۰ نفر
۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۷

ایسنا نوشت:

وزیر اول اسکاتلند در پی عدم پیروزی در رفراندوم استقلال از بریتانیا استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، مرم اسکاتلند روز پنج‌شنبه هفته گذشته (18 سپتامبر) به پای صندوق‌های رای رفتند تا برای استقلال از بریتانیا و یا ادامه اتحاد تصمیم بگیرند که با توجه به رای 55 درصدی مخالف، در برابر 45 درصد رای موافق، کمپین خیر به استقلال پیروز شد.

الکس سالموند، وزیر اول و رهبر حزب ملی اسکاتلند در جمع خبرنگاران گفت: ما در رای‌گیری استقلال باختیم اما اسکاتلند همچنان می‌تواند ابتکارات سیاسی به خرج دهد. برای من به عنوان رهبر، زمان به پایان رسیده است اما برای اسکاتلند این کمپین ادامه می‌یابد و رویاهای ما هرگز نمی‌میرد.

سالموند درباره اینکه چه کسی قرار است جایگزین وی شود، گفت که شماری از سیاستمداران واجد صلاحیت هستند و نامزد رهبری اسکاتلند هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که دلایل استعفایش چیست، گفت: من باید تصمیم می‌گرفتم که آیا بهترین گزینه برای رهبری اسکاتلند هستم یا خیر و به این نتیجه رسیدم که فرصت را در اختیار دیگران بگذارم.

نیکولا استرجن، معاون وزیر اول و معاون رهبر حزب ملی اسکاتلند بهترین گزینه برای جانشینی سالموند به عنوان رهبر حزب در نظر گرفته می‌شود.

الکس سالموند در ادامه سخنانش تاکید کرد: با وجود اینکه ما در رفراندوم موفق نشدیم اما حال وست‌مینستر باید به وعده‌هایی که پیش از برگزاری رفراندوم استقلال می‌داد، عمل کند چرا که موضع اسکاتلند بسیار بسیار قوی است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =