رسا نوشت:

حضرت آیت‌الله محمد علی علوی گرگانی، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در دیدار مسؤولان بانک انصار اظهار داشت: بانک‌ها باید بانکداری اسلامی بدون ربا را سرلوحه کار خود قرار دهند و با سوء استفاده از قانون وجه التزام، دیرکرد و سودهای غیر شرعی دریافت نکنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی، عمل کردن به احکام شرعی را موجب خوشنودی قلب امام زمان(عج) و دغدغه رهبر معظم انقلاب دانست و تأکید کرد: بانک‌ها برای رعایت کردن احکام شرعی نباید از مسأله تعلیم کارمندان خود غافل شوند و مباشران در عقد قراردادها باید با عقود اسلامی و احکام بانکداری اسلامی آشنا باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر حفظ منابع و ثروت مردم از طریق حلال، گفت: باید حفاظت از امانت‌های مردم در قالب حلال صورت بگیرد و این با گرفتن دیرکرد از مردم حتی در روزهای تعطیل متفاوت است.

وی گرفتن تضمین‌ از مردم را بهتر از سود و جریمه دیرکرد دانست و خاطرنشان کرد: بعضی از صندوق‌های قرض الحسنه نمونه‌ موفقی از بانکداری اسلامی هستند که با گرفتن تضمین‌های پلکانی، بدون گرفتن سود و دیرکرد از مردم، خدمات شایسته‌ای را ارائه کرده در عین حال با رعایت اصول اسلامی ضرر نیز نداشته‌اند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که خداوند حلال و حرام را در یک کلمه مشخص فرموده است، ابراز داشت: برخی از بانک‌ها تحت عنوان وجه التزام و قرارداد به احکام اسلامی عمل نکرده و به مردم هزینه‌های سنگینی تحمیل می‌کنند.


حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان، پیگیری بانکداری اسلامی بدون ربا را ضروری خواند و افزود: بنده درد را مطرح کردم اما بانک‌ها باید درمان و راه حل شرعی آن را پیدا کنند و برای رعایت احکام دینی، مسأله تعلیم کارمندان خود را جدی بگیرند.

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376496

برچسب‌ها