ایسنا نوشت:

منابع امنیتی کویت اعلام کردند که نیروهای این کشور تدابیر شدیدی را برای تحت‌نظر قرار دادن افراد مشکوک به همکاری با داعش اتخاذ می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت خبری الوفد، منابع کویتی به نقل از یک منبع امنیتی بلندپایه اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور در اقداماتی به صورت کاملا محرمانه از چند هفته قبل تاکنون کسانی را که تفکرات تشکیلات داعش را درون کویت پیگیری می‌کند تحت نظر قرار دارند.

وی در ادامه افزود: شرایط در دوره کنونی کاملا تحت سیطره نیروهای امنیتی بوده و با هیچ اقدامی علیه امنیت کشور مسامحه نمی‌کنیم.

این منابع همچنین تاکید کردند: دادستانی کویت در حال حاضر تحقیقاتی را درخصوص پنج تن از جمله سه کویتی و دو تن دیگر در زمینه اقدامات مرتبط با داعش انجام می‌دهد اما دلایل کافی برای همکاری آنها با داعش در اختیار ندارد.

آنها تاکید کردند: احتمال دارد که افرادی که اسامی آن‌ها در لیست بلندبالای موجود در نزد دادستانی کویت ذکر شده با نیروهای تروریستی داعش همکاری‌هایی داشته باشند.

این منابع تاکید کردند: نیروهای امنیتی به محض آنکه به کسی در این زمینه شک کنند، وی را دستگیر می‌کنند و منتظر در دست داشتن ادله کافی نمی‌مانند.

آنها تاکید کردند: نیروهای امنیتی در حال حاضر 134 تن را به اتهام دنبال کردن تفکرات داعش تحت نظر قرار دارند.

منابع مذکور تاکید کردند: نیروهای امنیتی طی دوره گذشته برخی از شهروندان عربستانی را بازداشت کرده و بعد از انجام تحقیقات در خصوص همکاری با داعش آنها را به کشورشان بازگرداندند. همچنین نیروهای امنیتی چند تن را به اتهام تلاش برای رفتن به سوریه بازداشت کردند. این افراد جزو یک شبکه در کویت بودند که قصد داشتند تفکرات داعش در این کشور را گسترش دهند و در اقدامی بعد از خطبه‌های نماز جمعه، موجودیت خود را اعلام کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =