ایرنا نوشت:

معاون فرهنگی واجتماعی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری نقد وضعیت کشور توسط دانشجویان را برای توسعه ضروری دانست و گفت: فضای انتقادی دانشگاه‌ها باعث ایجاد تحرک در عرصه فرهنگ، دانش و اقتصاد کشور می‌شود.

سیدضیاالدین هاشمی روز سه‌شنبه در آیین معارفه سرپرست جدید دانشگاه شهرکرد، نقادی را از وظایف دانشگاهیان دانست و اظهار داشت: مادامی که فضای انتقاد برای قشر تحصیلکرده و دانشگاهی کشور بسته باشد انتظار توسعه دانش و فرهنگ، انتظاری نابجاست.

وی ادامه داد: اگر دنبال نظامی بالنده و پویا در جهان هستیم باید به استادان و دانشجویان اعتماد و فضای انس و الفت آنان را با مدیران فراهم کرد.

هاشمی با بیان اینکه کشور به ایده‌پردازی و برنامه‌ریزی راهبردی نیاز دارد، بیان داشت: مشارکت و ایده‌پردازی از بستر انتقاد و خلاقیت‌های دانشگاهی شکل می‌گیرد و نباید رسالت تربیت دانشجویان به حصر فکری آنان منتهی شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه در بسیاری موارد مرجع کشور، مسئولان و مردم محسوب می‌شود و این مرجعیت جز با پرداختن به تفکرات مختلف و رشد ایده و فعالیت‌های قانونی سیاسی میسر نمی‌شود.

هاشمی با بیان اینکه فضای انتقادی کنونی دانشگاه‌های کشور فضایی منصفانه و به دور از تخریب‌های سیاسی است، ادامه داد: با این وجود روسای دانشگاه‌ها مراقب فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی برای جهت‌دار کردن مراکز علمی باشند و اجازه دخالت آنان در فضای سیاسی دانشگاه‌ها را ندهند.

شایان شامحمدی دو ماه گذشته به عنوان سرپرست دانشگاه شهرکرد معرفی شد که به دلیل استیضاح وزیرعلوم و تحقیقات کشور توسط مجلس معارفه وی با تاخیر مواجه شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =