ایسکا نوشت:

دکتر احسان شریعتی در ارتباط با حق تحصیل شهروندان و به خصوص جوانان کشور، این حق را حق بلامنازع علاقمندان به برخورداری از تحصیلات دانشگاهی برشمرد و طرح بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد را طرحی مناسب در مسیر توسعه علمی کشور خواند.

این استاد دانشگاه گفت: حق تحصیل از زمره ی حقوق اولیه ی شهروندان است، اگر از دسترسی به این حق جلوگیری شود، دانشجو چه می کند؟ یا تغییر هویت می دهد و از درس و اشتغال به تحصیل دور می شود و یا از کشور می رود تا درس بخواند.

دکتر شریعتی در ادامه ی این گفتگو در خصوص توجه ویژه به رشد و توسعه علم و دانش در کشور گفت: در صورت تغییر هویت، مشکلاتی برای خود فرد و جامعه به وجود خواهد آمد و سرخوردگی حاصل از دوری از تحصیل باعث به وجود آمدن ناهنجاری هایی در جامعه خواهد شد که در بسیاری از موارد عواقب آن جبران ناپذیر است.

به گفته ی این محقق و استاد دانشگاه اگر دانشجوی محروم از تحصیل به قصد ادامه ی تحصیل از کشور برود به نوعی نیروهای فرهنگی و نخبه از کشور رانده می شوند که تاثیرات خوبی در پی نخواهد داشت.

دکتر شریعتی گفت: در مواردی تصمیم سازانی که باعث رخداد این گونه اقدامات می شود، همان افرادی هستند که در گذشته از امتیازاتی که به صورت غیر قانونی به آن ها داده شده، استفاده می کردند. این جلوگیری از حق تحصیل دانشجویان و حق تدریس اساتید به دلایل اختلاف سلیقه های شخصی صورت گرفته است و از آن جایی که غیرمنطقی و غیرکارشناسی است باید از آن ها جلوگیری شود.

شریعتی جلوگیری از تحصیل دانشجو را حذف از جامعه دانست و گفت: در صورتی که از دانشجویی خطایی سر زند باید با تذکر و اقدام تنبیهی متناسبی مواجه شود نه این که او را از حق ذاتی ادامه تحصیل منع کنیم، چرا که این عمل مانند بریدن رگ حیاتی دانشجو است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهربان توسی A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    9 0
    افرین بر این فرزند توانای مرحوم شریعتی