چهار گردشگر ساعت ۱۶/۳۰ دقیقه روز چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه ار رودهن حرکت کردند و ساعت ۲۰ به شهرستان آران و بیدگل رسیدند، ساعت ۲۴ نیمه شب این گردشگران وارد محدوده کاروانسرای مرنجاب می‌شوند.

گردشگران سوار بر خودرو در باتلاقی که در نزدیکی دریاچه است، فرو می‌روند و تلاش آنها برای رهایی از باتلاق راه به جایی نمی‌برد. آنها از طریق تلفن همراه تلاش برای تماس با امدادگران می کنند اما دکل کاروانسرای مرنجاب  تنها تا ۳۰ کیلومتری امکان آنتن دهی تلفن همراه را به مسافران و گردشگران می‌دهد و فاصله این افراد کمی بیشتر بوده است. بهمین دلیل در همین هنگام  و با وجود تلاش 200 نفر از نیروهای امدادی ، دو نفر برای آوردن کمک  از خودرویشان جدا شده و به دلیل گرمای ۴۰ درجه کویر و عدم وجود سایه بان پس از طی مسافت  29 کیلومتر جانشان را از دست می دهند.

همگان می دانند یکی از سودآورترین، پایدارترین و مطمئن ترین عرصه های اقتصادی در بیشتر کشورها، بازار ارتباطات است.  اصولا این هنر نیست  که اپراتوری در منطقه متمرکزی  مانند پایتخت که ضریب نفوذ بسیار زیاد در بعد مساحت برای مشترکان  دارد امکان خدمت را فراهم کند ، زیرا  با کمترین زیرساخت و یک آنتن می توان به مشترکان بسیاری در محدوده اش خدمات رساند و  درآمد سرشاری به جیب اپراتور سرازیر کرد. هرچند که در حد همین کمترین نیز از خدمات به مشترکان عاجزند!

اما اپراتورهای تلفن همراه وظایفی و تعهداتی در قبال مشتریان و حتی غیر از مشتریان دارند. دسترس بودن در مناطق دوردست و پوشش اضطراری برای هنگام خطر و رخدادهای غیر مترقبه از همین تکالیفست.

شوربختانه آنچه که در منطقه گردشگری مرنجاب رخ داد نشان داد که اپراتورها تنها به منافع و درآمد حاصله با حداقل امکانات می اندیشند و بر خلاف تبلیغات در صدا و سیما قابلیت  توانایی برقراری تماس در مسافتهای کم را نداشته و عاجز ازکمک به گردشگران  مهمترین مرکز گردشگری کویری می باشند زیرا این منطقه از جمله  مناطق دوردست و یا غیرقابل پوشش و کوهستانی نیست.

در همین حد میتوان گفت که  سودطلبی اپراتورهای تلفن همراه  موجب تضییع حقوق شهروندی  و مرگ گردشگران مرنجاب گردید وگرنه حتی با پوشش حداقلی در این منطقه مهم گردشگری و بدون نیاز بسیج 200 نفر به راحتی دونفر از هم میهنان اینک زنده بودند.

بار دیگر که تبلیغات اپراتورهای تلفن همراه را دیدید به این جریان بیشتر بیاندیشید.

مصطفی ترک همدانی

وکیل دادگستری

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 69
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    2 67
    اما فکر نکنم دمای 40 درجه و طی مسافت 29 کیلومتری باعث مرگ کسی بشه خیلی عزیز نازی بودن دیگه
    • بی نام A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      44 0
      میتونی امتحان کنی
  • حقی US ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    30 49
    آخه چه ربطی داره؟؟ طرف رفته تو کویر برهوت توقع داشتید موبایل آنتن بده؟ باشه از این به بعد به شرکت مخابرات میگم تو کویر لوت و بالای قله دماوند هم دکل مخابراتی نصب کنه گردشگری کار هر کسی نیست. کسی که تجهیزات نداره نباید گردشگری کنه. مثل این میمونه که طرف بره کوهنوردی از اون بالا سقوط کنه و شما بگید وزیر راه مقصره
  • بی نام A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    50 2
    چی تو این کشور درسته؟ خوردو؟ مخابرات؟ هواپیما؟ . . . ؟
  • حمیدرضا IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    13 7
    تحلیل ناقصی بود. مرگ و از دست رفتن هموطنان عزیزمان بسیار دردناک است و ناراحت کننده. مشکلات اپراتورها هم یکی و دو تا نیست و بسیار ضعیف هستند. اما نتیجه گیری انجام شده موضوعیت ندارد چون اپراتور ها بر مبنای تقاضا باید برای محلی آنتن و دکل بگذارند و به نظرم در این منطقه، سازمانی که باید تقاضای امکانات را می کرده و همه خدمات منجمله خدمات ارتباطی را درخواست و تا مرحله پیاده سازی پیگیری می کرده است، سازمان میراث گردشگری هست. این سازمان مسوولیت تسهیل گردشگری را دارد. از مشخص نمودن حریم دریاچه تا علایم راهنما و امکانات ارتباطی و درمانی و اضطراری.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    30 2
    متاسفانه عین حقیقت است .اپراتورهایی که تنها چیزی که برایشان اهمیت ندارد رضایت مشتریانشان است .
  • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    14 2
    احسنت
  • سپیده IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    2 19
    چه ربطی به مخابرات داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    18 0
    قطعی مکرر و عدم آنتن دهی داخل شهر ها هم دیده میشه فقط قبض را مرتب و زودتر از موقع پیامک میکنن اونم با تعرفه های گران
  • امینی A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    16 0
    این که نکته ی تازه ای نبود همگان می دانند که فقط و فقط منفعت اندیشی زمره ی کار همراه اول است و بس .
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    4 5
    1. محدوده مرنجاب گستره وسيعي است كه تنها در چند نقطه آن نشاني از بشر ديده مي شود.از قضا در همان چند نقطه و مسيرهاي اصلي آمد و شد آنتن دهي تلفن هاي همراه يا لااقل اپراتوري كه من از خدماتش استفاده مي كنم خوب است. براي مناطق صعب العبور كه بعضاً در هر قرن كسي از آن پنها عبور نمي كند، آيا نصب تجهيزات مخابراتي و دكل هاي تلفن همراه صرفاً هدر دادن منابع مالي نيست؟ بخش مهمي از منطقه مرنجاب شرق كاروانسرا با رمل هاي شني پوشيده شده است و امكان نصب دكل در آن مهيا نيست. در قسمت هاي ديگر هم بعضاً باتلاق هايي وجود دارد مثل درياچه نمك تا جزيره سرگرداني كه امكان نصب تجهيزات مخابراتي در آن وجود ندارد و اگر هم بتوان نصب نكرد، پشتيباني و نگهداري از آنها در چند ماه از سال عملاً غير ممكن است.
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    12 1
    در همین خیابانهای عادی تهران آنتن دهی خوبی ندارند. در تبلیغاتش نشون میده در وسط کویر نشسته میگه سیمکارتم فلانست
  • بی نام A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    10 0
    ممنوع بوذن تلفن ماهواره اي مقصر اصلي است
  • يك طبيعت گرد A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    10 1
    2. من با وجود سال ها تجربه طبيعت گردي و به همراه داشتن همراهان مجرب، تجهيزات كافي، اعم از آذوقه و تجهيزات ناوبري پيشرفته لازمه كار و سيم كارت ماهواره اي ثريا و ...، از تصور اينكه بخواهم "ساعت 24 نيمه شب" وارد محدوده كاروانسرا با راههاي شبيه هم و بعضاً قاچاقچي ها و وجود باتلاق هاي بي شمار و ... شوم، لرزه بر اندامم مي افتد.اين عزيزان كه حتي آب هم به ميزان كافينه حتي احتياط به همراه نداشته اند و گويي چندان تجربه اي در مواجهه با طبيعت،به ويژه كوير زيبا و بي رحم هم نداشته اند، كاري در حد خودكشي كرده اند. الامتناع بالاختيار،لاينافي الاختيار را هر دو در دانشگاه خوانده ايم. پس تقصير را به گردن ديگران نياندازيم و روحشان را با فاتحه اي شاد كنيم.
  • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    9 0
    فقط به فکر افزایش تعرفه باشین.... جون مردم چه اهمیتی داره هییییییچ.... جداً خون این آدمها به گردن کیه؟ اون دنیا کی میخواد جواب بده؟ پووووووووول و پوووووووول فقط؟؟؟؟؟
  • مریم IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    8 0
    دقیقاً حرف درستیه ولی کیه که گردن بگیره ؟؟
  • amir A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    1 1
    منکه نفهمیدم چی شده ساعت 12 نیمه شب بوده بعد گرما 40 درجه بوده سایه بان هم نبوده یعنی چی؟؟؟
  • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    3 0
    افسوس
  • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    0 4
    چه ربطی به اپراتور داره؟ اگر هر کس بره کار خطرناک کنه و اتفاقی برایش بیفته اپراتورها تخسیر کار هستند؟ تازه توی همین تهران هم تلفن همراه خیلی جاها آنتن نمیده. جایی که آنتن میده اشتباه می افته... چتور این ماجرا جویان به گفته این وکیل با طناب این تلفن همراه به ماجرا جویی رفتند؟
  • محمد EU ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    1 5
    وا چه ربطی داره؟ 2 نفر برن غواصی زیر دریا غرق بشن بمیرن چی میگید؟ کویررفتن اصول خودشو داره. غواصی هم اصول خودشو داره.
  • امید FI ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    2 3
    جناب آقای ترک همدانی، مشکلی که این روزها جامعه ایران را در بر گرفته متأسفانه جستجو برای یافتن مقصر برای هر حادثه ای است که رخ می دهد. در این میان همواره یک دستگاه و سازمان باید مقصر معرفی شوند و گاه هر چند ارتباط منطقی وجود ندارد اما بالاخره با تلاش بسیار و استدلال های عجیب مقصر معرفی می شود. این بار اپراتورهای تلفن همراه مقصر شناخته شده اند. اما گردشگرانی که نیمه شب، بدون آشنایی با مسیر در یک کوره راه طی مسیر می کردند حتما علاقه زیادی به ماجراجویی داشته اند و فرورفتن در باتلاق نتیجه این ماجراجویی بدون فکر بوده است. یکی از خوبی های طبیعت گردی همین قطع ارتباط با موبایل و دنیای مدرن است. لطفا اجازه دهید طبیعت را با دکل ها و امواج موبایل خراب نکنیم.
  • هادی A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    7 1
    الحق و الانصاف که واقعیت همینه. این اپراتورهای تلفن همراه هدف اول و آخرشون سرکیسه کردن مردم و پرکردن جیب خودشونه.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    5 1
    توی تبلیغاتشون که میگن پوشش سراسری..فکر کنم بعد نفت پرسودترین صنعت باشه..برای پرداخت قبض گاز و برق آدم دلش میسوزه و میگه کلی تجهیزات و پالایشگاه باید کار کنه ولی این مخابرات نه پالایشگاهی نه خطوط انتقالی چرا انقدر هزینه میگیرند بخدا حرومه اگه اعتقادی مونده
  • بی نام IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    6 1
    آفرین و احسن به این انتقاد به جا و شجاعانه.
  • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    3 1
    خیلی تاسف باره... تو این مملکت قدرت های مافیایی زر و زور بواسطه اهرم های قدرتمندی که در دولت و حکومت دارند فقط به فکر پول و منافع خودشان هستند و در قبال کم کاری ها و بی مسئولیتی هایشان هم حاضر به پاسخگویی نیستند. اون از خودروسازها، آن از صنایع لبنی، این هم از اپراتورها... فقط چاپیدن مردم بدون ذره ای اهمیت به خود مردم و کیفیت کارشان
  • صادق IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    0 4
    چه ربطی داره به سودجویی اپراتورها.جایی که جمعیت متمرکزی نداره چه توجیه اقتصادی و یا حتی عقلی داره که دکل نصب بکنن.بعد به نگهداری و سایر هزینه های دکل ها مخابراتی فکر کردید.جناب آقای وکیل دادگستری
  • مهدی A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    4 0
    ما که تو خونمون هم آنتن نداریم .
  • سازمخالف A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    1 4
    با اینکه معتقدم وزارت و سازمان ارتباطات کارنامه چندان مثبتی ندارند ولی فکر میکنم در این مورد بیشتر تقصیر متوجه گردشگران بوده است. کسی که پای در کویر میگذارد باید بسیاری از اصول را رعایت کند. به نظرم نمی توان در تمام موارد حوادثی از این نوع دولت و حکومت را مقصر دانست. کسی که تجربه چندانی در پیمودن کویر ندارد باید در گروه 4 نفری عزیمت کنند؟ نمونه ای دیگر را سال پیش در مورد کوهنوردان قله برودپیک شاهد بودیم تا بعدا یکی از همنوردانشان در مصاحبه ای گفت که دولت پاکستان تذکر داده بود در آن روز عزیمت نکنند ولی آن ها کردند و امضا کردند که به عهده خودشان است هر چه پیش آید.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    1 8
    شاید بهتر است انصاف داشته باشیم ضعف ارتباطات و راههای ما بر کسی پوشیده نیست ولی این دو دوست محترم که خدا رحمتشان کند کویر نورد حرفه ای نبودند و باید با راهنمای مناسب به این سفر میرفتند هیچ عاقلی در کویر به امید موبایل نمیماند به هر حال به جای این حرفها بهتر است مردم را با خطرات طبیعت گردی آشنا کنیم
  • دومان IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    6 1
    اپراتور همراه اول واقعا به حرام خواری رو آورده.بسته های تخفیف رو تبلیغ میکنه و وقتی استفاده میکنی هزینه قبضت بیشتر هم میشه این روزا هم برای دو کلمه صحبت کردن باید چند بار تماس بگیری یا دسترس نمیده یا وقتی ارتباط برقرار شد بحدی وضع مکالمه خراب میشه که مجبور به قطع و تماس دوباره میشی یا پیامک رو میزنی به مخاطب نمیرسه و وقتی چند بار پیامک زدی به یکباره چند پیامک تکراری یکجا به مخاطبت میرسه و بجای هزینه یک پیامک چندبرابر باید هزینه بدی.واقعا چه کسی پاسخگوی اینهمه اجحاف در حق مصرف کننده است؟فقط دولت بلده واسه همه چی از جمله شارژ اینترنتی موبایل و خرید از دستگاه پوز و غیره کارمزد بگیره؟ در قبال دریافت اینهمه هزینه کمی هم به فکر بهبود خدمات رسانی مخابرات و بانکها باشه.
  • بهاره IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    2 0
    اصلا این جریانی که شما میگین رسانه ای نشده,شده؟؟ من که هرروز کلی خبر میخونم الان فهمیدم همچین اتفاقی افتاده...وقتی اطلاع رسانی درستی توی این کشور نیست...خبرا هم همه سانسور شده و مبهمه چه انتظاری میشه داشت؟
  • بی نام CN ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    2 0
    افرین
  • مهدی IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    3 0
    همراه آخر شون شدهمراه اول :
  • بهمن IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    6 0
    هیچ کس همراه نیست ، تنهای اول..
  • بی نام EU ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    16 3
    دیگه شورشو در نیادید ... تو خود امریکا هم خیلی جاها آنتن نمیده موبایل.... در ضمن برد یک دکل موبایلبی تی اس حداکثر 35 کیلومتر هست.
  • فرزاد IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    18 2
    با اینکه از فوت هموطنان ناراحتم، ولی انتظار پوشش 100 درصدی از اپراتورها اونم در کشوری با توسعه یافتگی پایین مثل ایران غیر واقعی به نظر میرسد. نصب و تعمیر و نگهداری دکل مخابراتی که ممکنه در سال یک بار هم از آن استفاده نشه در هیج جای دنیا انجام نمیگیره
  • بی نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    13 2
    این نفرات قربانی کم عقلی خودشان شدند نه قربانی اپراتورها کمی منصف باشید، در همه جای دنیا بحث های اقتصادی حرف اول را می زنند. انتظار دارید نقطه به نقطه مملکت را تحت پوشش قرار دهند؟
  • بی نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    2 0
    حالاکی پاسخگوهستش
  • رسول AU ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    0 2
    نمیشه گردن مخابرات انداخت اینجا که من هستم استرالیا بیشتر نصف کشور زیر پوشش سیگنال موبایل نیست سالانه بسیار از افراد به واسط گم کردن مسیر. ونبودن پوشش انتن کشته میشن
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    2 0
    خانواده این عزیزان هم اگر به مانند خارج از کشور درخواست غرامت کنند شاید این آقایان کمی هم به فکر فرو روند.شکایت در چنین مواردی وظیفه هستش و گر نه جان از دست رفته یک انسان قیمت ندارد.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    3 0
    ما آزموده ایم دراین شهر بخت خویش ، بیرون کشید بایداز این ورطه رخت خویش؛ از بس که دست میگزم وآه می کشم، آتش زدم چوگل به تن لخت لخت خویش.
  • یک هموطن A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    0 2
    اول از همه خدا اون دو نفر رو رحمت کنه. ولی من سال هاست در آلمان ساکن هستم و باید این نکته رو مطرح کنم در همه جای دنیا مسئله نقاط کور یا مناطقی که تحت پوشش شبکه نیستند وجود داره. مشکل اصلی اینه که ما هیچ وقت نکات ایمنی رو رعایت نمی کنیم. در حالی که کویر نوردی یا کوهنوردی ادوات مخصوص به خودش رو داره و افرادی که در این زمینه حرفه ای هستند از قبل اطلاع دارند که تلفن همراه وسیله قابل اعتمادی برای اینگونه فعالیت ها نیست. درست مثل کسی که بخواد با کقش بسکتبال بره کوهنوردی، حالا اگه این فرد خدایی نکرده سقوط کنه کسی هست بگه چرا کوه رو آسفالت نکردن؟
  • ایرانی A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    2 0
    ما تو شهرش با مشکل آنتن دهی مواجه هستیم دریغ از یک تماس درست و حسابی کویر که جای خود دارد متاسفانه اپراتورها فقط تبلیغات پوچی دارن و اصلا خدمات مناسب ندارن پوشش سراسری آنتن دروغی بیش نیست
  • سعید عسکری IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    1 2
    ببخشید کمی صادق باشید لطفا کجای دنیا تمام بیابان پوشش تلفن همراه دارد؟ اصلا مگر ممکن است؟ پس چرا تلفن ماهواره ای درست شده ؟ 21 درصد مساحت ایران بیایان است اگر شما وکیلید، قانونی هست در خصوص توسعه ارتباطات در مناطق محروم، بعنوان یو اس او، دولت درصدی از درآمد اپراتورها در مناطق غیر محروم را از آنها اخذ میکند تا با این پول ارتباطات تلفنی را در مناطق محروم و غیراقتصادی از این محل توسعه دهد. بجای قانل نشان دادن اپراتورهای پول دوست، صادق باشیم لطفا تا درست و منطقی حرف نزنیم، نمیتوانیم ره به جایی ببریم خبرآنلاین جان
  • خدیو IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    3 0
    "آرامش کویرو هیچ جا نداره" این بخشی از دیالوگ بازیگر یکی از آگهی های تبلیغاتی یکی از اپراتورهای تلفن همراهه. مشخصه که دارن دروغ میگن.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    2 0
    چه توقعاتی واره این برادرمون؟؟ جهت یادآوری عرض کنم اینجا ایران است،کشوری جدا و متفاوت باسایر نقاط کائنات
  • کارشناس A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    2 0
    به نظر من اگر مشکل را با کارشناسان مخابرات مطرح میکردند حتما راهکار مناسب را جهت پیدا کردن گردشگران ارائه میدادند. برای تصمیم گیری باید از کارشناسان استفاده کنند. ساده ترین راه کار این بود که امکان extended cell feature را بطور موقت فعال میکردند که شعاع پوششی سلول را تا 100 کیلومتر میتواند افزایش دهد. و گردشگران بتوانند با موبایل تماس بگیرند. البته از این امکان ویژه بندرت در اپراتورها فعال میشود چون به دو برابر منابع رادیویی نیاز دارد.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    159 9
    آقای همدانی نظر شما دربراه ی دریافت وجه بابت تعویض کارت پایان خدمت افرادی که خدمت را انجام داده اند به درخواست نیروی انتظامی چیست؟ آیا نباید شکایتی کرد؟
    • همراه A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      2 0
      من هنوز برای تعویض کارت نرفته ام و دنبال کسی هستم که به این اقدام ناجا اعتراض کنیم
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    23 72
    "دو نفر برای آوردن کمک از خودرویشان جدا شده و به دلیل گرمای ۴۰ درجه کویر و عدم وجود سایه بان پس از طی مسافت 29 کیلومتر جانشان را از دست می دهند." ببخشید متوجه این قسمت نشدم؟
    • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      2 0
      یعنی 2 نفر از اون 4 نفر رفتن کمک بیارن ولی توی راه از بی می رن و اتفاقا اونا که توی ماشین مونده بودن نجات پیدا می کنن. ماشینشون هم پرادو بوده ولی همون یک ماشین بوده و احتمالا اب و غذای کافی هم همراهشون نبوده
    • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      2 0
      احتمالا یعنی مجبور شدند از ماشین جدا شده و پیاده بروند که در اثر گرما و تشنگی و عدم انتن دهی موبایل جانشان را از دست داده اند.جان مردم فدای سر مسئولین عزیز.از خودروسازان و ارتباطی ها و لبنیاتی ها و ... فقط زورشون به قرارداد های کارگرای بدبخت شرکتی رسیده.
  • امیر A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    162 6
    آقا تو رو خدا پیگیری کنید تا آخرش .... واقعا اگر تلفن ها شون آنتن میداد الان زنده بودند ...............به همین راحتی .....
    • بی نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
      2 0
      اگه با حرف منو تو پیگیری کنند که داداش ایران گلستان میشد... خوش خیالی برادر
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    0 2
    خداوکیلی بعضی توقعات الکیهما تو کشورمون مناطق بسیار دور دست زیاد داریم...
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    4 0
    آقا حرف شما درست ولی استاد گرانقدر چهار نفر با شش لیتر آب و مواد غذایی کم بدون راهنما و اطلاعات توی تابستون فقط با اتکا به اینکه ماشین پرادو دارند به این منطقه میرن خوب خدا خیرت بده من که کاشونی هستم و زمستون هر هفته تو کویرم الان جرات ندارم برم اونجا این عزیزان اگه به جای پیاده روی لاستیک زاپاس ماشین رو آتیش زده بودند مشکلشون حل شده بود چون توی کویر دود از 50 کیلومتری پیداست من دیگه حرفی ندارم
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    2 0
    ضمن تشکر از ایشان، باید یک نهضتی شکل بگیرد که مردم ما با کمک وکلا از افرادی که حقوق حقه شان را ضایع می کنند در دادگاه های صالح کشور شکایت کرده و افراد و شرکتهای متهم را به سزای اعمال اشتباهشان برسانند. مواردی مانند کارخانجات لبنیات، اپراتورهای همراه و غیره....
  • مجید A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    3 0
    جناب آقای همدانی چند نکته رو می خواستم خدمتتون عرض کنم. نه به عنوان جانبداری از اپراتورها بلکه فقط به عنوان کسی که تخصصم در همین زمینه هست. 30 کیومتر تقریبا برد حداکثری آنتهای موبایل میباشد. این در همه جای دنیا هم صدق میکنه چون تجهیزات آنتن مورد استفاده در کشور با بقیه دنیا تفاوتی نمی کنه. این 30 کیلومتر هم برای اینگ.نه مناطق کم جمعیت و دور افتاده با نتظیمات خاصی به دست میاد که معلومه که اپراتور این کار رو کرده. برای پوشش بشتر نیاز به نصب ایستگاه جدید میباشد. یعنی یک ایستگاه موبایل در فاصله 30 کیلومتر از اولین ایستگاه. برای ساخت ایستگاه جدید نیاز به برق و خط مخابراتی برای ارسال اطلاعات میباشد که با توجه به منطقه در هیچ کجای دنیا همچین امکانی وجود نداره.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    3 0
    خدمات هر سال نسبت سال قبل گرانتر و کیفیت ارائه خدمات پایینتر میاد . کسی هم پاسخگو نیست ...
  • مادرحمدا... IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    3 0
    این موضوع رانائیده نگیرید که این افراد شرایط خاص مکان راقطعا میدانستند پس حرکت غروب آنها به این کویر ویژه وبی دقتی خودشان هم مزید علت بوده البته بحث تلفن همراه هم چیز دیگری است.البته خونه مامان من توناف تهران ومحله اصیل پیروزی آنتن موبایل نداره ووقتی وارد میشوی ارتباط با تلفن همراهت صفره
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    0 3
    نباید میرفتن جای دور افتاده
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    0 3
    مگر شرکت ارائه دهنده خدمات تلفن همراه تعهدی مبنی بر ارائه خدمات در کویر مرکزی ایران داده که حالا مسبب مرگ آنها باشد؟ کسی که برای تفریح و نه انجام کار واجب پا در چنین مکانی می گذارد باید فکر همه چیز را بکند. با استدلال جناب وکیل دادگستری اگر کسی با چاقو خودش را کشت می توان از شرکت سازنده چاقو شکایت کرد.
  • بی نام GB ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    3 0
    اپراتورهای تلفن همراه فقط برای پول مردم نقشه می کشند نه برای چیز دیگری. جان که مفت است
  • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    3 0
    بابا تو تهران سمت آزادی وزارت کار دو سه ماهه آنتن درست و حسابی نداریم می‌خوای وسط کویر آنتن بده.
  • آرش IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    0 3
    خدا رحمتشون کنه . اما به نظر بنده قرار نیست توی تمام کوه ها و بیابان ها و جنگل ها و دریاها موبایل آنتن بده که اگه نداد بگیم وزیر ارتباطات پاسخگو باشه . اتومبیلشون به هر علت خراب شده یا در باتلاق افتاده پس وزیر صنعت و مدیرعامل شرکت سازنده و رییس محیط زیست و ...هم باید پاسخگو باشند؟؟؟ گردشگرانی که به جاهای دوردست و دوراز امکانات سفر می کنند خودشون باید به فکر ایمنی خودشون باشند و مثلا همیشه تلفن ماهواره ای همرا داشته باشند.
  • یکی ازهمان مناطق A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    3 0
    باسلام اولا جان مردم عادی برای کسی اهمیت ندارد دوما همراه اول پاسخگوی خیلی چیزها نیست فقط باید انتظار کشید که رقیبی براش پیدا بشه قوی تر از خودش تاشاید با مردم براه بیاد سوما این چهار نفر هم اشتباه بزرگی کردند که بدون هماهنگی پا توی کویر گذاشته اند انهم تابستان ودر کویری که بادریاچه ابشوری که دارد شتر هم طاقت نمی اورد چه برسد به انسان چهارما اینکه بعضی مناطق هم نظامی است انتن کور است خلاصه اینکه خواهشا افراد به صورت گروهی درفصل پاییز یا بهار ازکویر مرنجاب ودریاچه نمک ان بازدید کنند جای زیبایی است
  • عبدالله IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    17 0
    همين اپراتور سوم كه با هياهوي زياد تبليغ مي كنه از خزر تا خليج فارس داخل سايتش كه بريد نصف بيشتر تهران تو مناطق تحت پوشش اون نيست چه برسه به كوير
    • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
      0 0
      دقیقا
  • حسین IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    15 3
    واقعا وکلای کشورم اینچنین تحلیل میکنند و نگاه میکنند؟ نصف ایران بیابانه، کجای دنیا بیابان پوشش تلفن همراه داره آخه؟ موبایل ماهواره ای رو پس برای چی ساختن آقای وکیل عزیز؟