تیم ملی امید ایران در اولین مسابقه خود در بازی های آسیایی اینچئون شکست سنگینی را مقابل ویتنام تجربه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شاکله این تیم امید را همان تیمی تشکیل می دهد که اکبر محمدی سرمربیگری آن را برعهده داشت. اکبر محمدی سرمربی سابق تیم ملی جوانان، در آن تیم جوانان 12 نفر از بازیکنان فعلی تیم امید را در اختیار داشت و می گوید با همین بازیکنان، همه تیم های آسیایی غیر از کره جنوبی را شکست داده است. او که بازی تیم ملی امید مقابل ویتنام را تماشا کرده، در مورد وضعیت فعلی تیم امید به سوالات خبرآنلاین پاسخ می دهد.
*شما بازی تیم ملی امید مقابل تیم ویتنام را نگاه کردید؟
بله. تیم ملی مقابل ویتنام شکست خورد ولی وقت این نیست که تیم امید را بزنیم. به نظرم شروع هر تورنمنتی مهم است ولی مهم تر از شروع، پایان آن است. این حرفی است که مربیان بزرگ دنیا می زنند. خیلی از تیم ها در شروع تورنمنت ها قدرت اصلی را ندارند. ولی نباید فکر کنیم که کار این تیم ها تمام شده. این موضوعی است که آمار نشان می دهد. خیلی از تیم ها بوده اند که شروع خوبی نداشته اند ولی رفته رفته خودشان را پیدا کرده اند.
*مشکل تیم ایران در این مسابقه چه بود؟
اشکالی که وجود دارد این است که بازیکنان جوان ایران از نظر سنی با بازیکنان با تجربه تیم متفاوت هستند. امروز در زمین دیدیم که بازیکنان باتجربه تیم نتوانستند به تیم ملی کمک کنند. آن ها به عنوان سهمیه های بزرگسال همراه تیم امید رفته اند که به این تیم کمک کنند ولی نه تنها نتوانستند اعتماد به نفس را به بازیکنان جوان تر تزریق کنند، بلکه در جایی دیدم که اعتماد به نفس تیم را هم گرفتند. کادر فنی باید این موضوع را مدیریت کند.
*به نظر شما تیم ملی می تواند این شکست را جبران کند؟
در همین بازی های آسیایی سابقه داشته که تیم ملی از عمان هم چهار گل بخورد. ولی باز برگشته و در نهایت هم قهرمان شده. بنابراین باید رسانه ها و اهالی فوتبال تا بازی قرقیزستان پشت این تیم باشند. برای یک بار هم که شده این کار را با تمام وجود انجام دهیم. این تیم باید در بازی ها انتخابی المپیک امتحان اصلی اش را بدهد. هر چند اضافه کردن چند بازیکن بزرگسال یک ریسک بود. با توجه به زمان محدودی که تیم ملی امید داشت، این ریسک جواب نداد. با وجود تمام این مسائل تیم زیر 21 سال ایران هم توانایی شکست دادن این ویتنام را داشت. ما با تیم ملی جوانان همه آسیا غیر از کره جنوبی را بردیم. تیم هایی مانند ژاپن، استرالیا، عربستان، سوریه، کویت و همین ویتنام را با تیم ملی جوانان شکست داده ایم. ویتنام را که دو بار در خانه اش شکست دادیم. پس مشکل این تیم امید، فنی نیست. مشکل ما در این بازی ناهماهنگی بود. ما شناختی از تیم ویتنام نداشتیم و حتی از بازیکنان تیم خودمان هم شناخت چندانی نداشتیم.
*ایران در گروه سه تیمی حضور دارد و از این گروه دو تیم به مرحله بعد می روند. بازی بعدی ما مقابل قرقیزستان است. می توانیم این تیم را شکست دهیم؟
همه مشکلات فعلی تیم می تواند برای بازی با قرقیزستان جمع و جور شود. با توجه به فضای مجازی که وجود دارد، تمام اخبار به سرعت به بازیکنان تیم منتقل می شود و به نظرم ما باید انرژی مثبت برای آن ها بفرستیم. بچه ها خودشان به اندازه کافی نگران هستند و نباید نگرانی آن ها را مضاعف کنیم. بهترین کمک حمایت است. و اینکه قضاوت را الان انجام ندهیم. بعد از بازی قرقیزستان قضاوت کنیم. هنوز می توانیم با بردن قرقیزستان صعود کنیم. کیفیت کادر فنی و بازیکنان نشان داده می تواند این اتفاق بیفتد. از هر گروه دو تیم صعود می کند و راه ایران برای رسیدن به جمع 4 تیم خوب است. یادمان باشد انتقاد زمانی که کامیابی و پیروزی هست خودش را نشان می دهد نه بعد از باخت. اگر نقدی هست اجازه بدهید کار تیم تمام شود و فکر می کنم این تیم حالا حالاها باید در این تورنمنت باشد.
*وینگادا می تواند مربی خوبی برای تیم ملی امید باشد؟
این اولین بازی جدی تیم امید در زمان حضور وینگادا بوده. باید فرصت بیشتری به او داده شود. خواهش من این است که اهالی فوتبال با دید مثبت نگاه و حمایت کنند. الان فقط حمایت و اعتماد به کادر فنی را نیاز داریم. ما بازیکنان خوبی داریم. کادر ما هم با تجربه است. بنابراین دنیا را روی سرشان خراب نکنیم.
*بازیکنان بزرگسالی که در ترکیب تیم ملی حضور داشتند نتوانستند به تیم ملی کمک کنند؟
تیم ملی جوانان با تعداد زیادی از همین بازیکنان در آسیا 30 بازی انجام داد و فقط به کره باخت. هماهنگی خوبی هم داشت. اعتماد به نفس بازیکنان هم بالا بود. همه می گفتند این تیم خودش را برای المپیک آماده می کند. برنامه داشتیم. ولی امروز معلوم بود که تیم زیر استرس نتیجه است. برخورد بازیکنان بزرگ تر را ببینید. به دلایل غیر حرفه ای هم کارت زرد گرفتند هم کارت قرمز. اگر همان تیم جوانان به این مسابقات اعزام می شد، زیر فشار نبود و بازیکنان هم هماهنگ تر بودند. اعتماد به نفس از بازیکنان کم سن و سال تر هم گرفته شده بود. امروز اعتماد به نفس کافی را نداشتیم. تا دقیقه 40 ندیدیم توپ به پای مهدی شریفی بخورد. ولی حالا که تیم این طوری رفته و از بازیکنان بزرگسال هم استفاده شده، فقط باید از آن حمایت کرد.
*چند نفر از تیمی که به اینچئون رفته در تیم ملی جوانان شاگرد شما بودند؟
12 تا از این تیم بازیکنانی بودند که برای تیم من بازی می کردند. ضمن اینکه چند نفر جا ماندند. این تیم می توانست علیرضا جهانبخش و سردار آزمون را داشته باشد. این ها تجربه 30 - 40 بازی بین المللی دارند و همه این تیم ها را برده اند. وجودشان می توانست به تیم ملی امید کمک کند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    42 3
    کم کم باید به این وضعیت عادت کنیم، وقتی تیم ملی میبازه و ما جشن خیابانی می گیریم و والیبالمون چهارم جهان میشه و فقط انتفاد میکنیم، اینم میشه مزدش که ۴ تا از ویتنام بخوربم
  • بی نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    32 1
    تا کی باید بگیم انشاا... دفعه بعد جبران می شه جمع کنید کاسه کوزه هاتونو فوتبال شده موخره بیت المال از هر لحاظ اینم بازیتونه خجالت آوره.
  • سپهر ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    27 0
    اي بابا اي بابا اي بابااااااااا!!!!! ٤ تا بودااااا نه يكي نه ٢ تا نه ٣ تا
  • بی نام A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    34 0
    استرس چی آخه؟ ‌ اصلا استرس هم داشته باشن دلیل میشه از یک تیم درجه۳ مثل ویتنام ۴ تا بخورن؟؟؟ حداقل مثل جام جهانی تیمو اتوبوس کنین بزارین جلوی دروازه که از قرقیزشتان ۶ تا نخوریم
  • احسان IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    41 1
    شما پر هزینه ترین تیم تاریخ جوانان از نظر تدارکات رو اوت کردی دیگه نظر نده
  • بی نام EU ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    27 9
    بابا بیخیال فوتبال بشیم این فوتبال چه سودی داره ما اگه فوتبال نخوایم کیو باید ببینیم
  • بی نام A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    8 0
    شما بفرمایید از بزرگسالا کی هست تو تیم امید ؟ مگه باشگاه های پول پرست بازیکن می دن به تیم امید ؟
  • چف IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    4 8
    اتفاقا من با صحبت های آقای محمدی کاملا موافقم..چقدر پخته و کامل نظر دادن...ضمناً پرهزینه ترین تیم تاریخ جوانان متعلق به آقای دوستی مهر بود که تو چین با اون فضاحت حذف شد...میگید نه از فدراسیون بپرسید..فقط5 بار رفتن اروپا..40 بازی تدارکاتی5 سال هم تیم در اختیارش بود
  • مانی A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    7 9
    ز این نتیجه درس بگیریم وباکیروش و امثال او قرارداد نبندیم وینگادا ننگت باد حرامت شود آن پولها
  • علی یبردبار IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    28 2
    آخه تو این مملکت قحطی کارشناس ومربی که اکبر محمدی نظر بده همین آدمهای پارتی دار کار فوتبال رو به این جا رسوندن چرا باید فوتبالی ها از فوتبال این همه دور باشن که امثال محمدی نور چشمی شما خبرنگاران بشن کارشناس برای شما هم متاسفم که شما هم در این فاجعه ملی کم تقصیر نیستید. آره عزیز
  • بی نام A1 ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    3 0
    همه جاي دنيا ازپايه شروع ميكنند مااز سر
  • یاسر US ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    4 0
    این خانه از پای بست ویران است از اون راس هرم گرفته تا پایین یه برنامه ی اصولی پشت هیچکدوم از کارهاشون نیست همینجوری پیش بره این المپیک هم حسرت به دلمون میمونه این تورنمنت فقط باید از بازیکنای زیر 21 سال استفاده میشد ولی با تمام قوا تا تجربه ای بشه واسه مقدماتی المپیک مطمئنا با این نتیجه هم نمیباختیم