گلایه رئیس دانشگاه آزاد از رویکرد رسانه‌ها در بحث شهریه: پردیس‌های دولتی دو برابر افزایش داشته‌اند

رییس دانشگاه آزاد گفت: باید از روش‌های عوام فریبانه در بحث شهریه دانشجویان پرهیز کنیم. افزایش صورت گرفته در شهریه دانشجویان موضوعی کاملا قانونی، حداقلی و لازمه توسعه دانشگاه است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی؛ حمید میرزاده در جلسه هیات رییسه دانشگاه آزاداسلامی که صبح امروز با حضور معاونان برگزار شد، ضمن ابراز مراتب شکرگزاری به خاطر سلامتی و رفع کسالت مقام معظم رهبری، دوام توفیقات و سلامتی ایشان را از خداوند متعال خواستار شد.

دکتر میرزاده با بیان اینکه احساس مسئولیت مشترک یکی از مولفه های اساسی در مدیریت دانشگاه آزاداسلامی، به شمار می رود، گفت: شناخت کامل معاونان دانشگاه از فعالیت های جاری و زیربنایی دانشگاه به منظور دفاع و حمایت از عملکرد دانشگاه از ضروریات است.

عده‌ای از اینکه مجددا دانشگاه در مسیر رشد و بالندگی قرار گرفته ناراضی‌اند

وی با دعوت از همکاران خود به تبلیغ واقعی عملکرد دانشگاه و عدم اکتفا به رسانه‌های وابسته به دانشگاه، برخی هجمه‌ها به دانشگاه آزاد اسلامی را به واسطه حضور رییس هیات امنا دانست و افزود: عده‌ای قصد داشتند تا دانشگاه را با تصمیمات خود به زوال بکشانند و هم اکنون آن‌ها از اینکه دانشگاه مجددا در مسیر رشد و بالندگی و توسعه قرار گرفته است، ناراضی‌اند و احیای جایگاه علمی و اجتماعی دانشگاه را بر نمی‌تابند.

رییس دانشگاه آزاداسلامی، با بیان اینکه برخی از رسانه‌های خاص خبری تمام همت خود را وقف نقد عملکرد دانشگاه کرده و در سایه هجمه‌های خبری ناروا چشم بر موفقیت‌های دانشگاه و تلاش‌های صورت گرفته در طول یک سال اخیر و همچنین نحوه فعالیت سایر نهادهای دانشگاهی کشور بسته‌اند، گفت: از این دسته از رسانه‌ها سپاسگزاریم چرا که آن‌ها، مجموعه مدیریتی دانشگاه آزاداسلامی را در نیل به اهداف خود مصمم‌تر ساخته‌اند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این امر در حالی است که ۲۶۰۰ دانشگاه در ایران حتی واحدهای وابسته به دولت در پردیس‌های شبانه و خودگردان شهریه‌هایی تا دو برابر شهریه دانشگاه آزاد اسلامی از دانشجویان مطالبه کرده‌اند، اما تنها دانشگاه آزاد مورد هجمه تبلیغاتی صدا و سیما و سایت‌های همسو قرار گرفته است.

وی با اعلام رضایت از فعالیت معاونان و همکاران خود در آستانه یک سالگی مدیریت جدید دانشگاه، اظهار امیدواری کرد: روز به روز مشکلات و موانعی که در آغاز راه وجود داشت برطرف خواهد شد.

باید از روش‌های عوام‌فریبانه در بحث شهریه دانشجویان پرهیز کنیم

دکتر میرزاده با تاکید براینکه باید از روش‌های عوام فریبانه در بحث شهریه دانشجویان پرهیز کنیم، اظهار داشت: افزایش صورت گرفته در شهریه دانشجویان موضوعی کاملا قانونی، حداقلی و لازمه توسعه دانشگاه است. وی با بیان اینکه در شرایطی که قریب به نیمی از واحدهای دانشگاه آزاداسلامی در مرز ورشکستگی قرار گرفته و نرخ تورم چندین سال اخیر در همه وجوه زندگی فردی، اجتماعی و ... تاثیر گذار بوده است، در نتیجه تصمیمات مدیریت قبلی و توقف در پروژه‌های عمرانی دانشگاه مانند فضاهای آموزشی، کارگاه‌ها و بیمارستان‌ها موجب شده بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان زیان به مجموعه دانشگاه آزاداسلامی و قریب ۱۱ هزار میلیارد ریال کسری بودجه وارد شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با این وجود هیات امنای دانشگاه آزاداسلامی که متشکل از وزاری علوم و بهداشت است به افزایش حداقلی ۱۵ درصد نرخ شهریه که بسیار کمتر از شهریه دانشگاه‌های غیر دولتی، غیر انتفاعی و پردیس‌های خودگران دانشگاه‌های دولتی است، اکتفا کرده‌اند.

در این جلسه گزارش‌هایی مربوط به ساخت بیمارستان‌های دانشگاه، گزارش معاونان هماهنگی استان تهران ارائه و بررسی شد و همچنین درباره رشته‌های دکترا، نحوه بهره‌گیری از توانمندی‌های اساتید، اعضای هیات علمی و ... بحث و تبادل نظر شد.

 

47503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    34 1
    توقافله بخوربخورفقط همین دانشگاه ازاد کم بود
  • بی نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    28 1
    بعد از بوقی گذرمون به آزاد افتاد...از شانسمون گرون کردن...ارشد معماری علوم تحقیقات قبول شدم ولی با این افزایش شهرییه کوفتم شد...
  • بی نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    8 0
    آقای میرزاده هیچ موقع شهریه ثابت دانشجویان سال های قبل رو افزایش نمی دادید و خلاف قانون است چرا امسال این جمع عظیم دانشجویان قبلی شامل افزایش شهریه شدند؟
  • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    2 6
    پیام نور هم 25 درصد تمام شهریه های مقطع دکتری را افزایش داده ولی نمی دانم چرا صدا و سیما به آن توجهی ندارند
  • بی نام A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    8 0
    دیگه چی رو می خوای توسعه بدی؟ اینقدر بادش کردین که داره می ترکه
  • مهدی A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    6 0
    جناب آقای دکتر یک نکته جهت یادآوری دانشجویان ورودی 92 با شهریه ثابت به عنوان مثال 1000000ریال است که بایستی تا آخر دوره تحصیل شهریه ثابت هیچ گونه تغییری نکند در صورتی که امثال 15 شهریه ثابت و 15 شهریه متغییر تغییر کرده که برای یک دانشجوی کارشناسی یعنی 40تا 50 شهریه افزایش پیدا کرده است از خبرگزاری درخواست داریم این عوام فریبری را به طور مشخص پیگیری نمایند
  • بی نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    2 11
    آقای دکتر میرزاده گل گفتی دمت گرم اگه دانشگاه آزاد نبود اونایی که میخواستن برن خارج از کشور چقدر ارز خارج میشد اگه شهریه زیاده نرین چرا انتقاد مغرضانه میکنید . شهریه دانشگاههای دیگه هم زیاد شده؟ چرا فقط دانشگاه آزاد میکوبند
  • بی نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    4 0
    آخه ما که ورودی سال های قبل هستیم طبق تهعد شما برنامه ریزی کرده ایم
  • بی نام IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    1 0
    نميدونم اين ها چه فكري كردند. اما ما رو از درس خوندن هم زده كردند. هيچ كسي هم پيگير نيست. ميگند 15 درصد اما حساب ميكنيم ميبينيم 30 درصد شده. خدا لعنت كنه باعثشو
  • حامد A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    4 0
    افزایش شهریه ثابت ورودی های قبلی که هنوز سنوات دارند کاملا غیر قانونیه
  • حامد GB ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    2 0
    جناب آقای دکتر میرزاده در خصوص افزایش شهریه پردیس های دانشگاه های دولتی خلاف واقع فرمایش کردند. طبق مصوبات هیات امنای دانشگاه های دولتی فقط تا بیست درصد شهریه افزایش داشته است.
  • مختار IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    6 0
    با سلام و عرض ادب خدمت خبر آنلاین از شما به عنوان یک دانشجویه دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب خواستارم بحث شهریه دانشجویان کارشناسی را پیگیری نمایید شهریه ها افزایش داده می شوند اما به جای افزایش کیفیت استادان جشنواره های ورزشی برگزار میکنند ما نمی دانیم که این بحث را از کجا باید پیگیری نماییم با تشکر
  • ناشناس IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    8 0
    شهریه ثابت ورودی های قبل رو نمیتونید افزایش بدید.اگر قرار بوده هم ثابت افزایش پیدا کنه و هم متغیر دیگه نیازی به دو تا شهریه نبود. دانشگاه آزاد فقط دنبال پول هست.
  • sarbaz IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    8 0
    من مهندسی کامپیوتر آزاد قبول شدم ..خیلی هم علاقه دارم..اما از ترس شهریه جرات نکردم برم ثبت نام..شهریه تا یه حدی میشه داد ولی این دیگه خیلی زیاده ..انصاف هم خوب چیزیه..