در 4 ماه نخست امسال 433 نفر در تصادفات استان تهران جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 2.1 درصدی نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، تعداد جانباختگان تصادفات در چهار ماه امسال در مقایسه با کشته شدگان تصادفات رانندگی چهار ماه نخست سال 92 که 424 نفر بوده است رشد 2.1 درصدی را نشان می دهد.

طبق این گزارش از مجموع 433 مورد فوت ناشی از تصادفات رانندگی در چهار ماه نخست امسال، 360 نفر مرد و 73 نفر زن بوده اند.

در این گزارش با اشاره به محل وقوع تصادفات منجر به فوت آمده است: بیشترین تلفات تصادفات با 312 مورد مربوط به معابر درون شهری و پس از آن 112 مورد در جاده های برون شهری بوده است. همچنین 7مورد تصادف منجر به فوت در جاده های روستایی و 2 مورد نیز نامعلوم گزارش شده است.

همچنین در چهار ماه نخست امسال 12 هزار و 404 مصدوم تصادفات به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که 8 هزار و 875 نفر مرد و 3 هزار و 529 نفر زن بوده اند. تعداد مصدومین تصادفات چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.3 درصد کاهش یافته است.

براساس این گزارش در تیر ماه امسال 100 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده و 3 هزار و 708 نفر نیز مصدوم شده اند.

طبق نظر کارشناسان بیشترین علت تصادفات رانندگی در ایران خطاهای انسانی از جمله: عدم توجه به جلو، سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز ، عدم رعایت فاصله طولی و خستگی و خواب آلودگی رانندگان می باشد که با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی هموطنان می توان از وقوع بیش از نیمی از تصادفات جلوگیری کرد. همچنین پس از خطاهای انسانی، ایمن نبودن جاده ها و پایین بودن سطح ایمنی خودروها علل بعدی تصادفات در ایران می باشند.

46282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =