ایرنا نوشت:

سران جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در مناطق ناآرام جنوب و شرق اوکراین با امضای سندی، یک ارتش واحد تشکیل دادند که ارتش ˈنووراسیاˈ نام گرفته است.
به گزارش ایرنا، 'ریانووستی' روز سه شنبه به نقل از دفتر مطبوعاتی دولت جمهوری خودخوانده دونتسک اعلام کرد: فرماندهی ارتش نووراسیا را ژنرال 'ایوان کورسون' بر عهده دارد.

در سند تاسیس ارتش نووراسیا آمده است: دولت های جمهوری های دونتسک و لوهانسک در تحقق خواسته نمایندگان مجالس این دو جمهوری، ارتش واحدی تشکیل دادند و تمام نیروهای مردمی مدافع این مناطق تحت فرماندهی آن قرار می گیرند.

مطابق این سند، ارتش نووراسیا موظف به تصرف تمام شهرهای مناطق دونتسک و لوهانسک تحت کنترل ارتش اوکراین و دفاع از ساکنان این مناطق در برابر تهاجم نظامی و اقدامات خصمانه سرمایه داران است.

ژنرال 'ایوان کورسون' هم موظف شده است تدابیر لازم را برای دست یابی به اهداف اعلام شده در سند تاسیس ارتش نووراسیا اتخاذ کند.

جمهوری های خودخوانده دونتسک و نووراسیا در ماه می (اردیبهشت) گذشته پس از برگزاری همه پرسی جدایی از اوکراین، اعلام استقلال کرده و اتحادیه نووراسیا را با ایجاد یک مجلس قانونگذاری واحد تشکیل دادند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =