ایرنا نوشت:

وزیر اطلاعات گفت: اتکای نظام مقدس جمهوری اسلامی به یک عالم و فقیه و ولایت فقیه، ایران اسلامی و انقلاب را در برابر انواع توطئه‌ها حفظ کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی عصر دوشنبه در آیین بزرگداشت ارتحال آیت‌الله شیخ محمدتقی نصیری از علمای سمنان افزود: ۳۵ سال از این انقلاب می‌گذرد و در این سال‌ها کم توطئه علیه این نظام نشده است و اگر این نظام متکی به اسلحه و توپ و تانک بود بارها می‌بایست از بین رفته بود.

وی گفت: چه چیزی این نظام و انقلاب را در برابر این توطئه‌ها حفظ کرده است، آن چیزی که باعث حفظ و تداوم این انقلاب و نظام شده است یک عالم، فقیه، رهبری انقلاب و ولایت فقیه بوده است.

وی گفت: حضرت امام فرمودند پشتیبان ولایت وفقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد و امروز ولی فقیه زمان با پیروی و حمایت شما مردم این نظام الهی را در برابر انواع دشمنی‌ها حفظ کرده است.

علوی با تاکید بر اینکه این بیانگر اززش حضور علما است به بیان جایگاه و خصوصیات آیت‌الله نصیری پرداخت و گفت: درگذشت یک عالم شکاف و خلایی در جامعه به وجود می‌آورد که جبران ناپذیر است.

وی با بیان اینکه مرگ یک قبیله آسان‌تر از مرگ یک عالم است افزود: اسلام جایگاه ویژه‌ای به علم و عالم داده و برای انسان عالم ارزش خاص و جایگاه ویژه‌ای قایل است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه انسانی که در عرصه تقوا باشد اسلام او را برخوردار از کرامت معرفی می‌کند اظهار داشت: اسلام کرامت انسان‌ها را به تقوا، رفعت و برتری انسان‌ها را به علم و دانش و فضیلت انسان‌ها به جهاد می‌داند.

وی با بیان اینکه اسلام برای علم و علما حساب دیگری باز کرده است گفت: اوج یک انسان شهادت است اما مداد علما بر خون شهدا برتر است و علت آن این است که مجاهد و مداد بک عالم شهید پرور است.

علوی، آیت‌الله نصیری را مجسمه تقوا دانست و گفت: آیت‌الله نصیری در خانواده خود چندین شهید را پرورش داده است.

وزیر اطلاعات گفت: آیت‌الله نصیری مرد علم و فضیلت، انسان مجاهد و یک عامل به تمام معنا و در عرصه علم و علمی نیز یک انسان کامل بود.

وی گفت: نصیری برای تمام انسان‌ها یک الگوی سازنده و آموزنده بود.

در این مراسم که با حضور استاندار سمنان، روحانیون و جمع کثیری از مردم و مسوولان سمنان در مسجد جامع این شهر برگزار شد با قرائت قرآن و مداحی یاد و خاطره این عالم وارسته گرامی داشته شد.

آیت‌الله نصیری پنجشنبه شب گذشته بر اثر کهولت سن و در ۸۳ سالگی به دیدار حق شتافت و پیکر مطهر وی روز یکشنبه در سمنان تشییع و به خاک سپرده شد.

وی مدیر و استاد حوزه علمیه صادقیه سمنان بوده است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =