سخنگوی دولت تاکید کرد:بعضی‌ها سوال در خصوص بدحجابی را می‌خواهند مثل ماجرای یارانه‌ها زنده نگه دارند، روش‌های خشن در سال‌های گذشته این پدیده را تشدید کرد و هزینه روش‌های غیرقانونی برخی به پای اسلام نوشته می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، محمد باقر نوبخت با اشاره به سفر رییس‌جمهور به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: جزئیات سفر رییس‌جمهور متعاقبا اعلام می‌شود.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری به بیان جزئیات جلسه امروز هیات دولت پرداخت و گفت: امروز گزارش‌هایی در مورد وضعیت آب کشور از سوی وزیر نیرو و همچنین گزارشی در مورد بحث واردات خودرو از سوی رییس گمرک ارائه شد.

واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی بدون مجوز دولت ممنوع است
سخنگوی دولت با اشاره به گزارش رییس گمرک در مورد واردات خودرو تصریح کرد: واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی که به عنوان لوکس معروف است به جز مواردی که هیات دولت اجازه ورود آن را بدهد، ممنوع است.

نوبخت همچنین اضافه کرد: در جلسه امروز از رییس گمرک خواسته شد تا در یکی از برنامه‌های تلویزیونی امشب یا فردا شب جزئیات ممنوعیت بحث واردات خودروهای لوکس را مطرح کنند.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به آمار واردات خودروها با حجم بالای 2500 سی‌سی در کشور از سال 88 تاکنون، گفت: در سال 88، 31 هزار 312 دستگاه خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی سی به داخل کشور وارد شده است. در 89 نیز تعداد 23 هزار و 763 دستگاه از این نوع خودروها به داخل کشور وارد شده است. همچنین در سال 90، 18 هزار و 604 دستگاه و در سال 91 نیز 16 هزار و 239 دستگاه خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی به داخل کشور وارد شده است.

وی با بیان این‌که در سال 92، چهار هزار و 16 دستگاه و در سال 93، 133 دستگاه خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی به کشور وارد شده است، با تاکید بر این‌که مجوز هیچ کدام از 133 دستگاه خودروی وارداتی در سال 93 مصوب هیات وزیران دولت یازدهم نبوده است، گفت: این تعداد خودروی وارداتی از ابتدای سال 93 تاکنون همه دارای مجوزهایی از سال‌های قبل می‌باشند و همه آنها باید به کشور وارد می‌شدند.

نوبخت با بیان این‌که هیات وزیران دولت یازدهم تاکنون اجازه واردات خودروهای خارجی با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی را صادر نکرده است، بر لزوم حمایت از خودروهای داخلی تاکید و اظهار کرد: رویکرد دولت به هیچ وجه واردات خودرو با حجم موتور بالا نیست.

سخنگوی دولت همچنین خاطرنشان کرد: در جلسه امروز هیات دولت گزارشی امیدبخش در مورد کاروان ورزشی ایران در کره جنوبی ارائه شد. ما آرزو می‌کنیم همان‌طور که ورزشکاران تا اینجای کار موفقیت‌آمیز عمل کردند بتوانند موفقیت‌های خود را ادامه دهند.

تصویب اختصاص 30 میلیارد تومان برای آبرسانی فوری به تهران
وی همچنین گفت: در جلسه امروز هیات دولت مصوبه‌ای در ارتباط با بحث آبرسانی فوری به تهران به تصویب رسید که طی آن به صورت علی‌الحساب 30 میلیارد تومان اعتبار به صورت ویژه در اختیار وزارت نیرو قرار گرفت تا این وزارتخانه بتواند هر چه سریعتر بحث آبرسانی را انجام دهد.

نوبخت در ادامه با اشاره به موضوع بدحجابی با تاکید بر اینکه پدیده بدحجابی یک مشکل فرهنگی است و باید متناسب با جنس فرهنگ از سازکارهای فرهنگی استفاده شود، اظهار کرد: برای پدیده بدحجابی که یک مشکل فرهنگی است باید از سازوکار فرهنگی استفاده شود البته همه روش‌های فرهنگی نیز پاسخگو نیستند بلکه باید از روش‌های اثربخش استفاده شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت نیز در ارتباط با ارتقای فرهنگ جامعه باید تلاش کند، گفت: در دولت در جهت وظیفه خود در راستای ارتقای فرهنگی هر ساله در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور صدها میلیارد تومان در خصوص فرهنگ هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از دستگا‌ه‌های غیردولتی نیز برای موضوع فرهنگ از بودجه دولتی استفاده می‌کنند، گفت: این دستگاه‌ها نیز باید در زمینه فرهنگ قبول مسئولیت کنند. دولت نیز قطعا از آنها درخواست خواهد کرد که طی گزارشی اعلام کنند که با توجه به مبالغ اعتباری که برای ارتقای فرهنگ دریافت کرده‌اند چه اقدامی در خصوص حجاب انجام داده‌اند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه معمولا برخی افراد در رابطه با مسائل فرهنگی بر اساس احساس مسئولیت یا اعتقادات خود از روش‌های خشن استفاده می‌کنند، اضافه کرد: این افراد باید بدانند که طی سال‌های گذشته نه تنها این روش‌ها موثر نبوده است بلکه این پدیده را نیز تهدید کرده‌ است.

بانوان باید در جامعه مورد احترام باشند و اگر قرار است تذکری به فردی داده شود مطابق قانون باید صورت بگیرد
وی همچنین اظهار کرد: ما اعتقاد نداریم که اکنون بحث حجاب به گونه‌ای مطرح است که آن را نسبت به گذشته موضوعی تشدیدیافته بدانیم و لازم باشد که از روش‌های غیرقانونی با آن برخورد کنیم. باید بدانیم که بانوان باید در جامعه مورد احترام باشند و چنانچه نیز قرار است تذکری به فردی داده شود مطابق قانون باید صورت بگیرد.

برخورد فیزیک و تند با بدحجابی برای اسلام هزینه دارد
نوبخت با تاکید بر اینکه هر نوع روش غیرقانونی و بی‌حرمتی نسبت به بانوان امری غیرپذیرفتنی برای دولت است، اظهار کرد: پدیده بدحجابی سال‌ها در کشور مطرح بوده و چنانچه امروز بخواهیم احساس کنیم که به پدیده حادی تبدیل شده و باید نسبت به آن برخورد فیزیکی و تندی داشته باشیم و اعلام کنیم که هزینه آن را تحمل می‌کنیم نه تنها برای کسی صورت حساب صادر نمی‌شود بلکه هزینه‌ای برای اسلام به بار می‌آورد.

سخنگوی دولت با اشاره به گروه های تروریستی فعال در منطقه، گفت: در حال حاضر عده‌ای در کشورهای همسایه به ویژه در عراق در تلاش هستند تا چهره‌ای خشن و غیرمنطقی از اسلام عزیز به جهانیان ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه دولت هیچ اقدام غیرقانونی و بدون مجوزی را تایید نمی‌کند و با آن مخالفت می‌کند، گفت: دستگاه‌های ذیربط نیز باید در مورد وظایف قانونی خود در مورد این بحث برخوردهای لازم را انجام دهند.

نوبخت همچنین خاطرنشان کرد: از همه افرادی که می‌خواهند از سر دلسوزی با مقوله بدحجابی برخورد کنند درخواست می‌کنیم که چنانچه برنامه‌ای برای بهبود این پدیده دارند آنها را ارائه کنند تا چنانچه لازم باشد منابع مالی آنها از سوی دولت تامین شود.

سخنگوی دولت در ادامه نشست خبری امروز خود با اشاره به تاثیر توسعه پتروشیمی در خروج از رکود تورمی، اظهار کرد: توسعه پتروشیمی در خروج از رکود بسیار تاثیرگذار است در همین راستا نیز در بودجه سال 93 معادل 120 هزار بشکه میعانات گازی برای پالایشگاه‌ها پیش‌بینی شده است تا بتوانند اقلام تولیدیشان را افزایش دهند.

وی با اشاره به ادعای دبیرکل سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، گفت: اینکه هر از گاهی برخی مجامع جهانی موضوع حقوق بشر در ایران را بهانه می‌کنند و نسبت به جمهوری اسلامی ایران مطالبی غیرمنطقی عنوان می‌کنند قطعا باید از سوی مسئولین پاسخ داده شود. ما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم چنین اتهاماتی به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد شود.

نوبخت همچنین با اشاره به سفر رییس‌جمهور به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل با بیان اینکه رییس‌جمهور به این سفر می‌رود، خاطرنشان کرد: تاکنون برنامه‌ریزی از سوی رییس‌جمهور در خصوص ملاقات با اوباما صورت نگرفته است. پس از قطعی شدن، نهایی و مشخص شدن برنامه‌های رییس‌جمهور طی نشست خبری جزئیات این سفر به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

برنامه‌ ششم در مرحله تهیه و تنظیم، پیگیری و تکمیل است
سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به مراحل تدوین و تنظیم برنامه ششم توسعه کشور، خاطرنشان کرد: دوشنبه هفته جاری در شورای اقتصاد نظام تدوین برنامه‌ ششم توسعه به تصویب رسید و اکنون نیز مراحل تهیه و تنظیم آن در حال پیگیری و تکمیل است. ان‌شاءالله تا تابستان سال 94 و تا قبل از اتمام فرصت قانونی برنامه‌ ششم توسعه به مجلس تقدیم می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های مختلف صداوسیما در هفته دولت در انعکاس اقدامات دولت با بیان اینکه بابت همکاری‌های صداوسیما تشکر می‌کنیم، گفت: این تشکر نافی انتقادات دولت به صداوسیما نیست چرا که صداوسیما در برخی برنامه‌های خود از جمله در مورد موضوع خودرو به جای اطلاع‌رسانی نوعی القای شبهه‌افکنی انجام می‌دهد.

صداوسیما در برخی برنامه‌های خود به جای اطلاع‌رسانی نوعی القای شبهه‌افکنی انجام می‌دهد
سخنگوی دولت همچنین با اشاره به حضور محمدعلی نجفی به عنوان سرپرست در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه سرپرست اختیارات وزیر را دارد، گفت: در حال حاضر آقای نجفی با اطمینان خاطر مسائل مربوط به وزارت علوم را پیگیری می‌کند.

وی همچنین در مورد توزیع دومین بسته حمایت غذایی اقشار آسیب‌پذیر از سوی دولت اظهار کرد: وزیر تعاون که مسئولیت توزیع این بسته را بر عهده دارد اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام می‌دهد.

نوبخت در ادامه با اشاره به اختلافات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با گروه 1+5، اظهار کرد: همان‌طور که از سوی وزارت امور خارجه نیز اطلاع‌رسانی شد هنوز ما اختلافاتی با 1+5 داریم گرچه بسیاری از مسائل نیز حل شده است اما امیدواریم که در فرصت باقیمانده اختلافات با توجه به منطق نظام جمهوری اسلامی ایران برطرف شود.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به دعوت آمریکا برای پیوستن ایران به ائتلاف علیه داعش، اظهار کرد: آمریکا قبلا بیان کرده بود که علاقه‌مند همکاری در مورد داعش با ایران است.

نیازی نیست که در زمینه داعش رابطه هماهنگی با آمریکا داشته باشیم
وی با بیان اینکه قطعا کسی تایید نمی‌کند که نیروهای نظامی ما تحت فرماندهی آمریکا اقدامی انجام دهد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران قبل از اینکه آمریکا اقدامی در زمینه داعش انجام دهد به موقع وارد عمل شد و نیازی نیست که در زمینه داعش رابطه هماهنگی با آمریکا داشته باشیم. ما با توجه به قدردانی مسئولین اقلیم کردستان عراق و دولت عراق وظایف خود را انجام می‌دهیم و این وظایف نیز هیچگاه در چارچوب روش‌های آمریکایی‌ها قابل تعریف نیست.

نوبخت با بیان اینکه ایران کشوری مستقل است و به صورت مستقل نیز عمل می‌کند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر وظایف ملی، وظایفی در جهت تامین امنیت منطقه و وظایفی نسبت به هم‌دینان خود نیز دارد.

سخنگوی دولت با اشاره به توافقات صورت گرفته میان ایران و روسیه، خاطرنشان کرد: این توافقات می‌تواند برای طرفین بسیار مفید باشد چرا که روس‌ها نیز مانند ما که سال‌ها تحت فشار تحریم‌ها بودیم کم کم در حال احساس کردن تحریم‌ها است.

وی با اشاره به نرخ ارز پیش‌بینی شده در بودجه 94 نیز با بیان اینکه در جلسه شورای اقتصاد بخشنامه بودجه 94 به تصویب رسید، گفت: در سطح بخشنامه جزئیاتی مانند نرخ ارز مطرح نمی‌شود و لوایح در آینده مطرح می‌شوند.

بودجه 94 در ادامه سیاست‌های مهار تورم و خروج از رکود است
نوبخت با تاکید بر اینکه در بودجه 94 شاهد استمرار سیاست‌های ضدتورمی و رونق‌بخش و خروج از رکود هستیم، اظهار کرد: می‌توانیم بودجه سال 94 را در ادامه سیاست‌های مهار تورم و خروج از رکود در چارچوب اقتصاد مقاومتی عنوان کنیم.

سخنگوی دولت با اشاره به رشد مثبت اقتصاد در سال جدید، اظهار کرد: مستندات اولیه نشان می‌دهد که رشد منفی که در ماه‌های پایانی سال 92 در حال کاهش بود در سال 93 مثبت شده است.

وی با اشاره به آمارهای مراکز رسمی و غیررسمی اضافه کرد: همه آمارها نشان از این دارد که کشور در سال 93 از رشد منفی خارج شده است.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    139 7
    جناب نوبخت ، آقای روحانی حرف خوبی در پاسخ به دلواپسان زدند: به جهنم ، برید یه گوشه برای خودتان بلرزید.
    • ایرانی A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      54 1
      بخاطر همین عملکرد خوب صدا و سیماست که مردم برای دیدن اخبار و برنامه های صدا و سیما سر ودست می شکنند و میلیونها طرفدار بین المللی داره این صدا و سیما و حتی کسی سراغ ماهواره نمیره.
    • عشقی IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      7 85
      آقای نوبخت آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است. سوتی ندید تا از صدا و سیما ناراحت نشوید.
  • سین شین A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    84 1
    "برای دیدار با اوباما هنوز برنامه‌ای تنظیم نشده است" نکته جالبی بود
  • بی نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    9 58
    نوبخت جان رییس جمهوردرمشهد گفت بیمارران آنموقع شما فرمایش فرمودید توهین به فرد رییسجمهور گفته که من من رییس جمهورهمه مردم ایران هستم رییس جمهور که حقوقدان معتقد به شناسنامه ومدبر به فرد توهین کند امکان ندارد حالا این بدحجابها از ریس جمهور وژنرالها ش دراقلیت هستند یا دراکثریت
    • علی A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      48 1
      بی نام جان یه بار دیگ بخون ببین خودت فهمیدی چی نوشتی؟
    • بی نام IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      1 0
      تو رو خدا چي نوشته ؟ چند بار خوندم و اصلا متوجه نشدم منظورش چيه
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    63 5
    حالا بذار بگن بدحجاب ها بیمار هستند اما این پرسش که چه کسی این افراد را بیمار کرده باز به قوت خود باقی است.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    31 8
    ریشه حجاب فرهنگیست ودر حوزه فرهنگ بایستی پاسخ داده بشه واز اونجایی که این فرهنگ ناظر به اعتقاد، پس علمای اسلام باید جواب بدن.
  • بی نام RU ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    35 3
    بد نيست تا اين دو رييس جمهور نسبتا معتدل در دو كشور سر كار هستند بعد از سه دهه ديداري هم انجام بشه، بهرحال دشمني افسارگسيخته هم چيز بي فايده اي است، بحثهاي رو در رويي ميتونه صورت بگيره كه بعضي از تيرگي ها رو روشن كنه و به بهبود شناخت امريكايي ها از ايران و بالعكس كمك كنه، ممكنه با از دست رفتن اين فرصت تا سالها ديگه چنين فرصتي ايجاد نشه، امريكا يك كشور پيشرفته و صنعتي است و بعضي مراودات با اين كشور خيلي ميتونه به ايران كمك كنه، براي اونها هم اين مراودات فايده داره، بسه تافته جدا بافته بودن، 200 تا كشور با امريكا رابطه دارن عدل اين وسط فقط كره شمالي و ايرانه كه حقشون خورده شده؟
    • رامین IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      25 3
      به نظر من با قهر کردن باامریکا چیزی درست نمیشه 35 سال قهرکردیم چی بدست اوردیم میلیلردها دلار ازداراییهای ماتوبانکهای امریکا بلوکه شده فکر نمیکنید مابه اون داراییها احتیاج داریم تا ویرانیهای بدتراز قوم مغولی احمدینزادرا درست کنیم
  • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    11 17
    چرا فقط تهران مگر تهران مشکل آبش با بقیه شهرها فرق میکنه و یا شایدم تهرانیها مسلمون تر از ما شهرستانیها هستند.من به روحانی رای دادم و خیلی براش تبلیغ کردم ولی الان بشدت پشیمان هستم چون ایشون و اطافیانشون هیچ فرقی با سایر دولتهای گذشته ندارند
  • بی نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    40 5
    خیلی جالبه یعنی از دیدگاه این آقایان 85 درصد جمعیت دنیا که بی حجاب هستند بیمار هستند.
  • بی نام FI ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    14 3
    من چند بار گزارش رو خوندم، راجع به تیتر گزارش چیزی نگفته بود که...
    • مسعود IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      12 1
      دوست عزیز هست ولی در بخش مناسب تیترش درج نشده: " صداوسیما در برخی برنامه‌های خود از جمله در مورد موضوع خودرو به جای اطلاع‌رسانی نوعی القای شبهه‌افکنی انجام می‌دهد. "