داوران فیلم‌های کوتاه مسابقه سینمای ایران جشنواره مقاومت معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی باشه آهنگر، ابوالفضل جلیلی، عزیزالله حمیدنژاد، مجتبی راعی و احمد مرادپور به عنوان اعضای هیات داوران فیلم‌های کوتاه مسابقه سینمای ایران جشنواره مقاومت آثار راه‌یافته به این بخش را داوری می‌کنند.

این سینماگران 34 اثر نهایی راه ‌یافته به مسابقه نهایی فیلم‌های کوتاه بخش سینمای ایران را داوری خواهند کرد و پنجشنبه سوم مهرماه در مراسم اختتامیه برگزیده این بخش معرفی خواهد شد.

محمدعلي باشه آهنگر متولد 1341 دزفول، فارغ التحصيل كارگرداني سينما از دانشكده سينما تئاتر است. وي فعاليت هنري اش را با نويسندگي، كارگرداني و بازيگري در تئاتر آغاز كرد و چندين فيلم كوتاه 16 م.م و تعدادي فيلم مستند ساخت. آهنگر نخستين بار در سال 1377 به عنوان دستيار كارگردان با حميدرضا آشتياني پور در فيلم «شعله هاي خشم» همكاري كرد و سپس با نگارش فيلمنامه مشتركي با محمدرضا گوهري به نام «پرواز بر فراز بام ها» گامي ديگر نهاد.

ملكه (۱۳۹۰)، بيداري روياها (۱۳۸۸)، فرزند خاك (۱۳۸۶)، نبات داغ (۱۳۸۱)و نيمه گمشده (۱۳۷۸) از آثار سینمایی این کارگردان صاحب سبک در سینمای دفاع مقدس هستند.    

ابوالفضل جليلي متولد 1336 ساوه، فارغ التحصيل كارگرداني و بازيگري از دانشكده هنرهاي دراماتيك است. جلیلی تاکنون جایزه‌های بین‌المللی متعددی از جمله جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز، جایزه پلنگ نقره‌ای جشنواره لوکارنو و جایزه بهترین فیلم جشنواره دوربان را به‌دست آورده است و فعاليت سينمايي را با كارگرداني فيلم‌هاي كوتاه در دهه 50 آغاز كرد. در کارنامه سینامیی جلیلی ساخت 12 فیلم از جمله گال،رقص خاک،گل یا پوچ و حافظ دیده می‌شود.

عزيزالله حميدنژاد متولد 1338 در گرمسار است. وي از سال 1356 با ساخت فيلم مستند به شيوه سوپر هشت در سينماي آزاد تهران كار خود را شروع كرد. شروع فعالیت سینمایی وی  با فیلم "آوای غیب" (سعید حاجی میری) به عنوان عکاس در سال ١٣٦٢ بوده است.

هور در آتش، ستارگان خاک، شکوفه‌های سنگی و اشک سرما از جمله اثار مطرح سینمای دفاع مقدس به کارگردانی حمیدنژاد هستند.

مجتبي راعي متولد 1336 اصفهان، فارغ التحصيل كارگرداني سينما از دانشكده سينما تئاتر دانشگاه هنر است. وي نخستين فيلمش، با نام «انسان و اسلحه» را به عنوان پايان نامه تحصيلي ارائه داد و اين آغازگر فعاليت حرفه اي او بود. راعي در كنار كارگرداني و نويسندگي به تدريس كارگرداني نيز مشغول است.

در کارنامه سینمایی راعی ساخت 11 فیلم دیده می‌شود که عصر روز دهم،سفر به هيدالو،صنوبر،جنگجوي پيروز،  تولد يك پروانه و غزال از جمله آثار مطرح او هستند.

احمد مرادپور متولد 1339 تهران است. وي فعاليت هنري را با تلويزيون آغاز كرد و سينماي حرفه اي را با ساخت فيلم «سجاده آتش» تجربه نمود. از ديگر فعاليت هاي او ميتوان به ساخت فيلم هاي آموزشي و تبليغاتي، تدوين برنامه هاي تلويزيوني و مشاركت در ساخت برنامه هاي مستند و تلويزيوني اشاره كرد.

سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت برنامه های متنوعی درنظر گرفته که از جمله آن می توان به اجرای موسیقی مقاومت و پیروزی اشاره کرد.

همچنین سازمان سینمایی در جریان برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت مشارکت خواهد شد.  برنامه‌های متنوعی از سوی سازمان سینمایی با مشارکت دست‌اندرکاران جشنواره فیلم مقاومت برای افتتاحیه این رویداد سینمایی درنظر گرفته شده است.

ارکستر سمفونیک به رهبری آرش امینی در افتتاحیه این جشنواره موسیقی مقاومت و پیروزی ساخته استاد چکناواریان را اجرا خواهد کرد.

اجرای مجموعه موسیقی آثار نوستالژیک دفاع مقدس، بنیاد مقاومت از ایران تا غزه ساخته بهزاد عبدی از دیگر قطعاتی است که از سوی ارکستر سمفونیک در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت اجرا می‌شود.

کارگردانی این مراسم را محمد حیدری برعهده خواهد داشت. سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت با مشارکت سازمان سینمایی همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =