فارس نوشت:

رئیس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید بدانیم کشور آمریکا در غلبه بر بحران اقتصادی رفع دیون کرد و بدهی مردم را پرداخت تا تولیدکننده را گرفتار بانک‌ها و آسیب‌ها نکند.

محمدابراهیم مداح عصر امروز در کارگاه یک روزه علمی، آموزشی اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار کرد: ما در رقابت با دو کشور ترکیه و عربستان در قالب سند چشم‌انداز ۲۰ ساله سعی داریم تا در همه حوزه‌ها به قدرت اول منطقه تبدیل شویم که البته در این زمینه باید درست، دقیق و هدفمند برنامه‌ریزی کرد.

وی هدف از علم و توسعه همه‌جانبه در این زمینه را تبیین پیش‌بینی‌ها و کنترل‌های لازم همراه با آراستگی زندگی در کسب توان و قدرت مضاعف بیان کرد و گفت: ایران با در نظر گرفتن شاخص امنیت، دفاع، سیاست و اقتصاد تلاش می‌کند تا قدرت اول منطقه‌ای باشد که شامل آسیای جنوب غربی با احتساب ۲۵ کشور است که ۵۳۰ میلیون نفر جمعیت در این منطقه زندگی می‌کنند.

رئیس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با فاصله بسیار کم بعد از ترکیه قدرت دوم اقتصادی اما با شاخص علم، اقتصاد، فناوری‌ها و توسعه فرهنگی قدرت اول منطقه هستیم و در بین کشورهای جهان هفدهمین کشور در گروه سوم کشورهای توسعه‌یافته هستیم که این قدرت عظیم همچنان رو به رشد و رو به تعالی است.

مداح به احادیث و روایات در برتری ایرانیان اشاره کرد و ادامه داد: اگر ترکیه امروز پایه‌گذار حکومت عثمانی نوین است ما نیز باید با دو بال سیاست و جامعه اسلامی تمدن با سابقه خود را احیا کنیم که در این بین باید به سرمایه‌های خود بها بدهیم.

وی فرآیند تکاملی انقلاب را در بخش‌های دولت‌سازی، جامعه‌سازی، تمدن‌سازی و آرمان‌سازی بیان کرد و گفت: ما در دولت‌سازی با محوریت مردم‌سالاری دینی موفق عمل کردیم و بعد از ۵۰۰ سال تأثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران را به خوبی شاهد هستیم.

مداح در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: همان‌ طور که در جامعه‌سازی توانستیم طاغوت سیاسی را از این کشور خارج کنیم باید طاغوت فرهنگی و اقتصادی را نیز از این سرزمین دفع کنیم.

وی رویکرد مهم در این زمینه را همگرایی بیشتر با تکیه بر برنامه‌ریزی صحیح، مدیران آینده‌نگر و فرصت‌محور یادآور شد و بیان کرد: نظام ارزیابی مدیریت ما غلط است چرا که نگرش حجمی ارزیابی‌ها انجام می‌شود.

مداح سیاست اقتصاد مقاومتی را مناسب حال، امروز و فردای کشورمان دانست و اضافه کرد: این سیاست براساس چشم‌انداز درست که حد فاصل قانون اساسی و قوانین جاری کشور است، اتفاق افتاده تا به دور از واگرایی بتوانیم به رونق واقعی دست پیدا کنیم.

ایران تا ۸۸ سال دیگر نفت دارد

رئیس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در منطقه‌ای که ایران حضور دارد کشورها صادرکننده مواد اولیه بوده و فاقد حق وتو و حضور در شورای امنیت هستند و این کشورها فاقد سیستم پولی متمرکز بوده در حالی که ۷۵ درصد ذخایر نفتی در این منطقه است و با فاصله طبقاتی ایجاد شده ۴۶ درصد فقرا نیز در این منطقه زندگی می‌کنند.

مداح موقعیت جمهوری اسلامی ایران را در دولایه نفتی دریای خزر و خلیج‌ فارس یادآور شد و گفت: ایران در مجموع تولید نفت و گاز رتبه اول جهان را دارد و تا ۸۸ سال آینده نیز ایران از منبع نفت برخوردار است به طوری که ۲۲ میلیارد دلار ارز در دست مردم بوده و ۹۰۰ تن ذخیره معدنی طلا در کشورمان است.

وی در ادامه افزود: با این همه ظرفیت و توانمندی منطق حکم می‌کند که ایران قدرت برتر منطقه باشد ولی جای تأسف است که هنوز تا شش میلیون تن گندم وارد می‌کنیم و رشد اقتصادی ما نیز منفی ۵.۶ درصد است و در بیرون کردن فقر و تورم که از بیرون کردن شاه از این کشور کمتر نیست با کاستی روبه‌رو هستیم و وضعیت اجتماعی‌ ما نیز با توجه به افزایش طلاق مناسب نیست.

مداح سند چشم‌انداز و تحقق اقتصاد مقاومتی را یک ضرورت و بقا توسعه کشور دانست و تصریح کرد: وضعیت تولید در کشور ما نگران‌کننده است به طوری که ۱۵ هزار کارگاه تولیدی در ایران تعطیل شده و ۲۶ هزار میلیارد تومان هزینه بنگاه‌داری بانک‌های ماست و خود این بانک‌ها به عامل رکود دامن زده‌اند.

وی تولید محصولات بر مبنای دانش‌بنیان و علم‌ محور را یادآور شد و بیان کرد: دولت در تلاش است تا در خروج از رکود و تورم به هر راهکاری دست بزند که البته باید بدانیم کشور آمریکا در غلبه بر بحران اقتصادی رفع دیون کرد و بدهی مردم را پرداخت تا تولیدکننده را گرفتار بانک‌ها و آسیب‌ها نکند در حالی که در کشورمان هر شش روز یک بانک و مؤسسه جدید مالی متولد می‌شود.

مداح به برگزاری کارگاه‌های علمی، آموزشی اقتصاد مقاومتی در ۱۷ استان کشور اشاره کرد و ادامه داد: ما در این همایش‌ها به دنبال تبیین برش استانی اقتصاد مقاومتی هستیم تا راهکار مناسبی را در رفع مشکلات و نارسایی‌های اقتصادی به دست آوریم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 2500 A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    3 1
    سند چشم انداز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    6 4
    شما که انقد سواد و آگاهی نداری که نمیدونی کاشت گندم تو این بی آبی چه خیانت بزرگی به مردممونه لازم نیست در مورد آینده کشور و برنامه و این چیزا نظر بدی.