بزرگترین اجتماع هنرمندان دفاع مقدس در تالار وحدت/ جشنواره فیلم مقاومت با حضور لاریجانی افتتاح می‌شود

مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت فردا یکشنبه 30 شهریور ساعت 19در تالار وحدت برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ستاد اطلاعر رسانی این جشنواره اعلام کرده که حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه جشنواره قطعی شده است. علاوه بر رئیس مجلس سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفان و حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این آئیین حضور دارند.

یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت،گفت که این مراسم به کارگردانی محمد حیدری از هنرمندان و مدیران هنری کشور طراحی و برنامه ریزی شده و قرار است علاوه بر سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سخنرانی دکتر ایوبی رئیس سازمان سینمایی و سخنرانی محمد خزاعی دبیر جشنواره برنامه های متنوعی پیش بینی شده است.

به گفته وی اجرای ارکسترسمفونیک به صورت زنده به رهبری آرش امینی در سه قطعه شامل: قطعه "از مقاومت تا پیروزی" ، قطعه دوم " غزه" و قطعه سوم" نوستالژی فیلم های دفاع مقدس یکی از برنامه های پیش بینی شده در این مراسم است.

مدیر روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در خصوص برنامه های این مراسم خاطر نشان ساخت: تشریفات ویژه تکریم خانواده شهیدان و جانبازان، تجلیل از چهره های بزرگداشتی شامل: ابوالقاسم طالبی، جهانبخش سلطانی، مرتضی شعبانی و محمدتقی فهیم و نکوداشت خادمان عرصه سینمای مقاومت شادروان جواد شریفی راد، اکبر رنجبر و باغبانی با حضور خانواده های این هنرمندان فقید و اهدای جوایز و معرفی برگزیدگان سه بخش جشنواره شامل: بخش آثار سینمایی ویدیویی، بخش بصیرت و بخش جلوه گاه نور از دیگر برنامه های این مراسم است.

عشیری با اشاره به ساختار و معماری مراسم افتتاحیه گفت: این مراسم با طراحی آقای حیدری بدو راز شیوه های متعارف از الگوی طراحی نوینی بهره گرفته شده و در معماری و طراحی از شیوه"ویدئو مپینگ" استفاده شده که یک تکنولوژی وابسته به ویدیو پروژکتور است که ترکیبی از نور، تصویر و صدا را در هم آمیخته و بر روی سطح یک شی دو بعدی یا سه بعدی ترسیم می‌کند. تاثیر حسی ویدئو مپینگ به این جهت بیشتر است که با این تکنیک از نظر صوتی و تصویری فضایی متفاوت برای مخاطب ایجاد می‌شود.

وی گفت: اجرای بخش فضاهای بیرونی و محوطه تالار وحدت زیر نظر آقای محمد حمیدی مقدم از هنرمندان کشور صورت می گیرد که برنامه های ویژه ای مانند: تشریفات استقبال از خانواده های معزز شهدا و مادران شهدا با حضور مسئولان و هنرمندان، احیای حس و حال دوران دفاع مقدس با بهره گیری از تجهیزات صوتی و نور، همراه با برنامه نقالی و پرده خوانی با موضوع مقاومت مردم غزه از جمله آن است.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    11 1
    ما هر چه داریم از این شهیدان دفاع مقدس داریم .. اگر 100000 فیلم هم بسازند کم ساختند .. درود به شرف تون