میرزاده: برای محبوب القلوب شدن از کیسه دانشگاه خرج نمی کنیم/نمی گذارم  فضای دانشگاه را ملتهب کنند

رییس دانشگاه آزاد در پاسخ به جوسازی های رسانه ای گفت که اجازه التهاب آفرینی در دانشگاه آزاد را نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمید میرزاده در جلسه شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، با تاکید بر اینکه در آستانه سال جدید تحصیلی موج جدیدی از هجمه به دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است، گفت: به نظر می رسد عده معدودی به دنبال متشنج کردن فضای آرام دانشگاه آزاد اسلامی هستند و برای رسیدن به این هدف از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن یک میلیون و 700 هزار دانشجو، 476 واحد دانشگاهی و 33 هزار عضو هیات علمی تمام وقت،28 هزار عضو هیات علمی پاره وقت و حق التدریس و 47 هزار کارمند یکی از بزرگترین مراکز علمی و پژوهشی دنیا است که به علت این وسعت هزینه های زیادی نیز دارد.

هزینه نگهداری 20 میلیون متر مربع فضای آموزشی

وی هزینه نگهداری 20 میلیون متر مربع فضای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی را بسیار زیاد خواند و گفت: در تمامی سالهای عمر دانشگاه آزاد اسلامی هزینه های آن تنها از طریق شهریه دانشجویان تامین می شد و در هیچ سالی این دانشگاه برای تامین هزینه های خود از بودجه دولتی استفاده نکرده است. عدم افزایش متناسب شهریه دانشگاه در سال 1392 موجب زیان ده شدن 235 واحد دانشگاه آزاد در سراسر کشور شد که این زیادن دهی زمینه ساز اخذ وام های کلان 800 میلیارد تومانی برای بازفعالی طرح های عمرانی دانشگاه شده و امروز باید تاوان آن تصمیم نابجا را بدهیم.

وی همچنین گفت: ما با سیاستی که بر اساس اصل خرج از کیسه دانشگاه باشد تا من را دوست بدارند، به شدت مخالفیم، ما برای محبوب القلوب شدن از کیسه دانشگاه خرج نمی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر توقف اغلب پروژه های عمرانی دانشگاه در دوران مدیریت قبلی این دانشگاه، گفت: ضرر توقف پروژه ها و زیان حاصل از آنها تنها ناشی از اصرار بر افزایش 3 درصدی شهریه دانشگاه در دو سال اخیر بود.

در دوران تورم 40 درصدی شهریه ها را 3درصد افزایش دادند!

وی ادامه داد: میزان افزایش شهریه دانشگاه با محاسبه افزایش سه درصدی سال گذشته به صورت میانگین 9 درصد در دوسال اخیر است و این در حالی است که وزارت علوم مجوز افزایش 25 درصدی شهریه ها را صادر کرده است، مدیران قبلی از افزایش شهریه ها در سالهای که تورم کشور بالای 40 درصد بود خودداری کردند و حالا تبعات نامطلوب آن گریبانگیر واحدهای زیان ده شده است.

1/5 میلیارد تومان هزینه سوبسید غذای دانشجویان

وی در تشریح بخشی از هزینه های کنونی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هم اکنون با حساب سرانگشتی برای 400 هزار پرس غذای روزانه دانشجویان رقمی در حدود 1/5 میلیارد تومان در هر ماه هزینه سوبسیدی است که دانشگاه آزاد اسلامی برای تغذیه دانشجویان متحمل می شود.

دکتر میرزاده همچنین گفت: اگر هزینه هایی که دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان مصرف می کند، حساب کنیم و در مقابل شهریه های دانشجویان قرار دهیم به این نتیجه می رسیم که در عمل بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به صورت رایگان تحصیل می کنند، زیرا میزان پرداخت شهریه مابه التفاوت سوبسیدهای دانشگاه را برای غذا و سایر خدمات و هزینه خوابگاه ها را هم پوشش نمی دهد.

وی با انتقاد از برحی جوسازی ها علیه افزایش شهریه ها در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: عده ای از یک طرف دانشگاه را برای افزایش ظرفیت و توسعه واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی را تحت فشار می گذارند و از طرف دیگر با افزایش ناچیز شهریه های دانشگاه آزاد اسلامی مخالفت می کنند!

وی با اشاره به افزایش 15 درصدی شهریه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه با وجود مجوز 25 درصدی وزارت علوم برای افزایش شهریه ها تنها 15 درصد شهریه های خود را افزایش داده است و هجمه گسترده علیه دانشگاه آزاد از سوی عده ای تنها به دلیل اعمال حق قانونی خود تنها سیاسی کاری است.

دکتر میرزاده گفت: کسانی که به دنبال حذف و کوچک کردن دانشگاه آزاد اسلامی بودند نمی توانند موفقیت های این دانشگاه را تحمل کنند و در آستانه سال جدید هجمه جدیدی را علیه این دانشگاه شروع کردند که فعالیتی بسیار خطرناک است.

300میلیارد تومان هزینه دستمزد و حقوق 5 هزار استاد دانشگاه آزاد اسلامی

وی گفت: تنها دستمزد و حقوق 5 هزار استاد دانشگاه آزاد اسلامی حدود 300 میلیارد تومان هزینه در بردارد که تمامی این هزینه با توجه به شرایط خاص اقتصادی افزایش شهریه ها را برای دانشگاه ضروری کرده است و ما برای افزایش کیفیت دانشگاه و توسعه رشته های پایه اساتید جدید را استخدام کنیم، ضمن اینکه باید حقوق اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که هم اکنون نصف حقوق اساتید دانشگاه های دولتی هم نیست، افزایش یابد تا بتوان از آنها توسعه کیفی دانشگاه را انتظار داشت.

وی در واکنش به انتقاد توسعه کمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: به هیج وجه کیفیت را فدای کمیت نکرده و دانشگاه آزاد اسلامی تا چند سال آینده از منظر کیفی به یکی از برندهای آموزشی برتر منطقه تبدیل خواهد شد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    20 21
    انصافا مدیر قوی هستن آقای دکتر میر زاده
    • بی نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
      7 2
      خيلي حرفاش باهم در تضاد است يكدفعه فرمودند افزايش دكتري با تعداد اندك هيات علمي ، افزايش شهريه ها ، ماشالله كه خبري هم از بورس نيست.
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    20 6
    كاري به حواشي نداريم، يعني وجدانا هزينه 80 ميليون توماني براي دكتري رشته مهندسي زياد نيست به نظرتون؟ همه دانشگاه هاي خصوصي دنيا مقداري از هزينه هاشونو از شهريه در ميارن نه همشو
  • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    13 8
    شما به افزایش یک و نیم میلیون نومانی در هر ترم دوره دکتری می گید ناچیز؟؟
  • س A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    14 3
    آقای دکتر محیط دانشگاه پر شده از تبلیغات پایداری ها و افراطی ها و تیتر های درشت کیهان تا کی باید شاهد این بی اخلاقی ها و سلطه طلبی های اینان باشیم؟
  • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    6 0
    دیروز بغل گوشت تو علوم و تحقیقات چه خبر بود...؟ خداوکیلی همه چی رو سیاسی نکنین...دانشکده فنی مهندسی قیامت بود...از کسانی که دیروز اونجا بودن بپرسین بهتون میگن...
  • بی نام A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    1 0
    خداوکیل برای فرزندتان هم همینطوره
  • دانشجو IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    4 0
    آقای میرزاده ، چرا شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد با سایر واحدها یکی است دانشجویان این واحد حتی حق ندارند به این واحد مراجعه کنند چه برسد به ناهار و دیگر مزایا... هیچ جای دنیا واحد مجازیالکترونیکی با دانشگاههایی که کلاس حضوری دارند از نظر شهریه یکی نیستند.