مهر نوشت:

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، از حذف کامل روغن پالم از صنعت شیر و لبنیات کشور خبر داد.

دکتر رسول دیناروند در حاشیه افتتاح اولین نمایشگاه دارویی ایران (ایران فارما) گفت: در این زمینه سه مبحث وجود دارد. ابتدا آنکه امسال واردات روغن پالم حدود ۳۰۰ هزار تن کاهش می‌یابد. سال گذشته ۷۰۰ هزار تن از این روغن وارد کشور شد، اما امسال این میزان به کمتر از ۴۰۰ هزار تن می‌رسد.

وی ادامه داد: به این ترتیب سرانه روغن پالم به ازای هر نفر ۴ کیلوگرم کاهش می‌یابد. پیش از این، سرانه روغن پالم برای هر نفر حدود ۱۰ کیلوگرم بود که در ۶ ماه دوم سال به ۶ کیلوگرم کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: در جهت سلامت مردم با موارد افزودن غیرمجاز چربی گیاهی پالم به فرآورده‌های پرچرب لبنی با شدت برخورد و از آن جلوگیری می‌شود. همچنین افزودن مجاز روغن گیاهی پالم به برخی فرآورده‌ها نظیر پنیر پیتزا حذف می‌شود. طبق توافقی که با صنعت در این زمینه صورت گرفته است. از اول مهر، اضافه کردن این روغن به محصولاتی که پیش از این مجاز بوده نیز قطع می‌شود. به این ترتیب روغن گیاهی پالم به طور کامل از صنعت شیر و لبنیات حذف خواهد شد.

دیناروند گفت: البته توصیه دائمی ما به مردم آن است که از شیر و لبنیات کم‌چرب استفاده کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: درباره محصولاتی که به صورت غیرمجاز از روغن گیاهی پالم استفاده می‌کرده‌اند نیز باید بگوییم که برخوردهای لازم در این زمینه صورت گرفته و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    7 0
    همین تمام شد؟ پس محاکمه چی میشه؟سودهایتان رو خوردیدوبردید.
  • سعید DE ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    5 0
    سلام توصیه عدم مصرف لبنیات چرب توصیه خوبی است اما لبنیات کم چرب به چه میزان تولید و عرضه می شود .به هر دلیلی بیشتر لبنیات به خصوص پنیر به صورت چرب توزیع می شود و به ندرت می توان لبنیات کم چرب پیدا کرد عمدتا یا چرب هستند یا پر نمک که هر دو برای بیشتر افراد مضر هستند.
  • بی نام US ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    3 0
    روش تهيه شير كم چرب يك شيشه شير پر چرب را بر ميداريم در يك ظرف بزرگ مي ريزيم شيشه را از آب شهر پر ميكنيم مي ريزيم توي ظرف سابق الذكر . اكنون دو شيشه شير كم چرب داريم . نوش جان
  • بی نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    4 0
    واقعا روغن پالم حذف میشود؟؟؟ خسته نمیشید اونوقت؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    8 0
    لطفا فکری هم به حال روغنهای خوراکی بکنید 70 مواد تشکیل دهندشون روغن پالمه
  • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    1 0
    توصیه به لبنیات کم چرب چه مبنای علمی دارد؟
  • بی نام A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    0 0
    عدم کنترل در لبنیات پر چرب منجر به توصیه لبنیات کم چرب شده خودشون خوب راحت کردند اون هم اگر سروصدا نمشد اون فرمان هم نمدادند