نسیم نوشت:

عباس آخوندی، با اشاره به مشکل ساختاری بنگاه‌داری در صنعت هوانوردی از تصمیمات تازه در شورای عالی هواپیمایی کشوری در این خصوص خبر داد و اعلام کرد که این تصمیمات به زودی اعلام می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه مشکلات حمل و نقل هوایی به دو موضوع بنگاه‌داری در صنعت هوایی و نیاز به نوسازی ناوگان بر می‌گردد، تصریح کرد: بنگاه‌هایی که می‌خواهند وارد صنعت حمل ونقل هوایی شوند باید با کفایت سرمایه بیشتری وارد شوند تا بتوانند در تامین نیروی انسانی و ارائه خدمات سرمایه لازم را داشته باشند.

وی افزود: باید سرمایه‌گذاری بنگاه‌ها در حدی باشد که قدرت ایفای تعهدات خود را داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بخش دیگر مشکل حمل و نقل هوایی مربوط به تعداد ناوگان است که خوشبختانه اکثر شرکت‌ها اقدام کرده‌اند و در یک سال گذشته ۱۲ هواپیما به ناوگان هوایی اضافه شده است.

درخصوص برنامه وزارت راه و شهرسازی برای گسترش شبکه ریلی توضیح داد: با توجه به صرفه‌جویی قابل توجه انرژی در شبکه ریلی که به نسبت یک ششم جاده می‌باشد توسعه راه آهن مد نظر قرار دارد.

آخوندی گفت: امسال از محل بند ق تبصره۳ برنامه مفصلی طراحی شده است که براساس آن به تمام کسانی که در ناوگان ریلی سرمایه‌گذاری می‌کنند کمک موثری خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بابت هر تن - کیلومتری باری که بیشتر از گذشته حمل و نقل مشوق‌هایی برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی در نظر گرفته می‌شود.

آخوندی به راهداری و روکش آسفالت بخش‌هایی از باند شمالی آزاد راه زنجان - قزوین و باند جنوبی آزاد راه زنجان - تبریز اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت محورهای ترانزیتی کشور که در استان زنجان قرار دارد، نگهداری و اجرای عملیات راهداری آنها مورد توجه قرار دارد.

وی اظهار داشت: بحث سه خطه کردن راه آهن تهران به کرج، دو خطه کردن مسیر تهران - قزوین و برقی کردن خطوط و افزایش سرعت در حال بررسی است.

آخوندی در پایان سخنانش به اهمیت نوسازی بافت فرسوده شهری تاکید کرد و یاد آور شد: طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شهری زنجان در دستور کار است و اصلاح این بافت‌ها از لحاظ اقتصادی و اجتماعی ارزان تر است و با شرایط طبیعی سازگار است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    12 0
    بیچاره شدیم باز هم توپولف باز هم روسیه