سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از تشکیل کارگروه انتخابات مجلس ذیل کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در نشستی خبری با اشاره به نشست سه‌شنبه گذشته جامعه روحانیت مبارز و مصوبات این نشست، گفت: جامعه روحانیت مبارز در آخرین نشست خود مصوبات مهمی داشت که امیدواریم برای فعالیت‌های سیاسی اصولگرایان سرنوشت‌ساز باشد و کمک بزرگی به انتخابات آینده مجلس کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: بر این اساس کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز به عنوان کمیته انتخابات مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد این کمیته فعالیت‌های مربوط به انتخابات آینده را سیاستگذاری و هدایت کند.

وی ادامه داد: کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز دو کارگروه تشکیل داد؛ یکی از این کارگروه‌ها انتخابات مجلس خبرگان را پیگیری می‌کند چرا که انتخابات آینده با انتخابات خبرگان همزمان خواهد بود و در این زمینه باید بین جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین هماهنگی کامل برقرار باشد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: کارگروه دوم کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز نیز مربوط به پیگیری انتخابات مجلس است. ما همواره بر این روش بوده و هستیم که اولا مبنا را ائتلاف بین جریان‌های اصولگرا قرار دهیم و بر همین اساس سعی جامعه روحانیت مبارز این است که گروه‌های اصولگرا را به هم نزدیک کند که مدیریت آن با کارگروه انتخابات مجلس در جامعه روحانیت مبارز خواهد بود.

مصباحی‌مقدم خاطرنشان کرد: اینطور نیست که جامعه روحانیت مبارز در عرض گروه‌های دیگر وارد موضوع انتخابات شود و لیست ارائه کند بلکه تلاش این است که مجموعه جریانات اصولگرا را به لیست واحدی برساند. در همین زمینه جامعه روحانیت با همه گروه‌های اصولگرا گفت‌وگو کرده و خواهد کرد و امیدواریم که این تلاش مجدانه نتیجه‌بخش باشد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز منشور اصولگرایی را محور ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات آینده مجلس عنوان کرد و گفت: این منشور چند سال قبل توسط جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین مصوب شد. به این ترتیب که ابتدا پیش‌نویس توسط کمیته مشترک همکاری جامعتین تهیه و به سران تشکل‌های اصولگرا ارائه شد که در اجلاسی که همه جریانات اصولگرا بودند مورد بررسی و تایید قرار گرفت و نهایتا به امضای روسای جامعتین آقایان یزدی و مهدوی‌کنی رسید و بعد منتشر شد.

مصباحی‌مقدم با تاکید بر اینکه منشور اصولگرایی مبنای فعالیت‌های سیاسی اصولگرایان است، افزود: این منشور اولا مبانی و اصول را معرفی می‌کند که اصول ثابت و دائمی هستند شامل اسلام، جمهوری اسلامی، قانون اساسی، خط و سیره امام و ولایت مطلقه فقیه که این چهار اصل از اصول لایتغیر منشور اصولگرایی است.

وی اضافه کرد: در منشور اصولگرایی دوازده بند شاخص‌های اثباتی اصولگرایی مورد توجه قرار گرفته که در شرایط حاضر از ارجحیت برخوردار است و دوازده بند شاخصه‌های سلبی نیز در آن گنجانده شده است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز «دفاع از ارزش‌های اسلامی»، «پایبندی به مبانی انقلاب»، «التزام عملی به ولایت فقیه و فصل‌الخطاب دانستن نظر رهبری»، «احترام و توجه به جایگاه روحانیت و مرجعیت»، «ساده‌زیستی، پرهیز از تجمل‌گرایی و توجه به گروه‌های ضعیف و نیازمند جامعه» و «اعتقاد به آزادی‌های مشروع و مردمسالاری» را از جمله شاخص‌های اثباتی منشور اصولگرایی عنوان کرد.

در ادامه این نشست خبری مصباحی مقدم درپاسخ به این پرسش که چرا در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری جامعه روحانیت از حجت‌الاسلام روحانی حمایت نکرد، گفت: البته بخشی از اعضای مرکزی جامعه روحانیت از آقای روحانی حمایت کردند، اما از آنجا که آقای روحانی تحت عنوان مجموعه اصولگرایی به انتخابات ورود نکرد، ما هم به بحث کاندیداتوری ایشان ورود نکردیم.
مصباحی‌مقدم افزود: جامعه روحانیت درصدد بود تمام کسانی که تحت عنوان جریان اصولگرایی ورود کردند، به ائتلاف برساند که البته به نتیجه نرسید. اما در نهایت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات خوبی بود و با انتخاب حجت‌الاسلام روحانی دبیرکل جامعه روحانیت صریحا بیانیه داد و این پیروزی را به ایشان تبریک گفت و در جلسات جامعه روحانیت هم دولت دائما مورد حمایت قرار می‌گیرد.
وی برهمین اساس تصریح کرد: البته این حمایت ما به معنای قبولی صددرصد تمام تصمیمات و اقدامات دولت نیست و حتما مناقشاتی نسبت به برخی مسائل و اقدامات دولت داریم، اما از آنجا که حمایت از دولت اهمیت بالاتری دارد، این اقدامات از اهمیت بالایی برخوردار نیست که بخواهد حمایت از ایشان را مورد مناقشه قرار دهد.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه سخنان خود درباره ارزیابی جامعه روحانیت از جلسات اصولگرایان که با محوریت حجت‌الاسلام تقوی برگزار می‌شود، تصریح کرد: اقدام آقای تقوی اقدام شایسته‌ای است و تلاش این است که حداکثر شخصیت‌ها و احزاب و گروه‌های اصولگرا را گردهم بیاورد. این حرکت در راستای ایجاد ائتلاف در میان جریان اصولگرایی است که براساس برخی انتخابات گذشته دچار واگرایی شده بودند و ما از هر اقدامی که سبب شود افراد اصولگرا گرد هم بیایند و به هم نزدیک شوند، حمایت می‌کنیم.
وی اضافه کرد: البته طبعا آنچه که اتفاق افتاده این است که هنوز همه احزاب و گروه‌ها را فرا نمی‌گیرد، اما ما ناامید نیستیم که این حرکت بتواند نسبت به همه جمعیت‌ها و شخصیت‌های اصولگرا شمول پیدا کند و فراگیر باشد.
مصباحی مقدم در پاسخ به سوالی درباره عدم واکنش جامعه روحانیت مبارز به تایید صلاحیت نشدن هاشمی رفسنجانی در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری اظهار داشت: با توجه به اینکه ما پایبند به سازوکارهای قانونی هستیم، آنچه که شورای نگهبان مبنا قرار داد و اعلام نظر کرد، آن را قانون تلقی می‌کنیم و در برابر قانون واکنش منفی نشان نمی‌دهیم.
وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از بنیانگذاران جامعه روحانیت هستند و ما برای ایشان احترام ویژه‌ای قائلیم. اکنون هم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مورد احترام مقام معظم رهبری هستند و جامعه روحانیت هیچگاه تعرض به ایشان و نادیده گرفتن جایگاه ایشان را برنمی‌تابد و همواره سعی کردیم احترام ایشان محفوظ بماند، اما جامعه روحانیت تابع قوانین کشور است و از آن عدول نمی‌کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارزدر پاسخ به این سوال که آیا جبهه پایداری به این ائتلاف اصولگرایان می‌پیوندد یا خیر، گفت: نسبت به جبهه پایداری به صورت خاص موضعی را ندیده‌ام که این جبهه آماده پیوستن به این ائتلاف باشد. اما ما ناامید نیستیم و اگر بتوانیم حداکثر جریانات اصولگرایی را به این جمع گردهم بیاویم، به همان میزان خود را موفق می‌دانیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که آقای ناطق در جلسات جامعه روحانیت شرکت می‌کند یا خیر، خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام ناطق نوری از انتخابات سال 88 در جلسات جامعه روحانیت شرکت نکرده اما از وی مکررا دعوت شده تا در جلسات حضور یابد اما هنوز اعلام آمادگی نکرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از ظرفیت حجت‌الاسلام ناطق در مجلس آینده استفاده می‌کنید، تصریح کرد: ما تمام تلاش‌مان را در این راستا انجام خواهیم داد.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =