معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در خصوص پیشنویس سازمان نظام صنفی (رسانه ای) و بازتاب آن در میان اهل نظر و فعالان رسانه گفت: لازم است از همه کسانی که در باره این پیش نویس اظهار نظر کردند قدردانی کنم.

به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی با اشاره به اینکه نظرات حقوقدانان و سایر خبرگان مرتبط به جامعیت این پیشنویس کمک می کند، تصریح کرد: همانطور که انتظار می رفت بحث های خوبی در قالب یادداشت و میزگرد و گفتگو در رسانه ها مطرح شد که می تواند راهگشا باشد البته این موضوع به دلیل حساسیت نیازمند مشارکت همه استادان ارتباطات و روزنامه نگاران بوده و هست.


معاون وزیر ارشاد یادآور شد: اساسا این رویکرد که پیش نویس قوانین و آیین نامه ها و دستورالعمل ها قبل از نهایی شدن، منتشر شوند و بحثی دربگیرد و اشتیاق به جمع آوری نظرات باشد سبب کمال متن نهایی می شود و اجماع به وجود می آورد. همانطور که پیش‌تر اعلام کرده بودیم و حتی رئیس جمهور محترم نیز تصریح کردند این پیش نویس بدون کسب نظر ذینفعان مشترک، نهایی نخواهد شد و لذا در تنظیم متن نهایی نباید عجله کرد زیرا این موضوعی خطیر و سرنوشت ساز است.

انتظامی با بیان اینکه «نظرات خوبی در طی این یک ماه منتشرشد و مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه هم در ادامه یکی دو نشست قبلی باز هم میزگردهای نقد و بررسی این پیش نویس را تشکیل خواهد داد» اضافه کرد: نگاه های انتقادی مطرح شده صرف نظر از خاستگاه آن به دو دسته کلی تقسیم می شوند. عده ای از صاحب نظران معتقدند اصل تشکیل سازمان نظام صنفی رسانه و رویکرد این پیش نویس به تضعیف روزنامه نگاری و روزنامه نگاران می انجامد و لذا هیچ راهی جز مسکوت گذاشتن آن وجود ندارد. عده ای دیگر با بیان کدهایی مشخص برای اشکالات موجود راه حل هایی ارائه داده اند.

معاون وزیر ارشاد افزود: سازمان نظام صنفی و تشکل های صنفی، هیچکدام جایگزین دیگری نیست زیرا کار ویژه های مختلفی دارند که البته مکمل یکدیگر است. البته دولت از تنوع تشکل ها بویژه تشکل های فراگیر یا تخصصی استقبال می کند و حضور آنان را علاوه بر جنبه های نظارتی آنان، کمک حال خود می داند؛ چه در طرح و برنامه، چه در برداشتن تصدی های بلاوجه و چه در مردمی کردن امور.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =