سه عضو هیات دولت صبح امروز بازدیدهایی از سه سد تامین کننده آب تهران داشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اسحاق جهانگیری،‌ معاون اول رییس‌جمهور، حمید چیت‌چیان،‌ وزیر نیرو و معصومه ابتکار،‌ رییس سازمان محیط زیست به منظور ارزیابی و بررسی وضعیت بحران آب در تهران و اطلاع از میزان کاهش سطح آب در سدهای اطراف این استان (ماملو، لنیان و لار) که تامین کننده آب پایتخت هستند، بازدید کردند. 

معاون اول رییس جمهور در حاشیه بازدید از سد ماملو، از تخصیص اعتبار ویژه به این سد برای بهره برداری سریع تر از پروژه های آبرسانی به این سد خبر داد.

به گزارش ایرنا، جهانگیری گفت: دولت برای رفع بحران کم آبی برنامه های خاصی دارد از جمله آنکه در بودجه سال 94 اعتبار ویژه ای برای بخش آب در نظر قرار خواهد گرفت.

 

ابتکار: موافق بحث انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی نیستیم
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست هم در حاشیه بازدید از سد لار گفت: درخصوص انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی موافقتی نشده است و ما نیز موافق انتقال آب نیستیم.

معصومه ابتکار گفت: بیشتر مشکلات موجود از عدم مدیریت این بخش نشأت می گیرد. در شمال کشور منابع غنی آب داریم ولی در موضوع فاضلاب چندان موفق عمل نشده بنابراین باید الگوی مصرف به درستی اجرا شود. منابع آب باید به درستی مدیریت و مصارف به صورتی تنظیم شود که مشکلات موجود در این بخش بیش از پیش کاهش یابد.

به گفته او در حال حاضر مشکل اصلی عدم رعایت الگوی مصرف است، گفت: متاسفانه مصرف آب در تهران دو برابر بیشتر از الگوی مصرف است و در بخش کشاورزی نیز الگوی مصرف به درستی صورت نمی گیرد و بخش عمده ای از منابع آب هدر می رود. تنها با انتقال آب از حوزه ای به حوزه دیگر مشکل حل نخواهد شد چرا که افزایش جمعیت به این شکل در تهران منطقی نیست.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در زمینه حمایت دولت از بخش کشاورزی نیز گفن: در بودجه سال 93 دولت 85 درصد تسهیلات مربوط به این بخش را به توسعه طرح های آبیاری تحت فشار اختصاص داد و از این طرح ها حمایت به عمل آورد.

 

پرورش: هزینه های آب و بهره برداری از آن باید واقعی شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با وجودی که برای واقعی شدن هزینه های آب و بهره برداری از آن پیشنهادات لازم ارائه شده اما هنوز منتظر تصویب و ابلاغ آن هستیم.

محمد پرورش در حاشیه بازدید از سد لار در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: برای تغییر تعرفه های فاضلاب هنوز پیشنهادی نشده است. برای تغییر تعرفه فاضلاب نیز پیشنهاداتی داریم، برای هر مترمکعب فاضلاب 560 تومان هزینه که از این میزان تنها 65 تومان برای هر مترمکعب دریافت می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، گفت: با توجه به هزینه های تاسیسات و انرژی که در راه اندازی طرح های فاضلاب صورت می گیرد، باید تعرفه های فاضلاب اصلاح شود. البته به دنبال افزایش به صورت یک مرحله ای نیستیم بلکه باید به صورت طبقه بندی صورت گیرد تا طی دو تا سه سال به قیمت واقعی برسد.

وی درباره قطع آب مشترکین پرمصرف نیز گفت: طبق مصوبه شورای تامین در زمان مشخص شده آب مشترکین پرمصرف قطع شد و این شرکت به وعده خود عمل کرد و به دنبال آن هستیم که مصوبه دائمی را بر این منظور دریافت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران درخصوص راه اندازی سد ماملو نیز گفت: این سد در 15 مهرماه وارد مدار شده و به بهره برداری می رسد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام UA ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    احداث ایران رود علاج واقعی مشکل کم آبی در کشور است