۰ نفر
۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱

منابع خبری در یمن امروز دوشنبه اعلام کردند که طی چند ساعت آینده «احمد محمد لقمان» به احتمال زیاد، نخست‌وزیر جدید یمن معرفی خواهد شد.

به گزارش خبر آنلاین خبرگزاری تسنیم در این زمینه به نقل از مسئولان بلند پایه یمنی به خبرگزاری «خبر» گزارش داد، طی ساعات آتی حکمی مبنی بر مامور شدن احمد محمد لقمان برای تشکیل دولت جدید یمن صادر خواهد شد.

براساس این گزارش، احمد محمد لقمان دبیر کل سازمان کار عربی است. اسمش نیز، قاطعانه، در پشت پرده مذاکرات هفته اخیر درباره تشکیل دولت فن‌سالار مطرح شد.

«محمد سالم باسندوه» نخست‌وزیر دولت آشتی ملی یمن، عصر یکشنبه استعفای خود را رسما اعلام کرد و بیانیه‌ای نیز ضمیمه استعفا نامه خود کرد و در آن توضیحاتی درخصوص دوران فعالیت خود در این سمت داده است.

بر اساس این گزارش، باسندوه «هادی» رئیس‌جمهور یمن را به انحصار طلبی در قدرت متهم کرده است.

گروه‌های سیاسی یمن، یکشنبه شب با نظارت سازمان ملل متحد توافقنامه صلح امضا کردند.


زندگینامه

در همین زمینه فارس به نقل از  رسانه‌های یمنی به زندگینامه وی پرداخته و در گزارشی می نویسد:احمد لقمان شخصیتی است که به توانمندی در تعامل بی‌‌طرفانه  با تمام طرف‌های سیاسی در کشور توصیف می‌شود و  در زمینه حل و فصل پرونده‌های مربوط به کار و اشتغال، اقتصاد، بیکاری توانایی و تجربه مدیریتی دارد.

مهمترین پستهایی که وی تاکنون داشته است عبارت است از:

مدیرکل سازمان عربی «العمل»

وزیر امور اجتماعی

وزیر کار

وزیر جوانان و ورزش

وزیر شهرداری‌ها و اسکان

سفیر یمن در قاهره

نماینده دایمی یمن در اتحادیه عرب

رئیس شورای عمومی مناطق آزاد

گفته می‌شود که وی دارای روابط حسنه‌ای با سران عرب و حکام کشورهای حوزه خلیج فارس است و تاکنون مدالهای افتخار زیادی از آنها دریافت کرده است که مهمترین آنها عبارت است از:

رئیس امارات عربی متحده در 12 مارس 2014 به احمد لقمان مدال درجه یک استقلال اعطا کرد و این مدال در تقدیر از او به دلیل انجام خدمات متعدد در زمینه فعالیت‌های مشترک عربی برای تلاش در زمینه ایجاد افق‌های توسعه و بهره برداری و باز گذاشتن عرصه‌های مختلف برای کار جوانان عرب بوده است.
«میشل سلیمان» رئیس جمهور لبنان در 18 می 2014 به او مدال ملی «سدر» لبنان را در تقدیر از نقش او طی سالهای متمادی در مدیریت سازمان عربی «العمل» اعطا کرد.
«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان در 24 سپتامبر 2013 در خارطوم به او مدال درجه یک کشورش را در تقدیر از ایفای نقش ملی و قومی او در سازمان عمل طی سالهای متمادی تقدیر کرد.
در 6 ژوئن 2014 نیز «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به احمد لقمان مدالی طلایی اهدا کرد و دلیل آن را تلاش‌های او به عنوان مدیرکل سازمان عمل، در پرونده فلسطین عنوان کرد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =