ایسنا نوشت:

اتحادیه اروپا در آستانه مذاکرات ایران و ۱+۵ با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از روند بسیار کم و کند همکاری ایران و آژانس ناامید شده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد از آن‌چه نبود پیشرفت توسط ایران و برطرف کردن نگرانی‌ها درباره هرگونه فعالیت احتمالی برای ساخت بمب اتمی نام می‌برد، ناامید شده است.

۲۸ کشور اروپایی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که اتحادثه اروپا از روند بسیار کم ایران در همکاری با آژانس ناامید شده‌اند.

به نوشته این بیانیه، اتحادیه اروپا خواستار اقدام فوری و همکاری کامل ایران با آژانس درباره مسائل مرتبط شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا از ایران خواسته است که همکاری کاملی داشته باشد به گونه‌ای که آژانس به همه افراد، اسناد و سایت‌های مورد درخواست دسترسی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس، در سخنانی در نشست شورای حکام آژانس درخصوص اجرای پادمان در ایران، گزارش اخیر مدیرکل آژانس را مبنی بر عدم انحراف برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران شاهد بارزی بر این مطلب دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است که آمادگی همکاری با آژانس را برای حل و فصل موضوعات مطرح شده دارد و در سطوح سیاسی دستیابی به راه حل جامع را در صورت حسن نیت طرف‌های مقابل امکان‌پذیر می‌داند.

نماینده ایران در آژانس گفت: آژانس با ارائه گزارش ادواری، اجرای تعهدات داوطلبانه جمهوری اسلامی ایران را در چارچوب توافق با کشورهای ۱+۵ به طور کامل تأیید کرده است.

دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ قرار است امروز جمعه در نیویورک آغاز شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    33 27
    اين هم از مذاكرات... اينها نميذارن ايران پيشرفت كنه
  • اهوازی IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    32 25
    با اینکه از حل مسئله هسته ای استقبال می کنیم ولی ملت ایران ملتی نیست که زیر بار ظلم و زور سر تعظیم فرود آورد اروپایی ها و آمریکا فکر می کنند با ایجاد جو قبل از مذاکرات این گفتگوها را به آنجایی هدایت کنند که خود بخواهند ملت ایران به میز مذاکره تن داده زیرا حس می کرد واقعا دنیا می خواهد بداند که ایران دنبال سلاح هسته ای هست یا خیر و برای رفع این نگرانی بود که حاضر به مذاکره شده و برای رفع سو تفاهم ایجاد شده هر کاری بکند ولی نه کارهایی که به استقلال ما لطمه بزند دکتر ظریف ما همه پشتیبان شما خواهیم بود و بدانید کوه استوار ملت ایران پشتیبان توست از موضع قدرت با آنها گفتگو کن
  • مهدی A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    61 0
    والا از مذاکرات بی نتیجه خسته شدیم.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    2 0
    حداقل مردم دیگه مطمئن هستند که تقصیر ما نیست که توافق رخ نمیده اینها نتیجه روابط یک طرفه ما با دیگران هست وقتی بی ارزشترین مسئله آبروی مردم و کشور خودمون باشه همینه حالا بازم زیر آب همدیگه رو بزنیم
  • بی نام DE ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    3 0
    دیگه باید چیکار میکردیم که نکردیم هرچی گفتن انجام دادیم , بازهم میگن از همکاری ایران و آژانس ناامید شده اند. :
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    1 1
    این رییس آژانس رو عوض کنید. بنظرم کار خودش رو بلد نیست.
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    5 0
    اتحاديه اروپا اگر از روند مذاكرات راضي نبود ١٥ امروز در قلب آمريكا در مورد ايران مذاكره نميكرد .حالا ما گفتيم از طريق مذاكره موضوعات حل بشه ولي اين مذاكرات از نگاه دولت و ملت حدودي داره و اگر قرار باشه اينجوري بيانيه كه رو اعصاب ملت و دولت برن آنگاه بايد گفت كه اونها نميخوان مذاكره كنن. ومسايل حل بشه .خيلي مضحكه كهةاروپا ميگه ايران بايد كاري كنه تا به هر كسي كه اونها خواستند بهش دسترسي داشته باشند خوب واقعا امكان پذير نيست . مثلا بخوان به من ديترسي داشته باشن مگه به همين سادگيهاست .