌شود که مقامات اطلاعاتی هشدار دادند که رویارویی آتی واشنگتن با داعش ممکن است که آمریکا را از دیدن تهدیدهای مستقیمی که گروه‌های کمتر شناخته شده مثل گروه خراسان ایجاد می‌کنند، دور سازد.

اوباما در این مطلب خود بار دیگر به تلاش‌های دولتش برای مبارزه با دولت اسلامی موسوم به داعش اشاره کرد و گفت که هدف نهایی نابودی این گروه تروریستی است. وی گفت: به همین دلیل است که من ماه گذشته به ارتشمان دستور دادم تا اقدامات هدفمند علیه داعش انجام دهند. از آن زمان تاکنون خلبانان و خدمه‌های شجاع ما بیش از 170 حمله هوایی علیه این تروریست‌ها انجام داده‌اند.

باراک اوباما تاکید کرد: ادامه این روند همانطور که من پیشتر در ماه جاری اعلام کردم، به تضعیف و نهایتا نابودی داعش از طریق استراتژی ضد تروریسم جامع و پایدار می‌انجامد. این تروریست‌ها چه در عراق و چه در سوریه آنچه را که رهبران القاعده هم‌اکنون می‌دانند، خواهند فهمید: ما همان کاری را که می‌گوییم، انجام می‌دهیم. هدف ما بلند مدت است و چنانچه شما آمریکا را تهدید کنید، هیچ پناهگاه امنی پیدا نخواهید کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که نیروهای آمریکایی تنها از سربازان عراقی حمایت خواهند کرد که در این درگیری‌ها می‌جنگند.

رئیس‌جمهوری‌ آمریکا با اشاره به تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با داعش تاکید کرد: این جنگ آمریکا به تنهایی نخواهد بود. به همین دلیل است که ما برای ایجاد ائتلاف بین‌المللی گسترده تلاش می‌کنیم. هواپیماهای فرانسه و انگلیس نیز در کنار ما در عراق در عملیات‌ها سهیم هستند و سایر کشورها نیز متعهد شدند تا به این تلاش‌ها بپیوندند. در مجموع بیش از 40 کشور از جمله کشورهای عربی به عنوان بخشی از این ائتلاف به ما پیشنهاد کمک داده‌اند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =