نسیم آنلاین نوشت:

آیت الله مظاهری، استاد اخلاق و رئیس حوزه علمیه اصفهان در درس اخلاق اخیر خود بیاناتی داشت که بخش هایی از در پی می آید:

-قطع نظر از اینترنت‌ها که روز به روز قوی‌تر می‌شود، این موبایل‌ها آلت دست این شیاطین شده است و این بدترین اقسام رفیق بد است. به تجربه هم اثبات شده و همه هم گفتند و آمار هم می‌دهند که اولاً اینها با هم ازدواج نمی‌کنند. یعنی پسر حاضر نیست این دختر را به زنی قبول کند. همین مقدار می‌خواهد او را بدبخت کند و همین می‌خواهد دوست‌یابی کنند و بعد هم زن می‌گیرد و حاضر نیست این دختر را بگیرد. خودش بد و جلب است و آئین دوست‌یابی داشته و دوست دختر داشته و اما حاضر نیست این دختر را بگیرد و به دنبال عفت و عصمت و حجاب است. حال اگر با هم ازدواج کنند، آمار می‌گوید هشتاد درصد این ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود.
-طلاق زیاد شده است. می‌گفتم این طلاق‌ها که زیاد شده، مربوط به خوب‌ها نیست. البته در میان آنها هم طلاق پیدا شده است و طلاق امر غلطی است و به قول پیغمبر اکرم مبغوض‌ترین چیزها پیش خدا، طلاق است. در اثر بدبختی اقتصادی و توقع بیجا و اما مرادم اینجاست که قالب این طلاق‌ها مربوط به همین آئین دوست‌یابی است.

-به خانم‌ها می‌گویم مواظب خودتان و دخترهایتان باشید، به آقایان می‌گویم مواظب پسرتان باشید. یک دفعه پسر می‌رود به دبیرستان و دانشگاه برای اینکه یک عضو مؤثر برای اجتماع شود و ناگهان یک آدم متقلب و حقه باز و بالاخره شهوتران از کار درمی‌آید و این در اثر رفیق بد است. همۀ اینها تکرار است و گفتم و دیگران هم می‌گویند و در سایتها هم می‌نویسند و کتابهایی هم در این باره هست اما متأسفانه هیچ چیزی تأثیر ندارد برای اینکه این دوست یابی بدترین رفیق است.
-یک قسمت هم مربوط به ازدواج‌هاست که هفتۀ گذشته گفتم باید مواظب باشیم که از چه کسی دختر می‌گیریم. باید مواظب باشیم که این پسر کیست و چیست و بالاخره در ازدواج‌ها باید مواظب دو چیز باشیم. اخلاق و دین. مابقی را بگذاریم کنار و متأسفانه همه و حتی شما آقایان و این خانمها که خانمهای خوبی هستند و شما مقدس‌ها، چیزی که در ازدواجهایتان به فکر شما نمی‌آید، اخلاق و دین است.

-مرد شایسته و زن شایسته آنست که زنا نمی‌دهد و دوست نامحرم هم ندارد. قرآن دوست نامحرم را با زنا دادن و زنا کردن پش هم گذاشته است. العیاذبالله آیا زن زانیه می‌تواند بچه صالح تحویل جامعه دهد! یک مردی که به فکر زنهای دیگر است، آیا می‌تواند نسل مقدس تحویل جامعه دهد!

-قرآن می‌فرماید نمی‌تواند و این اخدان در قرآن را ما باید خیلی اهمیت دهیم. خُدن یعنی رفیق بازی و یعنی رفیق نامحرم داشتن دختر یا پسر. قرآن می‌فرماید تو شایسته نیستی. راجع به ازدواجها هم قرآن می‌فرماید به دنبال دین و اخلاق برو اگر نسل مقدس می‌خواهی. اگر می‌خواهی تشیع از این نسل به نسل دیگر نفوذ کند که همه می‌خواهیم باید بخواهیم، در ازدواجها به دنبال دین و اخلاق برو

-این اختلاط زن و مرد خیلی مفسده آمیز است و متأسفانه ما داریم. چرا دانشگاه دختر و پسر نباید از هم جدا باشد! الان هوچی بازی عجیبی پیدا شده و نمی‌دانند از صهیونیسم سرچشمه گرفته و اما راجع به همین، بزرگان و مراجع و بزرگان می‌گویند دانشگاهها باید تک جنسی باشد. اتفاقا تجربه هم کردند و دیدند و عالیست، اما متأسفانه همان کسانی که توجه کردند و کارش را کردند، دوباره به صورت اول برگشتد و نمی‌دانم چه شیطانی این کار را کرد.

-در دانشگاه‌ها، اختلاط بین دختر و پسر، مفاسد زیادی دارد. به قول عوام بین زن و مرد پنبه و آتش است و معنا ندارد آتش در پنبه باشد و اما پنبه نسوزد. وقتی شهوت جلو آمد و حرفهای نامحرم آمد، آنگاه کار از کار می‌گذرد. به اندازه‌ای مهم است از مقدس اردبیلی که خدمت آقا امام زمان می‌رسید، پرسیدند آقا اگر یک دختر یا خانمی در یک خانه باشد و شما و هیچکس نباشد، آیا زنا می‌کنی یا نه؟ ایشان نگفت نه بلکه گفت پناه می‌برم به خدا که چنین صحنه‌ای برای من جلو بیاید. مقدس اردبیلی می‌گوید پناه بر خدا در وقتی که اختلاط بین زن و مرد در دانشگاه باشد.

-این اختلاط بین زن و مرد خیلی خطر دارد. شیطان از کم شروع می‌کند و به کم قانع نیست. این آئین دوست یابی که الان آمده از همین اختلاط بین زن و مرد است و همین شل آمدن و خواه ناخواه سفت خوردن است. تازیانه را به دیوار بزن و هرچه سفت تر بزنی، سفت تر می‌خوری. عکس العمل است و قرآن می‌فرماید اختلاط بین زن و مرد نباشد و دل را خراب می‌کند. مواجهه بین زن و مرد نباشد، زیرا کم کم به جاهای بدی می‌رسد. خلوت بین زن و مرد نباشد و کم کم به جاهای نابابی می‌رسد.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375506

برچسب‌ها