۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹

تداوم جنایات گروهی جنایتکار حرفه‌یی تحت عنوان خلافت اسلامی منزجر‌کننده و نیازمند اجماع جهانی برای از بین بردن آن است. اگرچه اوباما بعد از سربریدن دومین خبرنگار امریکایی استیون ساتلوف 31 ساله توسط جلادان داعش قسم خورده که این گروه را خوار و نابود سازد ولی حداقل مردم امریکا باید بدانند که تمامی مسلمانان دنیا ضمن محکوم کردن چنین اقداماتی توسط این گروه که دست‌شان به خون مسلمانان نیز آلوده است اما مقصر اصلی را خود دولت امریکا می‌دانند. چرا؟

1- اين گروه با كمك موثر، مستقيم و حمايت مالي و پشتيباني سه كشور منطقه يعني تركيه، عربستان و قطر به‌صورت جنگجويان وارداتي به صحنه سوريه و عراق آمده و در پي شروع جنگ نيابتي عليه دولت قانوني اين دو كشور از طريق گسترش خشونت و ترويج جنگ در صحنه حاضر شده و فعاليت مي‌كند. اين سه كشور كه نه تنها از دوستان و هم‌پيمانان منطقه‌يي امريكا هستند بلكه در كليه تحولات و تحركات منطقه مورد مشورت دولت امريكا نيز قرار مي‌گيرند لذا دولت امريكا و اين سه دولت در تمامي جنايات اين گروه شريك هستند.

2- ايجاد و راه‌اندازي جو امنيتي در دنيا در پي حوادث يازدهم سپتامبر 2001، اشغال دو كشور اسلامي كه نه همسايه امريكا بودند و نه در حوزه امنيت ملي اين دو كشور قرار گرفته‌اند و تعميم دادن عمل گروهي از مسلمان‌ها كه خواهان انتقام‌گيري از امريكا به‌دليل اشغال كشورشان بودند به تمامي مسلمان‌ها.

3- راه‌اندازي پروژه اسلام هراسي از طريقي كه به‌طور مصنوعي موجي از نفرت در ميان مردم جهان عليه مسلمان‌ها را تزريق كرد.

4- دخالت نابجا در مسائل داخلي منطقه خاورميانه با پيچيدگي‌هاي خاص خود و عدم تسلط بر مسائل آن و انتخاب هم‌پيمانان ناشايست در منطقه، صرفا براي مقابله با سياست‌هاي ايران و مهم‌تر، جنبه امنيتي دادن به تحركات سياست خارجي ايران كه تلاش در ترويج صلح و آرامش دارد.

5- تلاش براي اجماع جهاني عليه ايران در قالب پروژه ايران هراسي، كشاندن يك بحث فني و حقوقي مباحث هسته‌يي از يك سازمان تخصصي به شوراي امنيت براي بهره‌برداري سياسي و تضعيف حكومت و موقعيت ژئوپولتيك كشور.

سر بريدن دو هفته پيش جيمز فولي 45 ساله در لباس نارنجي گوانتانامويي و تكرار اين صحنه در اقدام اخير نشان از عكس‌العمل اين گروه جنايت پيشه به اقدامات امريكا دارد. يك ماه قبل از اينكه من بتوانم لغو حكم استرداد خود به امريكا را از دادگاه عالي انگليس بگيرم در اواسط پاييز سال 2012 بعد از چندي مبارزه براي عدم استرداد، امريكا موفق شد تعدادي مسلمان انگليسي و يك شهروند آن كشور را براي محاكمه به امريكا ببرد. وي يك تاجر بازنشسته و از جمله افراد سرشناس، متمول و داراي نفوذي بود كه ماموران اطلاعاتي امريكا با تله‌گذاري به‌طور غيرقانوني پرونده‌يي براي فروش يك باتري صنعتي 5000 دلاري امريكايي به يك شركت ايراني عليه او تشكيل داده بودند. روز بعد از پرواز او به امريكا وقتي مردم انگليس از طريق رسانه‌هاي اجتماعي عكس دستبند زده و لباس نارنجي پوشيده او را در نشريات و فضاي مجازي ديدند شوكه شدند كه چگونه امريكا در پرتو قوانين فرامرزي خود در پي ايجاد ارعاب و ترويج خشونت در دنياست!

دولت امريكا بايد براي افكار عمومي مردم جهان توضيح دهد كه چگونه در مقابل كشتار وسيع مردم مسلمان عراق اعم از مسيحي، سني و شيعه تاكنون سكوت كرده يا اقدام موثري انجام نداده ولي الان به‌دليل اين عمل جنايت‌آميز داعش چنين تصميمي گرفته است. امريكا متاسفانه به‌دليل عدم استفاده از همكاري و مشاوره صحيح و مطابق واقعيات شكل گرفته منطقه‌يي و همچنين عدم شفافيت اهدافش پيام‌هاي گيج‌كننده و متناقضي از خود بروز مي‌دهد كه حداقل آن، نشان دادن خصوصيت ستروني و سردرگمي سياست خارجي اين كشور و به هم ريختن ژئوپولتيك منطقه است براي حفظ امنيت رژيم صهيونيستي و جريان يافتن انرژي و منابع فسيلي. امريكا در حضور قبلي‌اش در عراق در سايه عدم شناخت خاورميانه و اين كشور مرتكب اشتباهات راهبردي فراواني شد كه همين اوضاع بلبشوي عراق نتيجه آن است و برگشتن دوباره او به عراق با هر شكل و شمايل، دردي را دوا نمي‌كند. امريكا بايد مقاصدش را شفاف كند و از تنش در روابط خود با ايران بكاهد، به دغدغه و اهداف مشروع سياست خارجي ايران گردن بگذارد، از تحريم‌هايي كه بر زندگي مادي و معنوي مردم ايران اثر مي‌گذارد دست بكشد و راه حضور ايران در صحنه منطقه در اثر يك سياست خارجي مسوول و پاسخگو را باز بگذارد. بار امريكا با جنگ يا به‌وسيله سياست‌هاي خشن و غيرمسوولانه كشورهايي نظير سعودي، قطر و تركيه به سر منزل مقصود نخواهد رسيد و روز به روز بر مشكلات منطقه خواهد افزود.

منبع: روزنامه اعتماد مورخ 13.6.93

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375760

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 110
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    فعلا که همه دنیا متحد شدن برای نابودی داعش به غیر از ایران...این یعنی چی؟
    • بی نام EU ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      جوجه را آخر پائیز میشمارند. اگر از این ائتلاف دیگی گرم شد شما راست میگوئید. ژنو دو را یادتان هست همه بقول شما دنیا جمع شدند تا به مخالفین و تروریستهای وارداتی در سوریه کمک کنند و دولت قانونی سوریه هر چقدر بد به زعم شما را سرنگون کنند ولی نتیجه اش چی بود؟ بجای دیدن اینکه تعدادی از کشورها که بعضی هم محلی از اعراب ندارند باید دید هدف از جمع شدن چیست؟ و ابزاری که استفاده خواهد شد چیه؟ آنوقت خواهید فهمید که همه اش تبلیغاتی است.
    • محمد A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      پس الان اونجا سردار سلیمانی چی کار داره می کنه به نظرت؟
    • فرهـاد A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      شما مثل اینکه خیلی شوت هستی استاد. ایضا مثبت دهندگانت. موقعی که ترکیه و عربستان و امریکا و غرب داشتن داعش رو خلق و هر روز بزرگتر و قدرتمندتر میکردن ایران تنها کشوری بود که روی زمین همراه ارتش سوریه علیه داعش میجنگید. ایران هر چند بعضی سیاست های فرهنگی داخلیش بسیار غلطه ولی در مسائل منطقه و مبارزه با تروریسم تنها کشور در جهانه که به معنای واقعی درست و انسانی عمل کرده. در این شک نکن.
    • بی نام US ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      اون روزی که داشتن خربزه می خوردن باید فکر لرز امروزش رو هم میکردن. از 2 سال پیش این هنجره شش دانگمون را جر دادیم تا حالی این الوات کنیم که پروژه داعش سازی عاقبت گریبان خودتون رو میگیره. اما یاسین خوندن تو گوش دراز گوش بود. حالا که مثل خر تو گل گیر کردن میگن ایران هم بیاد تو ائتلاف. نه عزیز من . از اون دنده بخواب آب بعدی رو بریزیم. داعش را خودت درست کردی برو خودت هم جمعش کن. ما بلد نیستیم کثافتکاری آمریکا و متحدان عربش رو جمع کنیم. خخخخخخخخخخ
    • کوروش A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      آقای تاجیک این چه وضعشه؟؟ شما خجالت نمیکشی؟؟ چطور جرات کردی به ساحت مقدس امریکا انتقاد کردی و احساسات ما ایرانی های خارجی پرست و رَمبو پرور غیور و همیشه در صحنه و جرج بوش‌مَدار رو جریحه کردی؟؟ به چه حقی؟؟ واهمبرگرا.. واجنیفرلوپزا.. واکیم کارداشیانا.. استغفار کن به درگاه حضرت رونالد ریگان و ملکه. /// بنده خفت و خواری اصلی رو در برخی مثلا ایرانی های بیگانه پرست میبینم. متاسفم واقعا.
    • بی نام A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      داداش شما که این مقاله را نخواندی ببینی اصلا" نویسنده بدبخت که اینجوری بهش حمله میکنی چه میگوید؟ لااقل نگاهی به مقاله سر در برف و یا ائتلاف منطقه ائی علیه داعش بینداز شاید پاسخ سئوالت را بگیری
    • m IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      یه زمانی هم تمام دنیا با آمریکا متحد شدن علیه ایران ۸سال توسط همین عراق جنگ رو به ما تحمیل کردند .آمریکا میش در لباس گرگه .
    • بی نام A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      اوه اوه اوه.. ببین جماعت آمریکاللهی چقد بشون برخورده که اینطور مثبت بارون کردن. بدبخت ها امریکا خودش 300 میلیون جمعیت داره و خوب بلده چطور از منافعش رو تامین کنه. اصلا نیازی به ...ـمالی امثال شما نداره. کاش حداقل یه پولی مزدی چیزی میگرفتید از امریکا آدم دلش نمیسوخت.
    • بی نام EU ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      داعش فرنزد امریکا و اسراییل هست و هیچ وقت بطور کامل از بین نمیبرن مثل القاعده
    • بی نام A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      اوه اوه اوه.. ببین جماعت آمریکاللهی چقد بشون برخورده که اینطور مثبت بارون کردن. بدبخت ها امریکا خودش 300 میلیون جمعیت داره و خوب بلده چطور از منافعش رو تامین کنه. اصلا نیازی به ...ـمالی امثال شما نداره. کاش حداقل یه پولی مزدی چیزی میگرفتید از امریکا آدم دلش نمیسوخت.
    • زنده باد مبارزه حق علیه باطل IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      به شما حق میدم که نتونی سیاست دنیا رو به درستی تجزیه و تحلیل کنی. اما یکم چشم و گوشت رو باز کن و ببین کسی که امروز داره عراق رو رهبری میکنه و عراقی ها رو از اولین روز شکل گیری داعش به مخالفت با اونا و نابودی این گروه تروریستی دعوت کرد کی بود؟ اون شخصی نبود جز آیت الله سیستانی که یک شخصیت دانشمند ایرانیه و هموطن ماست. اگر آمریکا امروز به فکر مبارزه افتاده ایران ماه هاست داره اینکارو میکنه. بگذریم از اینکه وقتی آقای ظریف ماه گذشته به عراق سفر کرد مقامات عراقی و کرد چطور از کمک ایران به اونها تشکر و قدردانی کردند.
    • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ وکیسه IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      اخه ایران محور شرارته.فعلا تو محاسبات نیستیم. اون زمان احمدی نزاد بودکه از ما اجازه میگرفتن نه الان
    • بی نام A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      داعش حداقل تو قرن 21 بهمون نشون داد که 1400 سال پیش اسلام چطوری وارد ایران شده . خدا پدرشون رو بیامرزه که تاریخ رو به وضوح نشونمون دادن .
    • حقیقت گو IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      64 69
      آلمان، اسپانیا، ترکیه و روسیه علی الحساب از این مسخره بازی کنار کشیده اند. البته شما که همه ی دنیاتون آمریکاست معلومه کشوری مثل آلمان رو نمی بینید
    • بی نام A1 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      برای خبرآنلاین متاسفم که به بهانه دشمنی با امریکا انواع و اقسام توهین های کاربران به نظرات مردم رو تایید میکنه ولی ساده ترین کامنت های بسیاری از جمله من رو تایید نمیکنه...بعضی از جملات مصداق واقعی تهمت و توهین و حتی حرف 18 بود که با چند تا نقطه تعدیل شده بود...شرم داره بخدا شرم داره رسالت خبرنگاری کجا رفته پس؟
    • محمد A1 ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      26 54
      سلام کافی تو گوگل سرچ کنی سر حاج ابدالله اسکندری هیسسسسسسسسسسسسس هیچی نگو
    • بی نام A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      مثبت منفی ها رو، ما هم گوشامون دراز
    • بی نام A1 ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      دویس سیصد تا منفی همینجوری خودجوش به نظر علی اضافه شد و یه عالمه مثبت دیگه به نظرات فرهاد و ...
    • صادق EU ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      جناب کوروش. حالت مثل این که خوب نیست.
    • بی نام A1 ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      اول که این کامنت گذاشته شد 400 مثبت و 150 تا منفی داشت نمیدونم چیشد که به یکباره منفی ها از مثبتها بیشتر شد...
    • منطق US ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      من با آمریکا و غرب دشمنی و کینه ندارم قطعا. ولی اونطور که میبینم متاسفانه درصد زیادی از هموطنان در عقایدشون از جمهوری خواهان راستگرای آمریکا هم سبقت گرفتن و نظراتشون دقیقا مشابه نومحافظه کاران افراطی جنگ طلب مثل "جان بولتن" شده. این افراد در خود آمریکا هم اقلیت 10تا15 درصدی هستن. من با افراطیون داخلی کاملا مخالفم ولی "جان بولتن" ها برای ایران خطرناک ترند. چون آرزوی اصلی شون انداختن بمب اتم در ایران است. و بعضی هموطنان که بمعنای واقعی در دفاع از امریکا شورش رو درآورده اند عقایدشون به این افراد شبیه شده. البته دلیلش هم مطمئنا واکنش به افراطیون داخلی و صداوسیمای میلی و جناحی هست و اونها مقصرند.
    • بی نام A1 ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      نصفه شب هم به کامنتها حمله میکنن که مثلا تابلو نشه، دست شما دلواپس ها برای ملت رو شده...
    • منطق US ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      350 مثبت به یک نظر کاملا دروغ و ضد ایرانی. این یعنی اینکه کشورتون ایران رو با داعش رو یکی کردین. واقعا دست مریزاد به اونها که اینهمه جان بولتن و نتانیاهوی وطنی درست کردن و تحویل جامعه دادن.
    • بی نام A1 ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      20 5
      یه چیزی بگم بین خودمون بمونه ،ما ایرانیا خیلی زرنگیم چه این حمله صورت بگیره چه نگیره برندش ایرانه.اگه صورت نگیره که در واقع حرف ایران پیش رفته و میتونه از این موضوع بهره برداری سیاسی کنه و اگه صورت بگیره ایرانیها میتونن از شر دشمنشون اونم بدست و با هزینه دشمناشون خلاص بشن .تاریخ در مورد صدام و طالبان این رو اثبات کرده .ایرانی ها استاد اینن که از یه بازی ظاهرا بازنده شده یه پیروزی بزرگ رو بدست بیاورند.
    • بی نام A1 ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      53 20
      اینقدر دروغ نگید. در منطق و بحث کم آوردید گیر دادید به منفی مثبتها؟ تازه در حالیکه تابلو بود خود شما دلواپسان امریکایی مثبت منفی ها رو دستکاری کردید. اگر کسی دو زار عقل و انصاف داشته باشه به همچین نظری مثبت نمیده. وقتی که ایران قیل از همه 2سال پیش شروع کرد به مبارزه به داعش آیا مثیت دادن به نظر علی منطقیه؟ اگر مردید جواب بینام اول و محمد و فرهاد رو بدید.
    • امیر تبریز اوغلی IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      15 30
      این سیاست شماس. وقتی به نفعتون باشه حقیقت محضونظر مردم هست وقتی به ضررتون باشه تقلبانتخابات 88 و92
    • بی نام A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      22 2
      کوروش دمت گرم. واهمبرگرااا. واجنیفر لوپزااا. لووول
    • بی نام US ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      9 7
      برا چی فکر میکنید منفی ها اشتباهه یا دستکاری؟ علی نوشته "همه دنیا دارن با داعش دارن میجنگن غیر از ایران". خب اینکه معلومه دروغه. الان شما که مثبت دادید یعنی عربستان که جزو ائتلافه با داعش میجنگه ولی ایران نه؟؟؟؟ حتی باراک اوباما هم همچین حرفی رو قبول نداره. بنظر من مثبت هاست که خیلی غیرطبیعیه.
    • Казвам се A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      6 7
      علی درود به شرفت. بعضی ها مثل آقای تاجیک فکر میکنند خیلی زرنگ هستند و میخواهند از هر آب گل آلودی ماهی بگیرند. مرد مومن، شما اگر با امریکا مشکل داری و کینه ای هستی چرا نمیری دنبال یک کار دیگه؟ در این موارد باید یک فرد بی طـــرف و بدور از کـیـنــه و بـــا انــصــاف تحلیل کنه مسائل را. با دست کاری کردن منفی و مثبت ها هم خودتان را خراب میکنید.
    • طاهرخانی IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      2 6
      به نظر شما ایران باید با این گروه که خود حامی و بانی این گروه تروریسم هستند همکاری کند ؟ خیلی از قافله عقب هستی . به نظر شما ما تروریسم خوب و بد داریم . متاسفانه تمام این جاروجنجالها برای منافع غرب و بخصوص اسرائیل است . آیا ما باید برای منافع اسرائیل با کسانی که ما را بشدت تحریم کرده اند همکاری کنیم ...؟؟؟
    • بی نام US ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      14 2
      ببخشید، ولی الان تمام مملکت ما میگن داعش بد هست. خوب داعش چیکار کرده: جنگ راه انداخته، مخالفان خودش رو کشتار کرده، استفاده ابزاری از پرچم و نشان اسلام، سنگسار و قطع دست و اعدام در ملا عام، حجاب اجباری اسلامی، تفکیک جنسیتی، برخورد شدید با مخالفان، فروش نفت برای منافع سیاسی. اینها چیز جدیدی تو خاورمیانه نیست. منظورم رو میفهمید؟ داعش بد هست چون مخالف منافع ایران هست؟ یا داعش به خاطر کارهایش بد هست؟ اگر این کارها بد هست؟ چرا کسانی که مخالف داعش هستند خودشان دست به اینکارها میزنند. مثل عربستان و باقی کشورها....
  • بی نام IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    کدوم خفت و خواری ؟ اگه آمریکا نبود که تا الان داعش کل عراق رو گرفته بود و به کشورهای دیگه هم چشم داشت
    • بی نام A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      آمریکا بود و به داعش کمک می کرد اما نتونست سوریه رو بگیره
    • بی نام A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      جالبه خود آمریکائیها چنین ادعائی ندارند بسیار از تحلیلگران امریکا معتقدند معلوم نیست حملات هوائی آمریکا علیه داعش موثر بوده باشد. تازه اگر موثر بود چه نیازی به ائتلاف است؟ تازه ابتدای مقاله هم گفته شده که از بین بردن این جنیات داعش نیاز اجماع جهانی است ولی نه اجماعی که خود تعزیه گردانها دور هم جمع شوند. خفت و خواری از این جهت است که خود آمریکا اقداماتی که نویسنده در 5 بند نوشته انجام داده و حاصلش اینه که سر خبرنگارانش را گوش تا گوش میبرند و راه می افتد تو دنیا و تعزیه گردانی میکند. چاه کنده بهر کسی و حالا خودش افناده توش. این خفت و خواری برای عمه من است؟
    • بی نام RO ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      اونایی که میگن چرا امریکا از کانال شورای امنیت وارد مقابله با داعش نمیشه باید توجه کنن که مانعی به نام روسیه اونجا همه چی رو وتو میکنه علی الحساب...
    • بی نام US ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      پس موقعی که امریکا داشت دست دست میکرد تا داعش دولت مالکی رو ساقط کنه عمه جان مک کین بود که برای پیشمرگه ها و ارتش عراق سلاح فرستاد و به عراق نیرو اعزام کرد؟ یا ایران؟
    • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      7 5
      اشتباهی مثبت دادم ... ببخشید
    • معین A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      7 5
      اشتباهیی مثبت دادم
  • سهیل IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    خفت و خواری برای ایران موند که به کمپین اتحاد علیه داعش دعوتش نکردند نه برای آمریکا
    • بی نام A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      ببخشید شما هم ظاهرا" سورنا را از سر گشادش میزنید. عنوان مقاله در مورد عملکرد سیاستهای آمریکاست که به نوعی گریبان خودش را گرفته و این از همان پاراگراف اول پیداست. اتحاد علیه داعش با اهداف و نیات گوناگون و توسط کشورهائی تشکیل شده که خودشان از جهت مالی، اطلاعاتی و لجستیک داعش را کمک کرده اند. یکی از اهداف این ائتلاف ساقط کردن حکومت سوریه است لذا چه دلیلی دارد ایران در آن شرکت کند. کمی تصویر بزرگ را ببینید و مقداری تحلیلتان را عمیقتر کنید تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.
    • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      خیلی حیرت انگیزه بعضی ها دستمال کش بی جیره مواجب خارجی ها شدن و اینقدر متعصبانه برای امریکا یقه جر میدن طوری که انگار انتقاد از امریکا براشون مسئله نامـــوسیه.
    • بی نام A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      اووووووه حالا چرا اینقدر غیرتی شدی؟؟ احساسات وطن‌پرستانه امریکایی خودتو کنترل کن. شما که امریکایی هستی چرا اسمتو سهیل گذاشتی پس؟ ولی خدایی فارسی ت خیلی خوبه. //کاش ما ایرانی ها هم همینقدر روی وطن مون غیرت و تعصب داشتیم.
    • وزارت خارجه امریکا A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      تبریک میگوییم. به مناسبت قدردانی و تقدیر از زحمات بی دریغ و باورنکردنی شما برای .....مالی و چاپلوسی کورکورانه آمریکا بدون مزد و مواجب یک عدد گرین کارت و اقامت دائم امریکا به شما اهدا میشود. همچنین شما به افتخار دریافت شغل دستمال کش شخصی سناتور جان مک کین نائل آمدید و آرزوی شما برآورده شد.
    • بی نام A1 ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      64 96
      منفی ها رو یهو 400 تا اضافه شد
    • بی نام US ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      وقتی نوشته "ایران خوار شد" میخوای منفی نگیره؟ اتفاقا منفی ها کاملا طبیعیه. این مثبت هاست که غیر طبیعیه. حتی در خود آمریکا فقط اون 15 درصد راستگرایان افراطی جنگ طلب به همچین نظری مثبت میدن. حتی جمهوری خواهان میانه رو هم از این معتدل تر هستن.
    • بی نام A1 ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      46 62
      بی نام با پرچم امریکا اگه منفیا رو مردم میزدن هیچ مشکلی نبود ولی یهو تو یه دقیقه 400 تا منفی رو یه نفر اضافه میکنه عجیبه، تحمل نظرات مردم رو ندارین خب نیاین اینجا
    • بی نام US ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      بینام 02:51. بعید میدونم اوضاع فکری مردم ما دیگه اینقدر خراب باشه که به همچین نظری 60 درصد مثبت بدن. ولی اگر واقعا اینطوره که شما میگی پس وای به حال ما. باید بریم ببینیم ایراد کار کجاست که اینقدر مردم نسبت به وطن خودشون بی تعصب و حتی دشمن شدن. که بنظر من باعث و بانی اصلیش افراطیون داخلی هستن.
    • بی نام A1 ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      13 40
      از شصت درصدم بیشتر بود قبل حمله ی دلواپسا، 80 یا میشه گفت 90 درصد بود، ایراد کار صدا و سیما و دلواپسان
  • بی نام IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    نویسنده این مطلب خودش فهمیده چی نوشته؟ اگه آمریکا به دولت عراق کمک نمیکرد که تا الان عراقی وجود نداشت.
    • بی نام IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      واقعا تو ایران آدمای داریم از آمریکاهیا آمریکایی تر
    • بی نام A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      یعنی چی؟ این جا مگه سایت تسنیم یا فارسه؟ اشتباه اومدم؟ این توهمات چیه به سبک رسانه میلی نوشتید تو سایت؟
    • علیرضا DE ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      32 65
      یه سفر خارج برو آقا جون. بعد میفهمی امریکای که برات نقش فرشته رو بازی می کنه؛ چه موجودی هست.
  • حسین IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    تا کی میخواین فکر کنید آمریکا بد و دشمن ماست؟ سی و اندی ساله داریم با آمریکا مخالفت میکنیم چه فایده ای داشته برامون؟ چرا یه بار از در دوستی و صلح وارد نمیشیم؟
    • بی نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      آخه برخی حکومت‌ها برای ادامه بقا نیاز به یک دشمن خارجی دارند، مانند ایران
    • محمد IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      آيا واقعا فكر مي كنيد آمريكا دشمن ما نيست، كودتاي 28 مرداد، جنگ ايران و عراق، هواپيماي مسافربري ايران و تحريم هاي چندين ساله ...... خيلي خوشبين نيستين يا براتون عادي شده همه چي
    • بی نام A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      آقا محمد مگه فاجع تر از حمله اتمی به هیروشیما هست؟ الان باید ژاپن دشمن درجه یک امریکا می بود
    • بی نام A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      هشت سال حمایت تام و تمام از صدام و تجهیز عراق به تسلیحات شیمیایی برای جنگ و کشتار علیه ایرانیان و 35 سال تحریم مردم ایران بسیار فجیع تر از بمب هیروشیما بود. ژاپن به خاک امریکا حمله نظامی کرده بود. ما چکار امریکا داشتیم که هواپیمای مسافربری رو زد؟؟؟ فقط تعداد مجموع انسان های کشته شده و خسارات رو مقایسه کنید. امان از نادانی و از بین رفتن شرافت.
    • بی نام US ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      37 85
      چون رهبر فرمودند. سخیف تر از دولت آمریکا پیدا نمیشه.متاسفانه جوونای ما بدون تحقیق و از روی لجبازی غربزده شدند.
    • دانیال A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      استاد قبل از انقلاب که بزرگترین متحدش بودیم اوضاعمون چطور بود؟ خیلی خوب بود؟
  • بهنام IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    خبرآنلاین واقعا این چه مطلبی که گذاشتی؟ شما هم که شدی مثل روزنامه کیهان فکر میکنی همه دنیا با ما مشکل داره...
    • بی نام A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      ببخشید دوست عزیز کجا نویسنده گفته که همه دنیا با ما مشکل دارند. در مقاله چند سئوال اساسی نسبت به مشکلات سیاست خارجی آمریکا مطرح شده شما بگو سئوالش درست است یا خیر. مثلا" چرا آمریکا تا بحال با اینهمه جنایت داعش علیه مردم عراق صدایش در نیامده بود و با کشتن دو خبرنگارش رگ غیرتش بجوش آمده. و حالا هم که غیرتی شده اگر نمیداند پول و لجستیک چه کشوری به داعش کمک کرده برود بپرسد و دیگر آنها را عضو ائتلاف نکند تا آدم باورش شود که نیت خیر دارند.
    • احمد ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      37 51
      بي نام جان چرا عوام فريبي ميكني؟امريكا بعد از قتل شهروندش وارد عمل شد؟!!! انصاف هم خوب چيزيه.امريكا در روز اول ورود داعش به عراق مشاوران نظامي و چندين مامور مخفيشو به عراق فرستاد مانع حمله داعش به اربيل شد و هزاران مورد تحويل صلاح و....
  • محمدرضا A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    اصا امریکا انقد خفیفه ادم دلش کباب میشه
  • بی نام A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    اره همه بد هستند، شما فقط خوبی.
    • میثم A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      41 52
      بسیاری از مشکلات امنیتی جهان ناشی از آمریکا و متحدانش است.
  • محمود IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    چتونه این جوری تیتر می زنید ؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      70 43
      این چندروز یکی که هاری داشته پاچه خبرانلاین رو گرفته خبر انلاین هم هار شده داره پاچه همه رو میگیره ازاصلاح طلب ها و دختر پسرها و جوان ها گرفته تا امریکا و شرق و غرب با این تیترهای مدل کیهانی و چندش اور
    • حقیقت گو IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      56 49
      ما چمونه؟ آمریکا چشه که رفته با عربستان سعودی که مرکز مفتی های وهابی و تکفیری است و اتاق فکر داعش همونجاست ائتلاف تشکیل داده؟ واقعا ائتلاف آمریکا با عربستان برای مبارزه با داعش اگر خفت و خواری برای آمریکا نیست پس چیه؟ می رفت با کره ی شمالی ائتلاف می کرد بر علیه داعش خیلی موجه تر و معنادارتر بود. آخه عربستان؟ همین عربستان خودمون؟ خودت باورت میشه؟ واقعا این آمریکایی ها چی می خورن که اینطوری تصمیم می گیرن
  • احسان IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    خیلی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی توی توهم هستیم ......... پس اکثریت مردم دنیا ارزوی خفیف شدن دارن که برسن به امریکا و شهروند اونجا بشن و ما نمیدونستیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ خوب که گفتین
  • بی نام A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    حمله هوایی آمریکا نبود سد موصل 4مین سد بزرگ جهان به دست پیشمرگه ها نمی افتاد
  • بی نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    چقدر سینه چاک آمریکا اینجا هست
    • بی نام A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      44 62
      دوست عزیز ادب
  • بی نام A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    ما بهتره به فکر اوضاع خودمون باشیم که فردا قراره نون گرون بشه و دلار 32000 ریاله و .... دلواپس خفت و خواری آمریکا نباشیم
  • بی نام A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    این همه آدم که شدن نوکر بی جیره مواجب آمریکا از کجا اومدن داعش رو خود آمریکا آموزش داد بغدادی رو آمریکا آموزش دادآزاد کرد داعش رو خود آمریکا کشوند به عراق اشغال موصل با برنامه آمریکا بود و ... حالا باز هم میگید آمریکا این جور آدم ها واقعا ابزار خوبی برای آمریکا هستن چون تنها امید آمریکا همین ها هستن ایران بهترین کار ممکن رو کرد که تو خیمه شب بازی آمریکا ، بازی نکرد
  • بی نام IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    وقتی رئیس جمهور عراق درخواست کمک کرده، همه اجماع کردند برای کمک به جز ایران و ترکیه و مصر، این یعنی چی؟ کمک نمی کنیم حداقل سکوت کنیم.
    • فاطمه EU ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      72 79
      سواد سیاسی شما رو تحسین می کنم. ایران از اول در کنار دولت و ملت عراق با داعش جنگیده. شما زبان انگلیسیتو تقویت کن؛ بلکه جای جم تی وی اخبار بی بی ورلد, الجزیره و یورو نیوز رو ببینی بفهمی کی داره واقعا با داعش می جنگه.
    • حقیقت گو IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      28 41
      البته شما دوست نداری بگی و سانسور می کنی ولی لازمه به اطلاع شما و همفکرانتون برسونم که آلمان و اسپانیا هم علاوه بر ایران، ترکیه و مصر از همراهی با آمریکا انصراف داده اند. لطفا سانسور نکنید از شما سینه چاکان آمریکا بعیده
    • بی نام A1 ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      38 43
      مصر خودش درگیر تروریسم در داخل مرزهاشه و نمیتونه در این شرایط نیروی نظامی وارد عراق کنه از این جهت اعلام کرده نمیتونه حمایت نظامی کنه ولی از این ائتلاف پشتیبانی میکنه المان هم خود یکی از شرکای این ائتلاف بوده و هست اما از ابتدا گفته بود نیروی نظامی وارد خاورمیانه نخواهد کرد این سیاست المان از بعد از جنگ.جهانی دوم بوده و هست ولی به حمایت های لجستیک و ارسال سلاح در چارچوب ائتلاف ادامه میده اسپانیا هم به دلدل مشکلات اقتصادی امکان ارسال نیروی نظامی نداره هسچ کطوم از این کشورها غیر از ایران با چنین ائتلافی مخالفت نکردند که اینطوری میگید.کنار کشیدن که انگار با ایران همسو شدن
  • بی نام A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    54 71
    ملت اینجا نشستن یکی‌ چوب این طرف و به سینه میزنه یکی‌ اون طرف. ملت بدبخت عراق و سوریه هم که بی‌خیال از قرار معلوم از نظر بعضی‌ سیاست مداران برجسته کامنت گذار همین که پایتخت‌های این کشور‌ها به دست داعش نیفته کافیه
    • بی نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      70 38
      حرف بلد نیستی نزن. سنگ رو به سینه میزنن.
  • بی نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    88 90
    اقتصاد آمریکا اقتصاد جنگ است. عقل سلیم حکم می کند بزرگترین ارتش جهان بیکار نباشد. امروز جلسه مجلس امریکا را نشان میداد. هیگل با یک فرمانده دیگر داشتند توضیحاتی درباره جنگ میدادند. میدانید آخرین تقاضای این دو نفر چه بود؟ دریافت 500 میلیارد دلار بودجه برای جنگ در عراق. باورت میشود؟ برای جنگ با داعش 500 میلیارد دلار بودجه میخواهند. این یعنی یه ماشین جنگی وحشتناک. قول میدهم ده سال آینده آمریکا عربستان اسراییل جنایتکار ...سرگرم جنگ در منطقه هستند.
    • بی نام A1 ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      44 39
      درخواست بودجه 500 میلقون دلاری کردند نه 500 میلیارد دلاری شما که فرق میلیون و میلیارد رو نمیدونی مجبوری نظر بدی؟
  • جواد A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    متاسفم برای بعضی ها که این جوری کشته مرده آمریکا هستن
    • علی IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      ما کشته و مرده آمریکا نیستیم ما واقع بین هستیم.
    • حقیقت گو IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      49 58
      آقا علی واقع بین. میشه به من توضیح بدهید که چی شد بعد سه سال یکهو چه اتفاقی افتاد که آمریکا تصمیم گرفت دست در دست عربستان سعودی بره با داعش بجنگه؟ یعنی این همه سر بریده و اعدام دسته جمعی توی این سه سال از نظر شما آدم واقع بین عاملی نبود که آمریکا یک کاری بکنه؟ یک قطعنامه خشک و خالی شورای امنیتی، یک تحریمی برای حامیان داعش. هیچی؟ واقعا هیچی؟ حداقل به دوست جون جونی خودش توی منطقه یعنی عربستان یک مقدار دوستانه توصیه کنه که اینقدر تابلو از داعش حمایت نکنه. باشه ما کور شما واقع بین. حالا چی شده که آلمان و اسپانیا از همراهی آمریکا خودداری کردن. نکنه اونها هم مثل ما واقع بین نیستند
  • بی نام IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    کسی برای امریکا خودکشی نکرده بلکه با نظر نگارنده مخالفن ما هم می گوییم دشمنی با امریکا نداریم
  • بی نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    عاشق دشمن خارجی هستید . عاشق این هستید که با دنیا درگیر باشید . عاشق این هستید که بگید هیچ کس توو دنیا نمیفهمه فقط ما حالیموونه فقط ما . پشت دشمن سنگر میگیرید تا تمام ضعف و درد و پس رفتاموونو پنهان کنید . عاشقید عاشق دشمن سازی و درگیری و حرفای تکراری بی ثمر فقط یه مشت شعار به درد نخور مردم فریب
  • بی نام A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    64 28
    آمريكا خوار و خفيف نشده .آمريكا وقتي خوار و خفيف ميشه كه دلارش در جهان فاقد ارزش باشه .دولتهاي آمريكايي يك ويژگي قابل توجه دارند و اونهم توجه دولت جديد به استراتژي دولت قبلي .به هرصورت چرخش چرخ اقتصاد و صنعت آمريكا بايد از يك طريق مهم تامين بشه .اين راه جز با فروش سلاح ممكن نيست . دشمن درست كن ، سلاح بفروش براي نابودي . اين استراتژي آمريكاست .در نوع خودش خوبه و اقتصادي ولي كاملا غير اخلاقي و ضد بشري .ژستهاي عوامفريبانه آمريكا و دلدادگي برخي به اصطلاح منورالفكرها در جهان عرب كمك زيادي به تحقق آرمانهاي آمريكا كرده .داعش و همفكران داعش اگر زاييده آمريكا نباشد دست كم مورد حمايت آمريكا بوده اند و حالا درصدد فروش سلاح به جامعه جهاني در جهت حذف .به نقش ايران اشاره اي نمي كنم چون منتشر نميشه .
  • بی نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    49 33
    این فلان هراسی واژه ای که این روزا خوب مد شده تو سیاست خارجی مث واژه تشویش اذهان که تو سیاست داخلی مد شده
  • حقیقت گو IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    40 39
    همچین یک جوری ائتلاف کرده اند هر کی ندونه فکر می کنه داعش رو ایران درست کرده، حالا قراره آمریکا با کمک متحدان منطقه ای خودش مثل عربستان سعودی و قطر و امارات با اون مبارزه کنند مطمئن هستم دخالت آمریکا همون طور که مشکل افغانستان و عراق بعثی رو حل نکرد و القاعده و طالبان رو نابود نکرد، باز هم نمی تونه با زور توپ و تانک کاری از پیش ببره، اون هم وقتی که ریشه تفکرات تکفیری در متحد درجه یک خودش یعنی دیکتاتوری عربستان سعودی قرار داره. حالا دوتایی دست به دست هم دائن می رن با داعش بی تربیت بجنگند که جرات کرده به جای بریدن سر مسلمون ها و مسیحیان منطقه، سر چندتا آمریکایی و انگلیسی رو ببره. چه جسارتا.
  • محمد A1 ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    24 53
    سلام کافی تو گوگل سرچ کنید سر بریده حاج ابدالله اسکندری ببینید شرم کنید شرم ققط شرم
  • حامد A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    32 49
    ببینید بیاید واقعیت رو بگید این حرف های چرند و پرند دیگه چیه. بله درسته داعش رو خود آمریکا و سایر کشورهای عربی و ... تشکیل دادند و پشتبانی کردند ولی اونا فکر میکردند اینا آدمند و میتونند به کمک مردم سوریه بیان و دولت دیکتاتور بشار اسد رو ساقط کنن و یه حکومت مردمی مثل همونایی که در مصر و لیبی اتفاق افتاد رو بوجود بیارن.هیچوقت تو توهماتشون هم نمیگنجید که یکه انسان تو این دوره از زمان بتونه چنین جنایات وحشیانه ای انجام بده و بخواد کل دنیا رو بگیره.خداییش شما خودتون فکر میکردید چنین انسان های کثیفی رو کره زمین باشه؟الان هم که دیگه ماهیت چنین گروهکی براشون روشن شده میخوان نابودش کنند.
  • محسن IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    55 38
    دوستان کسی تو اینکه داعش از حمایت های مستقیم و غیر مستقیم عربستان و قطر و ترکیه به وجود آمده شک داره؟ حالا عدم ایران حضور ایران تو ائتلاف ضد داعش خفت برای ایرانه یا خفت برای اعضای دیگه این ائتلاف؟ یه کم انصاف آخه
  • بی نام A1 ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    47 38
    خیلی بیکار تشریف دارید همگی . به فکر یه لقمه نون و بیکاری باشید . تا کی باید ما ایرانی ها به سیاست بپردازیم و از حقوق ابتدایی خودمون محروم باشیم .من چکار کنم که دانشجوی ممتاز فوق لیسانس مهندسی نفت هستم و کار گیرم نمیاد و هیچ تفریحی هم ندارم و شرمنده پدر و مادرم هم هستم چرا سر این چیزا اینقدر بحث نمیشه تا مشکلات واقعی مردم برطرف بشه . همیشه فریب همین حرفا رو بخورید و از حقوق خودتون غافل بمونید ...به خدا خیلی گناه داریم .
    • بی نام IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      12 10
      اولا خود شما هم بيكاريد پس ديگران را از نظر فكري كمتر از خود نبينيد .مگه كار نمي خواهي ؟؟ خوب بايد تحريمها حذف بشوند . اينكه چرا تحريم شديم بماند ولي بايد حذف بشوند يا نه ؟ مورد دوم در خصوص ورود عموم مردم در حوزه سياست . مردم مشكل دارند و چون مشكل دارند مسايل رو خوب مي فهمند و بسيار طبيعي است كه واكنش نشون بدهند مثل خود شما يك مرور كلي در مورد حضور آمريكار در سي سال گذشته در منطقه داشته باشيد بد نيست .من فقط اهم اون مسايل را ميگم . اول جنگ ايران و عراق .دوم ورود آمريكا در عراق براي حذف صدام .سوم پرورش داعش .چهارم تسري بحران اقتصادش به جامعه جهاني ......... باور كنيد اينها توهم نيست اينها عين حقيقته كه شما مهندس برجسته رو نشانه رفته .
  • حمید A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    47 59
    به چند تا کامنت اول این خبر حمله شد شک نکنید. یهو 300 تا منفی گرفت فقط کامنت اولی ، گروهی و سازماندهی شده از یه سایت خاص حمله میکنن
  • بی نام A1 ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    43 60
    خبرآنلاین خواهشا توضیح بده چجوری مثبت و منفی ها با سرعت برق و باد زیاد میشن؟ خدایی تابلو نیست؟
  • بی نام A1 ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    57 61
    دلواپسا دارن مثبت منفیا رو مهندسی میکنن، بله
  • مهسا A1 ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    34 36
    و موج حمله ی دلواپسا به مثبت و منفیا همچنان ادامه داره
  • بی نام A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    7 21
    چرا باید داعش رو با خودمون بد کنیم؟؟؟؟ بذار در حد حرف با ما مشکل داشته باشند
  • بی نام A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    28 46
    این تاپیک نشون داد که کارمندای دو سه تا وزارت حتی نصفه شب هم اضافه کاری می مونن که بالانس مثبت منفیا رو درست کنن و القا کنن که فقط ما خوبیم و همه بدن. راستی، این پولا خوردن داره؟
  • سعید FI ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    18 12
    در زشتی و وقاحت و دروغگویی امریکا و اطرافیانش همین بس که همگی بر کشته های مسلمین نظظاره میکردند و میخندیدند و کمک به داعش میکردند و فقط و فقط ایران بود که وظیفه اسلامی خود را عمل کرد و اکنون که فقط دو کشته از امریکاییان ارائه کرده اند چه شلوغی راه انداخته اند و .... ببری مال مسلمان و چو مالت ببند بانک بر اری که مسلمانی نیست من فکر نمیکنم اینها اینقدر کودن باشند ولی به جا میگویم گرگها وشیاطین و جانیانی هستند در لباس انسان و دیپلمات و امریکا و ....
    • بی نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
      0 2
      اون کشته هایی که میگی طالبان بودن. همونهایی که سر زن و بچه مردم رو میبرن. موضوع رو با این چرندیات منحرف نکنید.
  • سامان IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    20 17
    فقط برای تحلیل رفتار آمریکا هالیوودش بسه....
  • علیرضا IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    13 17
    از دید دنیا آمریکا بهترین کشوره ، شما از دید بعضی های داخل ایران گفتید
  • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    11 9
    آمریکا خیلی بده الانم در حال فروپاشی و اوج خفت و خواریه اقتصادشون داغونه کل دنیا تحریمشون کردن پاسپورتشون هم تراز پشگل شده دلار که دیگه کاغذ پارست ولی نمیدونم چرا باز این همه آدم سر و دست میشکونن برن آمریکا واقعا عقل ندارنا
  • بی نام A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    10 11
    کاملا مشخص است که مثبت منفی ها دستکاری و یا هک شده اند واقعا بی نظیرید خبر آنلاین
  • امین FI ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    11 4
    از این همه سعه صدر و تحلیل عمیق واقعا شگفت زده شدمبا این همه تحلیل گر برجسته ، چرا دانشگاه های ما تو جهان اعتباری ندارند؟؟؟ اینایی که نظر میذارن عموماً باید تحصیلکرده باشن دیگه، غیر از اینه؟
  • بی نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    11 3
    اقا من دیروز اودم مطلب رو دیدم مثبتش زیاد بود امروز اومدم کم شد چه جوری کم میشه اخه خبر انلاین ویرایش می کنی خبر انلاین اگر مشکلی نیست نظر من منتشر کن اگر نکردی که خودت میدونی دیگه بیخیال