حدود یک ساعت پس از اینکه گمرک جمهروی اسلامی ایران جزییات واردات خودرو در 5 ماه ابتدایی سال جاری را منتشر کرد خبر آمد که مصوبه ممنوعیت واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی سی ابلاغ شد.

بر این اساس خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی سی و مشمول مقررات متروکه قابل عرضه به بازار نبوده وصرفا امکان مرجوع نمودن به خارج از کشور را دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین مصوبه ممنوعیت واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی سی ابلاغ شد.

لازم به ذکر است هیئت وزیران در جلسه نوزدهم شهریور به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن وتجارت و به استناد اصل 138 قانون اساسی واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی سی را ممنوع کرد که این مصوبه در تاریخ 1393/6/23  از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است.
 
گفتنی است گمرک جمهوری اسلامی ایران ظهر روز سه شنبه اقدام به انتشار جزییات آمار واردات خودرو در 5 ماه ابتدایی سال جاری کرد که بر اساس آن از 116 خودرویی که در این زمان به کشور وارد شده 75 دستگاه تعهد دولت قبل به برخی ورزشکاران و جانبازان بوده و مابقی خودروهایی بوده که توسط سفارتخانه های سایر کشور ها به ایران آمده است. جزییات آمار واردات خودرو در ماه ابتدایی سال جاری را می توانید ایــــــــــــــــــــــــــــــــنجا بخوانید. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عربلو A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    56 0
    خواهشا ً به درآمد دولت و گمرك از ورود همين خودروها به ميزان 5800 ميليارد تومان امسال هم اشاره اي كنيد تا اينقدر از عدم ورود كالاهاي لوكس و تحت عناوين مختلف اسم نبرند ، واردات در قبال درآمد خالص براي دولت
    • شهرزاد A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      6 2
      این هم از آن قوانین خنده دار است که فردا پس فردا لغو می شود البته مردم عادی که چنین خودروهایی سوار نمی شوند . آقازاده ها مشتری های پر و پا قرص خودروهای بالای 2.5 لیتری هستند و امکان ندارد بگذارند همچین قانونی پابرجا باشد .
    • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      6 0
      آاااای مردم بشتابید... بشتابید... خودروهای لوکس وطنی زیر 2500 سی سی بخرید منت اجنبی نکشید شما که آخرش مرحوم میشید اقلا توی ماشین فرانسوی چینی الاصل ساخت ایران بمیرید شاید کسی دلش سوخت و فاتحه ای داد.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    28 0
    چطور در عرض یکساعت میشه حکم ممنوعیت رو ابلاغ کرد ولی بعد از بیشتر از 4 ماه که دولت تصویب کرده تعرفه خودروهای هیبریدی حذف بشه همچنان این مصوبه اجرایی نشده؟؟
  • بی نام A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    33 0
    طبق قوانين ايراني، ميريم كه دو برابر شدن قيمت اين خودرو ها رو داشته باشيم.
  • کاغذ باطله A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    4 0
    قابل توجه خوانندگان از وقتی اعلام کردند این نوع خودروها فعلا" وارد نمیشه قیمت آن در ایران با 2 میلیارد افزایش مواجع شد خوشا بحال مسئولین که تاجران و واردکنندگان این نوع خودروها را اینگونه ثروتمندتر میکنند