نسیم آنلاین نوشت:

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم در سخنانی در ‎همایش "فرهنگ مهم‌ترین مسئله انقلاب اسلامی" در سالن ایثار دزفول، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جنگ نرم و تهاجم فرهنگی گفت: در جنگ سخت اگر آژیر قرمز شنیده می‌شود و موشکی اصابت کند همه متوجه می‌شوند اما الان ردپا و آثار تهاجم دشمن در خانه‌های مردم دیده می‌شود و کار در عرصه جنگ نرم پیچیده‌تر و دشوار‌تر است. ما نیازمند جمع‌های فرهنگی همچون نهادهای مردمی هستیم که وابسته به ادارات و ارگان‌های دولتی نباشد. امام راحل بر این باور بودند که فرهنگ اساس یک ملت و اساس یک ملیت است و تاکید داشتند که اگر انحرافی در فرهنگ کشور پیدا شود دیری نخواهد پایید که همه را به انحراف می‌کشاند.

حسینی گفت: برگزاری جشنواره‌هایی همچون رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی که بدون مشارکت وزارت فرهنگ برگزار شده و جشنواره نظیر عمار از جمله حرکت‌های خودجوش مردمی است و این چنین جشنواره‌هایی باید برای میدان دادن به عناصر انقلابی استفاده شود. در تئا‌تر، شعر، موسیقی و همه زمینه‌ها باید تولیداتی در عرصه فرهنگ داشته باشیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه نباید در مقابل تهاجم دشمن منفعل بود، گفت: در قبال گفته‌های بان کی مون درباره حقوق بشر در ایران، نباید ساکت ماند و باید آنها را به چالش کشید.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر نا‌بسامانی اوضاع فرهنگی کشور در دوره‌های مختلف گفت: بعد از انقلاب اقدامات مثبتی انجام شده است و فرهنگ مروج غرب و بی‌بند و باری قبل از انقلاب اصلاح شده ولی در کنار این آب زلال و گوارا آب گل آلودی هم وجود داشته است. از این جریانات نباید حمایتی صورت بگیرد؛ در برخی دوره‌ها جریان‌های زاویه دار با نظام مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم درباره مجوز گرفتن فیلم‌هایی همچون «قصه‌ها» و «عصبانی نیستم» که در حمایت از فتنه 88 ساخته شده‌اند، گفت: فیلم عصبانی نیستم فیلم نامه‌ای که ارائه کرده بود و بر مبنای آن مجوز گرفت با چیزی که کارگردان این اثر ساخته کاملا متفاوت است. داستان این فیلم قصه دانشجویی درباره پایان نامه‌اش بود و بعد‌ها به فتنه 88 گره می‌خورد.

او درباره فیلم قصه‌ها گفت: کارگردان این اثرخود می‌گوید که فیلمش پروانه ساخت نداشته است و درباره این فیلم بحث بر این بود که در حد فیلم‌های ویدیویی و خانگی به صورت محدود و نه در حد اکران عمومی آن هم با اصلاحات مجوز بگیرد. متأسفانه این فیلم امسال در جشنواره فیلم فجر اکران شد و سیاه نمایی آشکار از مشکلات جامعه امروز را نشان داد. همین که مسئولی جهت رونمایی کتابی می رود که با انقلاب سنخیتی ندارد به معنای حمایت از آن‌ است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    67 7
    در نظر بگيرين ايشون رئيس صدا و سيما بشه اونوقت همه ميگن چقدر ضرغامي خوب بود
  • mirzaee IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    39 3
    باتوجه به سخنان امام راحلمان توجه شما را جلب میکنم امام راحل بر این باور بودند که فرهنگ اساس یک ملت و اساس یک ملیت است و تاکید داشتند که اگر انحرافی در فرهنگ کشور پیدا شود دیری نخواهد پایید که همه را به انحراف می‌کشاند. آقای حسینی اختلاس ها و انحرافاتی که در دولت های احمدی نژادبخصوص دولت دهم اتفاق افتاد و اثراتش را درحال حاضر مشاهده میکنیم که تاثیرات بسیارمنفی هم از نظرفرهنگی هم از نظراقتصادی درزندگی مردم گذاشته است ُکم از فتنه نداردمنتها شما فقط چسبیدین به فتنه و انحرافات زمان تصدی خودتان رانمیبینید.فکرکنم بد نیست دولت دهمی ها هم ارشاد شوند
    • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      8 2
      آقای رضا تنها رکود اقتصادی الان بیشتر از دوران احمدی نژاده؟ شما دیگه کی هستی؟
    • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
      5 0
      آقارضای عزیز درست کردن هر ویرانی درد و رنج زیادی داره و رکود اقتصادی نتیجه اقدامات صحیح جهت حل افول اقتصادی دوران دولت دهم هست.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    41 3
    یه طوری حرف میزنه انگار زمان خودش ما از لحاظ فرهنگی تو اوج بودیم،ایشون فرهنگ ایرانی اسلامی رو با تصمیمات غلطشون از بین برد
  • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    10 3
    حسینی فقط خودش رو سفید می بینه.
  • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    9 0
    ای خدا ما کی از دست این احمدی نژاد و عواملش راحت می شیم؟ 8 سال خوردند و بردند و چاپیدند و مملکت رو به بدبختی و فلاکت کشوندند هنوز هم دو قورت و نیمشون باقی است. بابا به اندازه نوه و نتیجه و نبیره و ندیده و ... بردید. والله تا قبر آ آ آ. بس کنید برید دنبال کارتوتن اگرچه کاری جز ایجاد تنش و آشوب ندارید.