فارس گزارش داد: هیلاری مانتل، نویسنده معروف انگلیسی که تاکنون جایزه‌های معتبری در زمینه ادبیات چون جایزه بوکر را برده ،‌ اخیرا داستان کوتاهی درباره مارگارت تاچر نخست وزیر سابق انگلستان نوشته است.

هیلاری مانتل نویسنده معروف انگلیسی که تا کنون جایزه‌های معتبری در زمینه ادبیات چون جایزه بوکر را برده است،‌ اخیرا داستان کوتاهی درباره مارگارت تاچر نخست وزیر سابق انگلستان نوشته است. این نویسنده برای داستانش از تمام اتفاقات دوران88 ساله تاچر و ماجرای ترور او را برای پرداخت داستانی انتخاب کرده است.

البته ترور تاچر توسط نیروهای روسی در دوران جنگ سرد موضوعی تاریخی نیست که اتفاق افتاده باشد بلکه موضوعی است که چندی پیش با انتشار اسناد محرمانه انگلستان درباره سال‌ 1983 افشا شد که روس‌ها چنین قصدی داشته‌اند.

در این داستان کوتاه نویسنده به عنوان یک راوی و شاهد عینی ماجرا به سال 1983 می‌رود و از ماجرای ترور ناکام تاچر می‌گوید. نکته جالب درباره این داستان رویکرد نویسنده‌اش به تاچر به عنوان نخست وزیر سابق کشورش است. او در مصاحبه‌ای با صراحت نفرت و البته شگفتی خود را از ضدفمینیستی بودن تاچر عنوان می‌کند و می‌گوید او زنی روانی بوده که ادای جنس مخالف خود را در می‌آورده است!

همچنین این نویسنده درباره تاچر گفته است که ویرانی‌های طولانی مدتی برای انگلستان به ارمغان آورده و هیچ وقت به او رای نداده است و به عنوان یک شهروند از وجود او و از کارهایش رنج می‌برده اما به عنوان یک نویسنده از او نوشتن درباره او سود برده است!

مانتل همچنین درباره این داستان گفته است از 30 سال پیش قصد چنین داستانی را داشته اما منتظر مرگ تاچر بوده است تا آرزوی او برای انتشار این داستان محقق شود و مرگ تاچر در سال گذشته راه را برای این نویسنده باز کرد تا یک داستان از ترور نافرجام تاچر بنویسد.

این داستان یکی از داستان‌های جدیدترین کتاب این نویسنده است که قرار است 30 سپتامبر به بازار کتاب بیاید البته به دلیل اهمیت این داستان، تعدادی از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های انگلیسی اقدام به انتشار این داستان کرده‌اند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =