خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون قضایی و مجلس ضمن برجسته دانستن خلاهای حقوقی بحث های مطرح شده در رابطه با گشت موتوری حزب الله ، نسبت به تبعات هرگونه قانون شکنی هشدار داد.

محمدعلی اسفنانی،عضو کمیسیون حقوقی و قضایی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رابطه با برنامه تشکیل گشت ارشاد حزب الله ضمن به چالش کشیدن حقوقی این اقدام گفت: طرح و برنامه اعلام شده برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر توسط نیروهای موتوری انصار حزب الله اقدامی کاملا غیرقانونی است که قابل توجیه نیست.

او در ادامه با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری گفت: ولایت پذیری به عنوان رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران مورد پذیرش همگان است. مقام معظم رهبری بارها و بارها تکید فرموده اند که قانون فصل الخطاب است و هرکسی در هر جایگاهی با هر عنوان و لباسی باید تابع قانون باشد.

اسفنانی هرگونه قانون شکنی را خلاف ولایت پذیری دانست و در ادامه گفت: اگرچه برخورد با منکر به عنوان یک فریضه دینی قابل تمجید است اما در قانون برای هیچ گروه خاصی وظیفه امر به معروف تبیین نشده است. برهمین اساس یک گروه که نگاه سیاسی هم دارد زیر یک عنوان فراگیر نمی تواند به صورت تشکیلاتی و ساختاری به بهانه امر به معروف گشت موتوری راه اندازی کند.

عضو کمیسیون قضایی که معتقد است، برنامه اعلام شده گشت امر به معروف انصارحزب الله نه تنها اثر مثبت ندارد بلکه آثار و تبعات منفی دارد،گفت: در پی برنامه اعلام شده، ممکن است عقده گشایی هایی که توسط عده ای محدود تا امروز امکان بروز نداشت نمود پیدا کرده و در جامعه اثرات منفی بگذارد.

او در تکمیل انتقاد خود گفت: بر اساس شواهد افرادی که برای این طرح تدارک دیده شده اند در یک مجموعه قانونی گردآوری نشده اند که به قانون و مراجع قضایی پاسخگو باشند و درحالی که ضعف نظارتی وجود دارد بحث عدم احراز صلاحیت افراد نیز خود یک معضل بزرگ است، زیرا ممکن است شخصی با غرایض شخصی دست به انتقام جویی بزند و تبعات ناخوشایند آن به حساب نظام گذاشته شود.

اسفنانی درپایان ضمن مطرح کردن امکان برخورد قضایی با هرگونه قانون شکنی، گفت: هرگونه تمرد و تخطی از قانون، تحت هر عنوانی که باشد در نهایت به خودرایی منجر خواهد شد .اگر هرکسی با خودرایی بخواهد اعمال قانون کند، در جامعه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    22 0
    دم شما گرم. ما همین رو می گیم.اینکه یک عده خودشان و تفکراتشان را معروف بدانند هیچ توجیه عقلانی ندارد. داعش هم خودش را معروف می داند و زیر پرچم اسلام سر می برد. آیا اسلامی است؟ اینکه این گروه اسم خودشان را گذاشته اند حزب الله به معنای حزب اللهی بودن قرآنی اشان نیست بلکه اسمشان حزب الله است. اینها به دین صدمه می زند و استفاده ابزاری از دین و مفاهیم قرانی است.
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    22 0
    اين گشت را راه نندازيد،تبعان منفي آن بسيار خواهد بود
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    11 0
    حق با اين نماينده محترمه،در ضمن چرا اين كساني كه اين گشت را راه انداختند و ابراز نگراني مي كنند،در مورد اختلاس ها سكوت پيشه كرده بودند و نگران نبودند؟
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    13 0
    اين اقايوني كه اين گشت را راه انداختند و دلواپسند چرا در مورد اختلاس ها نگران نبودند و امر به معروف نمي كردند؟
  • علی A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    12 0
    کیهان و شریعتمداری در باره این اقدامات غیر قانونی حرفی ندارن بزنن؟ فردا حسین اقا را بیارید صدا و سیما یه چند تا اسم خارجی جدید بشنویم
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    11 0
    اگر تمام این هزینه هایی که در جاهاو ارگان های مختلف به اسم کار های فرهنگی پرداخت می شود به آموزش و پرورش اختصاص یابد مطمئنا بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.دیگر نیازی به موتور و موتور سوار نخواهیم داشت.