سردار جعفری:مقابله با تهدیدات نیمه سخت یا نرم از وظایف سپاه است/سپاه همکاری خوبی با دولت دارد

فرمانده سپاه پاسداران می گوید علاوه بر تهدیدات سخت ،مقابله با تهدیدات نیمه سخت یا نرم از وظایف سپاه است.

به گزارش خبرآنلاین، سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران در نشستی خبری ،افزود:دشمنان ما به توانمندی‌های سپاه اقرار می‌کنند و به آن اقرار می‌کننند. سپاه در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران یک توان بسیار گسترده و واقعی را برای دفاع در برابر تهدیدات خارجی فراهم کرده است و پس از جنگ تاکنون که زمانی زیادی از آن می‌گذرد، دشمنان قصد تهدید جمهوری اسلامی را داشتند ولی به دلیل آمادگی نظامی و دفاعی در مجموع کشور آنها از اقدام خود منصرف شدند و در واقع قدرت یک اثر بازدارندگی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ماموریت سپاه حفاظت از انقلاب است، گفت: در این راستا یک بُعد حفاظت از دستاوردهای نظامی و مقابله با تهدیدات سخت است. که سه نیروی هوایی دریایی و زمینی در مقابل این تهدیدات به انجام ماموریت می‌پردازند اما مقابله با تهدیدات نیمه سخت و یا نرم از دیگر وظایف سپاه است که آمادگی خوبی در این عرصه و دفاع از آرمان‌های انقلاب و شهیدان داریم و این آمادگی را مدیون خون شهدا و حمایت‌های امام و رهبر انقلاب چه در دوران ریاست جمهوری و چه الان هستیم.

سرلشکر جعفری با اظهار امیدواری از افزایش و توسعه توان بالقوه سپاه در مسیر آرمان‌ها و اهداف انقلاب، خاطرنشان کرد: سپاه با حمایت‌های مقام معظم رهبری و مردم به انجام ماموریت خواهد پرداخت.

وی در پاسخ به پرسشی درمورد نحوه‌ تعامل سپاه پاسداران با دولت یازدهم هم خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران از همه‌ی دولت‌ها به ویژه در اقدامات سازندگی و اقداماتی که مربوط به معیشت، آسایش و محرومیت زدایی از مردم است، همکاری می‌کند.

وی اضافه کرد:‌از ابتدای تشکیل دولت جدید ما همواره اعلام کردیم که سپاه پاسداران این آمادگی را دارد که از همه‌ی توان خود برای همکاری با دولت استفاده کند. اما پس از مدتی دولت و رئیس جمهور به این نتیجه رسیدند که مجموع توانمندی‌های سپاه در بعد سازندگی مجموع قابل توجه است و نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان این که سپاه همکاری خوبی با دولت دارد، خاطر نشان کرد:‌سپاه این آمادگی را دارد که با دولت در این عرصه‌ها هر نوع همکاری‌ که لازم باشد را داشته باشد.

 

 ائتلاف آمریکایی ضدداعش، شبیه شو است

فرمانده کل سپاه در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ائتلاف مبارزه به رهبری آمریکا و عدم حضور ایران در ائتلاف گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب روز گذشته اعلام کردند این حرکت آمریکایی‌ها به یک شو شبیه است چرا که همه می‌دانند که با حمایت و پشتیبانی‌ خود آنها و اسرائیلی‌ها این تشکیلات و گروهک‌ها درست شده‌اند تا مردم مسلمان به جان هم بیفتند و مانع داخلی در کشورها برای پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی شکل گیرد.

وی افزود: این اقدام آمریکا می‌تواند معنای پشیمان و ناامید شدن در ایفای نقش موثر داعش و امثال آن در منطقه دانست چرا که آنها از توسعه این گروه‌ها احساس خطر کردند که ممکن است خرابکاری‌ها به داخل کشورشان بیاید و به این نتیجه رسیدند که برای مقابله با این گروه‌ها ائتلاف تشکیل دهند تا از توسعه قدرت آنها جلوگیری کنند.

 قبل از تاسیس داعش با ایجاد این گروه‌ها مخالف بودیم

سرلشکر جعفری برهمین اساس خاطرنشان کرد: قطعا اگر ایران را به این نشست دعوت می‌کردند ما در این نشست که محوریت آن با آمریکاست، شرکت نمی‌کردیم. ایران قبل از تاسیس داعش نیز با وجود این گروه‌ها مخالف بود و از کشورها به‌خصوص سوریه و مبارزه با تروریست‌ها حمایت می‌کرد.

وی با بیان اینکه امید زیادی به این ائتلاف نیست چرا که در راستای اهداف خود آمریکایی‌ها این ائتلاف درست شده است گفت: اینکه هدف آمریکایی‌ها نابود کامل داعش باشد تردیدی جدی نسبت به این مسئله داریم.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوال دیگری نسبت به پیامدهای پیروزی در جنگ 51 روزه اظهار داشت: مقاومت 51 روزه غزه در واقع استمرار و پایداری در برابر نظام سلطه در منطقه است البته این اولین جنگ تحمیلی از سوی اسرائیلی‌ها نبود، جنگ 33 روزه را نیز آنها شکل داده بودند و همه این جنگ‌ها نیز از یک جنس بود اما آن چیزی که به پیروزی رسید، مقاومت مردم در برابر یک ارتش کلاسیک و منظم بود.

وی ادماه داد: این مقاومت و ایستادگی از دستاوردهای جنگ 8 ساله است و پیام آن نیز پیام انقلاب بوده که می‌توان با دست خالی در برابر بزرگترین ارتش کلاسیک دنیا در صورت وجود اراده، مقاومت کرد.

فرمانده کل سپاه گفت: رژیم صهیونیستی تردیدهایی از جنگ‌های قبلی داشت ولی از آنها عبرت نگرفته بود و فکر می‌کرد که با رفع ضعف‌ها و نواقص خود، می‌تواند مقاومت را بکشند اما جنگ 51 روزه نشان داد که مقاومت بر حق است و این نوع ایستادگی در برابر ارتش‌های کلاسیک می‌تواند هر نوع ارتشی را با تجهیزات و توانمندی به شکست بکشاند.

وی پیروزی مقاومت در جنگ 51 روزه را از توفیقات بزرگ دانست و اظهار داشت: پیام ایستادگی در برابر ظلم در دنیا به خوبی جا افتاده و در همه کشورها در حال گسترش است و در واقع، این همان پیام انقلاب مبنی بر ایستادگی در برابر ظلم و ستم است.

سرلشکر جعفری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر سامانه پدافندی سوم خرداد و توانمندی این سامانه تصریح کرد: سوم خرداد سامانه‌ای است که در راستای بحث‌های تحقیقاتی انجام گرفته و برای دفاع از آسمان کشور آن هم با فناوری‌های جدید و به روز و ترکیب رادارهای مختلف در جهت ارتقای توانمندی‌هایمان در بُعد ساخت موشک‌های ضدهوایی انجام گرفته و این توانمندی در ما ایجاد شده است.

 سامانه پدافندی سوم خرداد یک سامانه پیشرفته با برد و ارتفاع مناسب است

وی گفت: سامانه پدافندی سوم خرداد یک سامانه پیشرفته با برد و ارتفاع مناسب است که از آسمان کشور در هر شرایطی حفاظت می‌کند و این توانمندی توسط دانشمندان گمنام سپاه ایجاد شده است.

فرمانده کل سپاه در خصوص رونمایی از دستاوردهای جدید سپاه در رژه 31 شهریورماه گفت: آن بخش از تجهیزاتی که دارای طبقه‌بندی است و به صلاح نمی‌دانیم را ارائه نخواهیم داد اما بخشی از تجهیزاتی که توانمندی‌هایی که امکان نمایش داشته باشند را در معرض دید خواهیم گذاشت.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    9 18
    امام خمینی یک جمله موجز اما استراتژیک در خصوص فلسفه وجودی سپاه داشتند و ان اینکه اگر سپاه نبود کشور نبود . ما هم به این جمله اعتقاد راسخ داریم و البته از فرماندهان عالی سپاه میخواهیم همین جمله مبارک را نصب العین خود قرار دهند و از ورود نا محرمان و قاعدین در مبارزات دوران انقلاب ودفاع مقدس به بدنه انقلاب جلوگیری کنند.خداوند همه ما را با امام شهیدان خمینی کبیر محشور کند انشاالله
    • بی نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      19 2
      امام خیلی حرفها رو در مورد سپاه زد اگه خبرآنلاین بخواد بهتون نشون میده