تسنیم نوشت:

دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به اینکه ایران در نیویورک باید از موضع طلب‌کاری بر سر میز مذاکرات بنشیند گفت: اکنون توپ در زمین ۱+۵ و به ویژه آمریکاست. آن‌ها باید دست از لج‌بازی بردارند والا بازگشت به نقطه صفر حتمی است.

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب گفت: شهدا، جانبازان، آزادگان و سایر ایثارگران چشم و چراغ ملت ایران هستند و تکریم آن‌ها مختص هفته دفاع مقدس نیست. آن‌ها پاسدار فرهنگ عاشورایی در نظام ما هستند و هر چه در تکریم آن‌ها بکوشیم، باز هم کم است.

وی با اشاره به قدرت کنونی جمهوری اسلامی افزود: اکنون جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت منطقه‌ای حرف اول را می‌زند و قدرت‌های جهانی را منفعل کرده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: اکنون سپاه و ارتش ما در اوج اقتدار و آمادگی هستند و هرگونه تهدید را در منطقه پاسخ‌گو هستند. قدرت نیروی دریایی ما فراتر از مرزهای آبی اقتدار خود را به رخ جهانیان می‌کشد. ارتش و سپاه ما در زمین، هوا و دریا به سلاح‌هایی دست یافته‌اند که هوش و حواس را از سر دشمن پرانده است و دیگر هیچ قدرتی هوس حمله به مرزهای آبی، خاکی و هوایی ایران را نمی‌کند.

حبیبی با اشاره به آثار فرهنگی و معنوی و معرفتی دفاع مقدس در جامعه ما، گفت: دفاع مقدس ما الهام گرفته از فرهنگ عاشورا، کربلا و رزمندگان ما که در رکاب امام‌خمینی(ره) جنگیدند، خود را سربازان امام‌حسین(ع) در کربلا می‌دانستند. این حال و هوای فرهنگی فضایی را در کشور پدید آورده که ضامن اخلاق، معنویت و فرهنگ عاشورایی در جامعه دینی ماست.

وی در مورد بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها، اظهار داشت: هر سال به هنگام بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها یک گام به جلو برای تسخیر قله‌های رفیع علم برمی‌داریم و این گام در سال‌های جدید بلندتر و عمیق‌تر برداشته می‌شود به ویژه آنکه در آستانه سال جدید تحصیلی رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی علم و فناوری را ابلاغ فرمودند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به حدیث نبوی مشهور در خصوص توان علم آموزی مردان فارس، تاکید کرد: دستگاه‌های مسئول باید این سیاست‌ها را به مثابه نقشه راه فتح ثریا ، عملیاتی کنند.

حبیبی افزود: عزم مسئولان آموزش عالی و آموزش و پرورش باید به این نقطه معطوف شود که باید در این چارچوب و نیز در مسیر «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» و «نقشه جامع مهندسی فرهنگی» کشور گام بردارند تا بتوانند خود را در راستای سند چشم‌انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ببینند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید هر سال پیشرفت کار را در کادر قوانین و مقررات جمهوری اسلامی به ویژه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ببینیم تا ارزیابی درستی از پیشرفت در حوزه فرهنگ و پیشرفت‌های علمی داشته باشیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مورد ادامه مذاکرات هسته‌ای در نیویورک در آستانه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار داشت: ایران در نیویورک باید از موضع طلب‌کاری بر سر میز مذاکرات بنشیند. طی یک سال گذشته بنابر شهادت آژانس، ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده است. اکنون به اصطلاح توپ در زمین ۱+۵ و به ویژه آمریکاست. آن‌ها باید دست از لج‌بازی بردارند والا بازگشت به نقطه صفر حتمی است.

حبیبی افزود: اگر در مذاکرات نیویورک تحریم‌ها لغو نشود، بعید است در فرصت‌های بعدی این کار انجام شود.

وی در خصوص برگزاری کنگره حج و جایگاه جهان اسلام به عنوان یک قطب قدرت در جهان گفت: امام‌خمینی(ره) در آخرین پیام حج در سال‌های پایانی عمر پربرکت خود فرمودند بارها اعلام نموده‌ایم در صدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهانخواران بوده‌ایم؛ ما درصدد خشکاندن ریشه‌های فاسد صهیونیسم، سرمایه‌داری و کمونیسم در جهان هستیم؛ ما با تمام وجود از باج‌خواهی‌های آمریکا حتی با مبارزه قهرآمیز هم شده جلوگیری می‌کنیم. امروز فرزندان امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان با افتخار و سربلندی بیداری اسلامی را در جهان مدیریت می‌کنند و باکی از دخالت‌های آمریکا ندارند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: مردم یمن همین دیروز فریاد مرگ بر آمریکا سردادند و با قدرت مشغول مبارزه هستند و به زودی دولت دست نشانده آمریکا و نوکران منطقه‌ای آن را ساقط خواهند کرد.

حبیبی تصریح کرد: امسال مسلمانان جهان منتظر پیام روح‌بخش، انقلابی و الهام‌بخش تداوم مبارزات و امر مهم بیداری اسلامی از طرف مقام معظم رهبری هستند تا با راهبردهای آن، مبارزه با استبداد و استعمار را در جوامع خود عمق بخشند.

وی با اشاره به ائتلاف ضد داعش در پاریس گفت: غرب در مبارزه با تروریسم ناکام و ناکارآمد است چرا که که خود در گسترش و پدیداری تروریسم درجوامع اسلامی نقش مهم ایفا می‌کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه گفت: وقتی گروه‌های دست‌ساز آمریکا در شکل تروریسم به ضد خود تبدیل می‌شود، آن وقت به فکر مقابله می‌افتند لذا مضحک بودن آن طبیعی است.

حبیبی خاطرنشان کرد: القاعده، داعش و دیگر گروه‌های تکفیری و رژیم بعث صدام همگی روزگاری با آمریکایی‌ها نرد عشق می‌باختند اما امروز به دلایل خاص دیگر همگرایی سابق را ندارند و به فکر نابودی آن می‌افتند؛ آن‌ها نباید از ایران انتظار داشته باشند، در این بازی مضحک مشارکت کنند.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    34 3
    توپ در زمين امريكاست؟ : اين مشكل ايرانه نه امريكا. كلا توپ اين مذاكرات هميشه در زمين ايرانه.
  • میلا A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    34 6
    این نوع تفکر باعث شده مذاکرات تا اینجا طول بکشه خواهشمندم بگذارید ظریف کارش رو بکنه بهتره شما برید حزبتون رو سر و سامان بدید
  • بی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    26 4
    این آقایانی که عرضه ادره یک نانوایی را بقول امام ره ندارند،چرا عینک دودی شان را هم شب میزنند وهم روز
  • بی نام IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    7 0
    به اميد خاموشي ابدي دشمنان منافع مردم ايران