۰ نفر
۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۷

مهر نوشت:

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه نگاه وزارت بهداشت به تولید، توزیع و مصرف سیگار همواره منفی است، گفت: وزارت بهداشت، برای سیگار هیچگونه مجوزی صادر نمی کند.

دکتر رسول دیناروند در گفتگویی، افزود: سیگار یک فرآورده زیان آور برای سلامت انسان است که هیچ فایده ای هم مصرف کننده آن ندارد.

وی با اعلام اینکه نظر وزارت بهداشت در مورد سیگار همواره منفی بوده است، تاکید کرد: از این رو به دنبال افزایش مالیات بر مواد دخانی هستیم تا بتوانیم بخشی از درآمد آن را در راه کنترل بیماریهای ناشی از مصرف مواد دخانی صرف کنیم.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    10 5
    من کارمند یک شرکت تولید و توزیع سیگار در ایران هستم... قطعا مضرات سیگار بر هیچ کسی پوشیده نیست و با اینکه شاید چیپس، سوسیس کالباس، نوشابه های گاز دار و حتی بعضا مواد لبنی و ..... احتمالا ضرری بالاتر از سیگار دارند ولی به صرف خوراکی بودن و توانایی برای تولید سالم آنها که تقریبا اتفاق نمی افتد زیاد در معرض مانور وزارت بهداشت نیست. در مورد سیگار خواهش می کنم به جای مجوز ندادن، به سیگارهای پر ضرر مجوز ندهند و به جای بالا بردن مالیات سیگار جلو قاچاق را بگیرن. 4 سال پیش سهم سیگار قاچاق حداکثر 13 بود و الان طبق آمار رسمی بالای 25 است. آمار غیر رسمی را خدا میداند فاجعه مصرف مواد مخدر را در کشور داریم ... لطفا سیگار را کنترل شده و درست اجازه پخش بدهید تا فاجعه نتیجه رفتارتان تبلیغاتیتان نشود.