مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با همکاری موسسه تحقیقات سلامت نتایح ارزیابی طرح تحول نظام سلامت طی ماههای تیر و مرداد سال جاری را اعلام کرد.

به گزارش   خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر اساس بررسی های صورت گرفته از سوی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، رضایتمندی بیماران و ارائه کنندگان خدمات، حفاظت مالی بیماران و میزان دسترسی به خدمات تخصصی مهمترین شاخص های ارزیابی شده طی تیر و مرداد ماه سال جاری است.

موسسه ملی تحقیقات سلامت با همکاری مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران آخرین نتایج ارزیابی شاخص های طرح تحول سلامت در حوزه درمان را اینگونه اعلام کرد: 73 درصد از بیماران، از هزینه های درمانی و فرانشیز و 79 درصد از خدمات هتلینگ پس از اجرای طرح تحول اظهار رضایت کردند.

بر اساس این گزارش، 42 درصد از پزشکان اظهار تمایل کردند در صورت اطمینان از استمرار روند کنونی پس از اتمام دوره طرح خود در مناطق محروم بمانند.

این گزارش می افزاید: در 89 درصد از بیمارستانها سهم بیمار از پرونده های بستری در تیرماه کمتر از 10 درصد بوده است و براساس نتایج این نظرسنجی میزان سزارین در بیمارستانهای دولتی از 47 درصد در سال 92 به 42 درصد در سه ماهه نخست طرح تحول کاهش یافته است.

بر اساس نتایج مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران، قیمت ملزومات پزشکی مصرفی در چهار گروه اصلی قلب 37 درصد، ارتوپدی 32 درصد، مغزواعصاب 32 درصد و چشم پزشکی 48 درصد در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال گذشته کاهش داشته است.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • soheil IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    5 1
    آقای وزیر بهداشت دست بردارید از آمارهای تبلیغاتی. این بیمارستانهای فرسوده با تعداد تخت کم و نیروهای بسیار کمتر از حد استاندارد پرستاری ، پزشکان ضعیف العلم ،وضعیت بد تهویه ها ، وضعیت بد بهداشتی سرویسهای بهداشتی بیمارستانها رو بهش میگین رضایت مندی 73 درصدی . تا کی میشه این وضعیت رو تحمل کرد .
  • بی نام A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    2 0
    والا تو سایتش 52 درصده شما چطوری 70 درصد رسیدی نمیدونم