ایسنا نوشت:

بررسی روند یکساله بازارهای فعال اقتصادی نشان می‌دهد که بورس تهران در کنار افت بازار طلا و ارز توانسته است بازدهی مثبتی را کسب کرده و همواره به عنوان یکی از گزینه‌های سرمایه گذاری در بلند مدت مطرح شود.

در حالی که بورس تهران روند نزولی خود را از دی ماه سال گذشته آغاز کرده و از ابتدای سال تاکنون عملکرد ضعیفی نسبت به سایر بازارها از خود به نمایش گذاشته است، اما بررسی روند یکساله این بازار نشان می‌دهد که شاخص کل بورس با 17 درصد بازدهی در این مدت بهترین عملکرد را در مقابل بازارهای رقیب از خود نشان داده است.

به طوری که بررسی وضعیت بازارهای رقیب همچون دلار و سکه نشان می‌دهد که طی این مدت دلار 0.6 درصد و سکه افت 12.6 درصدی را تجربه کردند و بازار خودرو و مسکن نیز در رکود به سر بردند اما در همین مدت از میان 38 صنعت حاضر در بورس، 24 صنعت بورسی بازدهی بالاتر از شاخص بورس به دست آوردند و تنها 14 صنعت بازدهی کمتری از شاخص کسب کردند.

این عملکرد نشان می‌دهد که بورس تهران در مقیاس سالانه همچنان بهترین عملکرد را در میان بازارهایی همچون طلا و ارز داشته و همواره به عنوان یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری در بلند مدت مناسب است.

به این ترتیب از میان 38 صنعت حاضر در بورس، صنعت استخراج معادن در یکسال اخیر بازدهی 180 درصدی را کسب کرده و در صدر جدول ایستاده است؛ انتشار چاپ و منسوجات با 99 درصد، دباغی با 90 درصد، رایانه با 77 درصد، محصولات دارویی با 62 درصد، ابزار پزشکی با 56 درصد، محصولات چوبی با 55 درصد، محصولات کاغذی با 52 درصد و ارتباطات رادیویی با 49 درصد جزو 10 صنعت برتر بازار در یکسال گذشته محسوب می شوند.

از سوی دیگر صنعت حمل و نقل با 30 درصد، قند وشکر با 24 درصد، ساخت محصولات شیمیایی با 11 درصد از صنایع زیان ده بورس در یکسال اخیر بوده و این صنایع با کسب بیشترین بازدهی منفی در قعر جدول این گروه ایستاده است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    12 0
    صنایع پوبی سودآوره؟حتما شوخیتون گرفته.شرکت تولیدی صنایع چوبی داریم و فعلا زیر بار رکود و مالیات و اقساط بانک کمرمون خم شد و تعطیل شدیم
  • مشهدی A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    7 0
    به نظر من در حال حاضر بیشترین رشد سهام متعلق به شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز است که سالی 120 درصد یا بیشتر سود میده ، چند سال قبل که شرکت پدیده شاندیز در تلویزیون تبلیغ میکرد ، با وجود اینکه خودم ساکن مشهد هستم ، چندان اعتمادی نداشتم و فکر میکردم مثل خیلی از پروژه های دیگه کلاه برداری و حقه بازیه به همین علت سهام 100 تومانی را نخریدم ، تا اینکه امسال خودم در پدیده شاندیز مشغول بکار شدم و رشد پروژه را ازنزدیک دیدم ولی بازم با وجود شک و تردید ذاتی که دارم سهام نخریدم تا باسلام و صلوات و اطمینان از پیشرفت بیش از 50 درصدی کار و اشتغال زایی چندین هزار نفر مطمئن شدم که اینکار واقعیه و سهام خریدم از قرار 7000 تومان ، حالا سهامم شده 8850 تومان و خیلی پشیمونم چون سهام در طی 5 سال 800 درصد رشد
    • بی نام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      0 0
      اگر اینطوره که شما فرمودی میشه 8000درصد نه 800درصد چون هشتاد برابر شده نه هشت برابر.
  • شهروند IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    2 0
    چه سهامی من نوعی که سرمایه جزیی دارم وازاین راه با20میلیون میخوام گذران معاش کنم خواهشمندم بخاطر خداکمکم کنیدممنون میشم
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    7 0
    سود اورترين شغلها در ايران دلالي مسکن وزمين قاچاق سوخت. وپارتي داشتن در ادارات وبانکها وگرفتن وامهاي سنگين وقاچاق گوشي وديگر وسايل خارجي خود ايران که چيزي ندارد خلاصه هرکي داره بخوره هرکي نداره نگاه کنه