نسیم آنلاین نوشت:

سردار دهقان با رئیس‌جمهور ترکمنستان دیدار کرد. وزیر دفاع در این دیدار آمادگی جمهوری اسلامی برای همکاری در همه زمینه‌ها از جمله همکاری‌های دفاعی و امنیتی و همچنین انتقال تجربیات در زمینه مبارزه با تروریسم و مواد مخدر را اعلام کرد.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دومین روز سفر خود به جمهوری ترکمنستان با قربان قلی بَردی محمداف رئیس جمهور این کشور دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

در این دیدار رئیس جمهور ترکمنستان با اشاره به ملاقات و مذاکره اخیر خود با جناب آقای دکتر حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای، بر توسعه همکاری های دفاعی دو کشور تأکید کرد.

قربان قلی بَردی محمداف، با استقبال از پیشرفت های ایران در همه زمینه ها به ویژه حوزه فناوری های دفاعی و خدمات مهندسی، گفت: روابط تهران - عشق آباد در همه عرصه هاگسترش یابد.

در این دیدار، سردار دهقان با ابلاغ سلام های گرم و صمیمانه رئیس جمهور اسلامی ایران به رئیس جمهور ترکمنستان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری در همه زمینه ها از جمله همکاری های دفاعی و امنیتی اعلام کرد.

وزیر دفاع کشورمان با ارائه گزارشی از مذاکرات خود با وزیر دفاع ترکمنستان و با اشاره به شرایط منطقه ای و جهانی، همکاری های دفاعی و امنیتی را در تحکیم صلح، ثبات و امنیت منطقه و جهان مؤثر دانست.

سردار دهقان همچنین از تروریسم و مواد مخدر به عنوان دو عامل ناامنی در منطقه یاد کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجارب طولانی در مبارزه با این پدیده های شوم، آمادگی دارد ضمن انتقال تجارب خود، با همسایگان در این زمینه ها همکاری کند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =